Gå til innhold

musikkgrupper som er "billige"


Åsmund

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Høres billig ut? Jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen. Jeg tror f.eks at Scooter bruker mer penger på produksjon enn f.eks black metal-band og lignende.

Tja... Dimmu Borgir betalte ett symfoniorkester på 46 profesjonelle personer for å spille i sangen "Progenies of the great apocalypse" for å nevne noe...

 

Men jeg ville ikke kalt Scooter "Billig" musikk, til å være Trance er det ganske "dyr" musikk, men mange Trance-sanger kan lages på 10 minutter i Ejay, eller Magix music maker.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Jeg skjønner godt hva du mener med at noe musikk høres "billig" ut. Kommersiell musikk, spesielt elektronisk musikk, har en tendens til å høres billig ut. Saken er den at bra elektronisk musikk er vanskelig å lage, og det tar lang tid. Dessuten må komponisten(e) ha skarpe sanser. F.eks. Scooter finner opp en litt fengende tone, hiver på 4/4 bass samt litt vokaler, kaller det Trance og ser seg ferdig med jobben. Det kan bare ikke bli bra.

Vel, deg om det.

Lenke til kommentar
Tja... Dimmu Borgir betalte ett symfoniorkester på 46 profesjonelle personer for å spille i sangen "Progenies of the great apocalypse" for å nevne noe...

Vel, man kan vel ikke kalle verdens mestselgende black metal-band representativ for hele sjangeren. Vi trenger ikke å dra lenger til et annet stort norsk black metal-band for å finne et eksempel på hva jeg mener: Darkthrone *host*

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Tja... Dimmu Borgir betalte ett symfoniorkester på 46 profesjonelle personer for å spille i sangen "Progenies of the great apocalypse" for å nevne noe...

Vel, man kan vel ikke kalle verdens mestselgende black metal-band representativ for hele sjangeren. Vi trenger ikke å dra lenger til et annet stort norsk black metal-band for å finne et eksempel på hva jeg mener: Darkthrone *host*

Jeg er enig i din oppfatning av Darkthrone. Men det er vel ikke rart at de ikke bruker tid og penger på musikken når Gylve (konge navn!) som er vokalist bruker mye tid og penger på narkotikka. Darkthrone brukte forøvrig bare 22 timer på et album en gang. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...