huf Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Er relativt ny innen c++ og derfor et lite spørsmål. Jeg lurer rett og slett på hva c++ kan brukes til på internett? Hvis det i det hele tatt kan brukes til noe der. Vet at det ikke er noe scriptspåk og at det ikke er meningen at det skal brukes på web( ? ), men kanskje det kan brukes til noe/blir brukt til noe. Takker for svar. Lenke til kommentar
saboi Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Det er selvfølgelig mulig å skrive sine egene cms'er. Men hvis du er en phphore som skal lære deg c++ bare fordi det er 1337 og du bare skal bruke det på web hadde jeg holdt meg til php siden c++ er litt overkill til vanlig webdesign. Lenke til kommentar
huf Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Har ikke tenkt til å bruke c++ til web i det hele tatt jeg. Vil bare prøve å skaffe meg oversikt over de forskjellige tingene som c++ kan brukes til. ps. jeg er ingen phphore. Jeg kan ikke php i det hele tatt bare så det er sagt. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Dette spørsmålet igjen ja. Søk på forumet! Lenke til kommentar
søppel Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Dette er tatt opp tidligere ja. Men "alle" http-servere har støtte for CGI; dermed kan man bruke alle språk som kan kommunisere v.h.a. STDIN, STDOUT og miljøet (environment variables), dette gjelder omtrent alle språk, C++ også. Lenke til kommentar
huf Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Dette er tatt opp tidligere ja. Men "alle" http-servere har støtte for CGI; dermed kan man bruke alle språk som kan kommunisere v.h.a. STDIN, STDOUT og miljøet (environment variables), dette gjelder omtrent alle språk, C++ også. OK! Det var dette svaret jeg ønsket. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) http://ciki.cpp.no/ Edit: Kildekoden er fryktelig - så den er ikke lagt ut, foreløpig. Har planer om å rydde opp (lyst til å hjelpe til? ), etterhvert. :] Edit2: Når man tenker over det, så er jo Apache og IIS skrevet i C/C++ også ... så ja.. ..og IRC-klienter som X-chat, mIRC ... flere MSN-klienter er skrevet i C/C++. E-post programmet ditt er sikkert skrevet i C/C++. ..etc..etc.. Spill; en MMORPG som Anachy Online er skrevet i C/C++ og man bruker da "C++ på internett" i stor skala. Ser du nevner "web" i tittelen, men "internett" i selve posten; for meg to forskjellige ting, men jeg har svart litt på begge deler her; så det går vel greit -- samme hva du egentlig mente. :] Endret 29. juli 2004 av søppel Lenke til kommentar
huf Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Hehe. Takker. Nå begynner jeg å få et bilde over hvor stort c++ egentlig er. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 ...i asp.net kan du bruke C++... C++ er bra, C++ er gøy! hurra for C++! Jeg liker å si C++ også, fordi C++ høres så flott ut. Sånn er jeg da. Lenke til kommentar
huf Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 ...i asp.net kan du bruke C++... C++ er bra, C++ er gøy! hurra for C++! Jeg liker å si C++ også, fordi C++ høres så flott ut. Sånn er jeg da. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå