Gå til innhold

bluetooth adapter spørsmål

Anbefalte innlegg

Har planer om å skaffe meg en bluetooth sender klasse 1. Radiusen på denne skal være 100m. Slik jeg har forstått det består adapteren av en sender og en mottaker. Er det slik at hvis radiusen er 100 m gjelder det både sending og mottak ( mulig at det er dette som kalles acess point ). Vil det i såfall bety at hvis du har en bluetooth enhet som har 10 m radius vil kunne brukes opp mot en maskin opp til 100 meter unna når denne har en adapter med 100 m radius? Eller må begge enheter ha 100 m radius?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge enheter må ha 100m rekkevidde.

Selve "mottaket" av signaler blir gjort av en "antenne" på selve enheten, og den har ikke noe rekkevidde i seg selv, den tar imot de signaler som treffer den.

Edit : Det er selve signalstyrken på enheten som rekker 100m, slik at mottakere innenfor denne radiusen vil kunne registrere signalene, og sende "svar" hvis den har signalstyrke som rekker tilbake.....om du skjønner ?

Endret av Blacksheep
Lenke til kommentar

takk for svar. Slik jeg forstår det kan en enthet med radius på 10m registrere signaler opp til 100m hvis signalet sendes med en adapter klasse 1. Spørsmålet videre er om det faktisk er nødvendig for enheten med radius på 10m å ha en sender som kan sende signaler 100 meter. Med andre ord om adapteren som har en radius på 100m også har en mottaker som vil registere signaler som blir sendt også opp til 100m. Jeg trodde det var slik at tilgangspunkt ( eller access point ) vil si radiusen for hvor en enhet kan motta signaler fra andre enheter. Jeg har en laptop med 10m og en mobil med 10m. Det går ikke å komunisere med maskin eller omvendt utenfor dette område. En venn av meg har en adapter klasse 1 med 100 m radius. Da går det fint å komunisere på 15-20 uten problemer, det går til og med gjennom etasjer, noe som absolutt ikke går med mitt utstyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...