creo- Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Hei, jeg bygget for ca to uker siden en ny pc : Hovedkort : MSI K8N NEO Platinum Edition S754 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300050&cks=PRL Prosessor : AMD Athlon 64 3000+ http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122903&cks=PRL Kjøling : Thermaltake TR2 M6 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121157&cks=PRL Harddisk : Seagate Barracuda 7200.7 160GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM pris 920 | http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121189&cks=PRL Skjermkort : Sapphire Radeon 9600 Atlantis 256MB DDR AGP, ATI9600, DVI-I, TV-Out, Full-Retail Minne : OCZ 512MB Premier med heatsink http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2668 alt har fungert helt bra, men har merket at etter alt var skikkelig oppe å gikk, at win xp pro, var ganske ustabilt, programmer kresjer ofte, winamp kresjer, skulle for eks. sette på noe musikk for natten i går, når jeg våknet i dag var windows media player kresjet. Har merket at av og til vil ikke programmer starte. Kan det være noe med pc'en eller er det os'et? Kjører i tilegg SuSE 9.1, men det er på en egen hardisk, så de er fysisk adskilt. på forhånd takk for tilbakemeldinger, tips etc. Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Hvordan er Suse da? Stabilt? Du kan begynne med å teste minnebrikker med memtest86, det kan høres ut som minneproblem. Du kan også prøve å la Prime95 stå og gå en stund og se hvor lang tid det tar før den kræsjer. Du bør selvfølgelig også se etter oppdaterte drivere for chipset, grafikkort osv. Og selvfølgelig Windows. Men det har du kanskje gjort allerede? - Judaz - Lenke til kommentar
creo- Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 SuSE har jeg ikke hatt problemer med, men har ikke brukt SuSE så mye som jeg har brukt windows. Skal teste memtest86, se om jeg finner noe feil. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 hvilken psu har du? hvor mange watt? Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Du har vel installert chipset drivern..? Lenke til kommentar
creo- Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 psu? watt? er litt newbie har installert det jeg fikk med hovedkortet, men måtte ta en system restore, så kan være at noe har blitt avinstallert, skal sjekke opp i det. har ikke tatt memtest enda, skal få gjort det og. Men oppdaget når jeg skulle avslutte windows at det kom opp at et program ikke virket og ville bli avsluttet, wupdate.exe, når jeg startet på nytt og logget inn, stengte jeg wupdate under prosseser og da virket alt litt mer stabilt. Fikk for eksempel ikke startet et installasjonsprogram, klikket på det og ingenting skjedde, men rett etter jeg hadde stengt den prosessen wupdate.exe så virket alt med en gang stabilt. wupdate.exe ligger i program files/ common files / noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
e321 Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 wupdate det må vel være windows update, altså oppdatering via nettet. Hvis det går bedre uten denne så kjører du uten denne Det står på strømforsyninga(psu) watt du har. Lykke til Lenke til kommentar
creo- Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 fant feilen tror jeg, når jeg slo av pc'en igår så hørte jeg av veldig lav summing, litt vanskelig å forklare, om noen har bredbånd fra nextgentel og splitter, så en litt mildere lyd en fra splitteren der, dårlig forklart, men sånn lyd kom i alle fall fra strømforsyningen min, når pc'en var slått av og strømforsyningen var slått av, når jeg dro strømkontakten utav strømforsyningen stoppet lyden. Alt er som det skal står på 230 V på strømforsyningen. Noen som har forslag til hva som kan være galt. Har et vanlig chiftec dragon kabinett og strømforsyningen som fulgte med. Har prøvd å bytte strømkabel, men ikke noe forskjel. Lenke til kommentar
creo- Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 forslag til hva jeg burde kjøpe? er det noe annet som kan være feil koblet, gjøre et feilsøk eller noe? har brukt pc'en en god del etter den begynte å bli ustabil, har mye jeg skulle ha gjort på pc'en, kan det skje noe verre enn at strømforsyninga ryker om jeg forsetter å bruker den til jeg har fått ny? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Det er sikkert brukerfeil, eller kanskje du har satt sammen deler som ikke er helt kompatible med hverandre? Kanskje du har uorginal Windows? Jaja, lykke til Lenke til kommentar
z00l Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Du har ikke tilfeldigvis en Q-tec strømforsyning ? Høres ut som et qtec syndrom dette. -z00l- Lenke til kommentar
creo- Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Hovedkort : MSI K8N NEO Platinum Edition S754 Prosessor : AMD Athlon 64 3000+ Kjøling : Thermaltake TR2 M6 Harddisk : Seagate Barracuda 7200.7 160GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM Skjermkort : Sapphire Radeon 9600 Atlantis 256MB DDR AGP, ATI9600, DVI-I, TV-Out, Full-Retail Minne : OCZ 512MB Premier med heatsink Dvd-brenner fra nec, chiftec dragon kabinett alt skulle jo være kompatibelt? uorginal windows kan jo kanskje være roten til problemet, kan nå reinstallere å se med en orginal versjon. Men det med summingen i strømforsyningen noen som har en mening med det? om jeg forsetter å bruke den vil det være skadelig for pc'en? Lenke til kommentar
creo- Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 vet ikke om jeg har q-tek, står chiftec på strømforsyninga, model atx-1136h Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 vet ikke om jeg har q-tek, står chiftec på strømforsyninga, model atx-1136h Da er det en chieftec, men hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd å sett om du kunne fått lånt en strømforsyning, å se om det blir bedre da , og visst du finner ut at det er feilen kjøper du ny strømforsyning ! og kan jeg anbefale Mist , NorthQ , Levicom nesten alt unntatt Q-Tec ! hauer Lenke til kommentar
roolf Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Støtter forslaget fra hauer. Det kan se ut som om strømforsyningen er litt for svak eller ustabil for ditt oppsett. Lenke til kommentar
creo- Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 (endret) takker for hjelpen, da prøver jeg det i første omgang Endret 30. juli 2004 av creo- Lenke til kommentar
creo- Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 (endret) er ikke tilfeldigvis noen som vet om raskeste måten å få tak i en strømforsyning som er noelunde bra, bor i bergen. Evnentuelt forslag til nettbutikker, som er litt raskere enn komplett på levering. Gjerne forslag til en bra stabil strømforsyning til en ok pris fikk tilbud om å kjøpe q-tec, 400 w, til ca 500, på en datasjappe, er q-tec virkelig så dårlig kjøp? Endret 30. juli 2004 av creo- Lenke til kommentar
belsebub Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Støtter forslaget fra hauer. Det kan se ut som om strømforsyningen er litt for svak eller ustabil for ditt oppsett. [ Støtter forslaget fra hauer. Det kan se ut som om strømforsyningen er litt for svak eller ustabil for ditt oppsett. ] Har samme strømforsyning. nogenlunde tilsvarende oppsett, men noe flere disker og vifter og dildall- funker greit her. Så det burde holde Lenke til kommentar
creo- Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 ok, hmmz, tror jeg bestiller en ny uansett så jeg en ekstra om jeg skulle fått fikset den jeg har, er jo egentlig ingenting galt utenom den lave summelyden som kommer fra strømforsyning, som jeg har forklart lenger oppe i posten. Men som sagt tidligere tar gjerne i mot forslag på hvordan jeg kan få fikset dette problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå