Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gratis hjemmesidesystem for medium datakyndig onkl


Anbefalte innlegg

Hei,

 

har blitt spurt om å lage nettsider for onkelen min her, men regner med det vil bli problematisk når han skal administrere og legge ut stadig flere bilder osv.

 

Jeg lurer da på om det er noen av dere som kjenner til et system av samme sort som f.eks. Bloc og Blink.dagbladet.no, der en enkelt kan endre litt på design og bilder slik at det ser ut og funker mye som en vanlig hjemmeside?

 

Har alternativet til å be han slenge ut en CMS-løsning, men disse pleier som regel å være langt mer avansert enn det jeg har tid og krefter til å sitte meg inn i akkurat nå.

 

Viktig er også at prisen er så lav som mulig...!

Endret av Lifeform
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Macromedia Dreamweaver MX 2004 har jo et ganske greit oppsett, der du ser med en gang hvordan siden vil se ut når du forrandrer den. det har også en "ftp uploader" innebygget, så om du setter oppsettet opp for han, så skal det være ganske enkelt for har å oppdatere siden sin.

 

edit: så nå ordene "gratis" og "så lav som mulig". vel, home.no har gratis lagringsplass og hjemmeside i alle fall.

Endret av capy
Lenke til kommentar

Ok!

 

Kjenner relativt greit til dette oppsettet, men tror det på sikt vil bli problematisk og altfor vanskelig med f.eks. uploading av nye bilder, osv.

 

Bildegalleri basert på MySQL er veien å gå, men vil helst ha det så billig som mulig uten å investere i nytt webhotell.

 

Det beste hadde som sagt vært med et slags gratis alternativ basert på mye av samme funksjonaliteten til f.eks. Blink.dagbladet.no eller Bloc.no, men at en selv kunne skreddersy eller iallefall velge farger, fonttyper og bilder som sidegrafikk.

Endret av Lifeform
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...