Hypsilofodonten Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 føler at jeg har litt feil lydbilde i bilen, virker som om subben er litt lite med. suben reagerer veldig lite når eg f.eks. skrur opp bassen. virker som om frontsettet gjør veldig mye av det arbeidet subben burde ha gjort , om dere forstår hva jeg mener. På sanger med veldig dyp og aktiv bass er den sånn ok med. Ligger en oversiktstegning av anlegget her Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Hva slags bil er det? Type kasse? Størrelse på sub? Hva er delefrekvensen? Er det sedan med tett bakvegg til bagasjerommet, lag hull i hattehylla for å slippe bassen inn i kupeen, trekk deretter tynn filt over hylla for å skjule hullene. Ikke bruk "Bass-boost" el.l på forsterkern og kjør EQ på spillern flatt, deretter kan du begynne å høre etter forskjeller ved ulik plassering. Prøv å snu kassa med elementet andre veien enn det du har nå og pekende oppover. Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 er en bmw 520, altså sedan. spiller inn i mellom skiposen (er ett stort hull som går gjennom torpedoveggen og ut i kupeen). Kassa er bygd litt spesielt så og flytte på den blir lite aktuellt. Kassa er lukka. Delefrekvensen? hmm det må eg sjekke opp i. Men saken er at anlegget spilte bra helt til eg bytta spilleren og trakk en signalkabel til . Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Delefrekvensen var innstilt på ca 70 på begge, her feilen ligger? Ligger noen bilder av anlegget her Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Aha! Spillern har vel uik signalstyrke til forsterkern til forskjell fra den gamle. Hvor mange volt ut har spillern? Sett subutgangen på full gass og juster gain på sterkern. Kabelen skulle ikke ha så mye å si der. Ellers ser alt aldeles kurant ut og skule gi best og mest lyd. 70Hz er en normal og fin delefrekvens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå