Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Stasjonær som base & bærbar via trådløst


Anbefalte innlegg

Hei.

Har lest en del innlegg her , men det har gjort meg bare mer forvirret.

 

Jeg har gitt meg ut på noe jeg ikke har peiling på i det hele tatt.

 

Problem-stilling:

 

Jeg har en HP Cpq nx7010 P-M1.7 med LAN EN, Fast EN, Bluetooth, 802.11b, 802.11g.

 

Det eneste jeg har vært borti med den er Bluetooth-oppkobling mot mobil for internett.

 

Det jeg vil gjøre med den er å koble meg opp mot en stasjonær pc, som jeg har isdn på, trådløst for å slippe kabler.

 

Den stasjonære består av Asus P4C800 Delux, 2,8 Ghz, 2 Gb ram, Nvidia FX5950 Ultra, 120 Gb S-Ata, 37 Gb Raptor, og div dvd, cd, isdn-kort.

 

Den har jeg bestillt et nettverks-kort av typen 3Com 11a/b/g Wireless PCI Adapter - Nettverksadapter - PCI - 802.11b, 802.11a, 802.11g med exstern antenne. Hadde tenkt å bruke Asus sitt kort som er tilpasset hoved-kortet , men fant det ikke.

 

Nå til spørsmålet: Kan jeg koble isammen maskinene trådløst og bruke isdn-tilkoblingen til den stasjonære fra den bærbare eller må jeg ha annet utstyr?

 

Mulig at dette er et ganske dumt spørsmål for de som kan dette , men jeg prøver å lære.

 

Mvh

Jan-Vidar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

går fint det. er noen instillinger du må gjøre.

på internettoppkoblingen din må du elge at du skal dele oppkobling/la andre bruke oppkobling.

trådløse intern:

base:

sett ip på trådløse netyverkkort til f.eks: 192.168.0.1

maske 255.255.255.0

ingen gateway

dns svnt den du bruker på isdn men ikke nødvendig

 

: bærbar:

ip: 192.168.0.2

maske 255.255.255.0

gateway 192.168.0.1

 

disse tror jeg skal funke.men pass på å slå og slå av brannmur hvis du bruker norton eller noe sånn før du prøver.eller godkjenn netverket du får beskjed om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...