Gå til innhold

fjerne backplate på asus-hk?

komode

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den er skrudd fast somregel, men kontaktene er jo fastloddet... Hvis kjøleren ikke kommer på uten å gjøre noe med backplaten så tror jeg det er best å la det være... Litt vanskelig å se å si noe sikkert for Asus har bare bilder sett ovenfra :roll:

Endret av Hoax
Lenke til kommentar

Backplate er jo der alle kontaktene på hovedkortet er, det sitter jo ikke noe fast der annet enn de klumpete kontaktene som sitter fast i hovedkortet... Når du skriver at du skal fjerne dem så virket det bare merkelig, det er jo både loddet og skrudd fast, ihvertfall på mitt Asus hovedkort.

Hvis det derimot var backplate dekselet så kunne du jo antydet at det var en tynn metallplate som dekker over mellomrommene i backplaten så det ikke skal komme støv inn.

Siden alle svarer så dårlig så kan det ha noe med at du forklarte dårlig å gjøre :roll:

Anyways, bra at du fikk det til ihvertfall :thumbup:

Lenke til kommentar

med backplate mente jeg platen som ligger bak cpu-kjøleren på baksiden av selve hovedkortet.. denne er for å støtte opp om, la oss si 700grams kjøler..

kan godt hende jeg forklarte dårlig, da beklager jeg..

men alle engelske forum (og asus selv) beskriver "backplate" til hovedkort som den platen som støtter opp om kjøler til cpu...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...