Gå til innhold

Eizo L550K eller nec 1760NX?

B

Anbefalte innlegg

Overskriften snakker for seg selv. Ser nec får utrolig mye skryt her på forumet. Men Eizo er jo et kvalitetsmerke uten like? Har veldig god erfaring med Eizo ( sitter med en flexscan L767 på jobb).

Kort sagt: Er det helt idiotisk å kjøpe L550K istedenfor 1760 NX?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bilde = eizo

Spill = NEC

Har ikke sett bilde på NEC, men er det mye dårligere enn på Eizo? Trodde det skulle være bedre jeg... Broder'n har en L550 og jeg syns ikke bilde på denne er så sinnsykt bra. Sammenligner da med Samsung 173T og min Eizo L767 (som er mye dårligere i spill enn L550). Kommer vel av at disse har VA panel?

:)

Endret av Eriond
Lenke til kommentar
Sammenligner da med Samsung 173T og min Eizo L767 (som er mye dårligere i spill enn L550). Kommer vel av at disse har VA panel?

og at pixlene er større :)

Jeg klarer meg fint i spill med min L767, og bildekvaliteten har jeg fortsatt tilgode å se overgått. (jeg har ikke sett noen 20" NEC skjermer :) )

Jeg vil tro at både L550 og 1760NX er gode skjermer, men av disse 2 går sikkert NEC seirende ut. Hva med L557 istedenfor?

Lenke til kommentar

Hmm.. Jeg valgte bort L557 pga mye etterslep i følge den store LCD-testen her, og det at den koster en del mer. Nå er jeg riktignok ingen stor gamer, men har tenkt å spille litt. Primærbruksområde for meg vil være film.

Lenke til kommentar
Bilde = eizo

Spill = NEC

Har ikke sett bilde på NEC, men er det mye dårligere enn på Eizo? Trodde det skulle være bedre jeg... Broder'n har en L550 og jeg syns ikke bilde på denne er så sinnsykt bra. Sammenligner da med Samsung 173T og min Eizo L767 (som er mye dårligere i spill enn L550). Kommer vel av at disse har VA panel?

Litt avhenigi av bruksområde får du godt nok bilde med en NEC-skjerm, men vi i test-teamet mener at Eizo ofte har et lite forsprang i bildekvaliteten. NEC sinMultiSync-serie er dog oftest veldig god i spill. Personlig valgte jeg bort en Eizo til fordel for en NEC. Jeg angret litt da jeg savnet bildekvaliteten til Eizoen, men det er ikke noe stort savn lenger.

Lenke til kommentar
og at pixlene er større :)

Jeg klarer meg fint i spill med min L767, og bildekvaliteten har jeg fortsatt tilgode å se overgått. (jeg har ikke sett noen 20" NEC skjermer :) )

Jeg vil tro at både L550 og 1760NX er gode skjermer, men av disse 2 går sikkert NEC seirende ut. Hva med L557 istedenfor?

Klarer meg fint med L767 i spill jeg også, men forskjellen mellom skjermene var tydelig. Det er ikke så ofte jeg spiller, og når jeg gjør det så er det som regel strategi. Valgte L767 etter å ha definert mine behov og traff 100% :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...