D-ZeeZ Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Jeg har bestilt en Athlon XP "Boxed" CPU fra komplett. Før har jeg alltid bestilt CPU og vifte separat, og derfor lurer jeg på om det følger med kjølepasta/termisk pasta i disse pakkene. Videre lurer jeg på om disse viftene er bra nok. Ikke at jeg har tenkt å overklokke eller noe, men jeg har hatt litt høye temperaturer i det siste, så det er greit å passe på. (ca 50 grader CPU og 42 ellers i kabinettet, om sommeren på et *varmt* hjemmekontor.) Håper noen kan svare meg på dette. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Følger ikke med Boxed utgaven, men følger garantert ned den vifta du ar kjøpt i tillegg.... Lenke til kommentar
D-ZeeZ Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 (endret) Spesifisering: Følger termisk pasta eller en "thermal pad" med? Er en slik "pad" tilstrekkelig, i så fall? Endret 28. juli 2004 av D-ZeeZ Lenke til kommentar
electr0nique Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Kan så godt som love deg at det er en grafittlapp (thermal pad) på kjøleribba(eller bedre(?), kjølepasta). Det ville vært litt for teit å solgt en boxed prosessor som krevde at brukeren selv måtte ha dette. Lenke til kommentar
Cooper_S Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Har også bestilt Athlon XP "Boxed" fra komplett og når snakket med de i går så fårsto jeg det sånn at det fulgte med. Lenke til kommentar
kimweb Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 En boxed versjon skal vel vere enklest mulig for forbruker å plassere uten noen spesielle erfaringer. Lenke til kommentar
jihn Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Det er thermal pad på kjøleribba. Ikke lenge siden jeg selv fikk en boxed prosessor i posten. Men vil nå tro at hvis du fjerner den som allerede er på og legger på artic 5 så vil nok denne fungere litt bedre. Men det er are nor jeg har hørt da. Har ikke testa det selv enda. Lenke til kommentar
Penol Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 (endret) Det følger med. Du drar av en "lapp" under på kjøleren, og der er det en grå masse som blir spredt utover cpu når du presser kjøleren ned for å få på låsen. Tempen min ligger rundt 47 C. Edit : temp Endret 28. juli 2004 av Penol Lenke til kommentar
kimweb Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Er det mulig å erstatte medfølgende vifte? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NN7wWQ Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Hva skjedde med alle tray cpu'ene? Har lite lyst å kjøpe boxed, bare for å hive viften. Lenke til kommentar
DrOnline Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Hva mener du med å erstatte medfølgende vifte? Ja det er mulig å droppe den og heller bruke en kjøler du har kjøpt utenom, såfremt den er god nok til å kjøle ned akkurat din CPU. slikt kan du finne ut ved å dra til websiden til produsenten. Lenke til kommentar
kimweb Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Hva mener du med å erstatte medfølgende vifte? Ja det er mulig å droppe den og heller bruke en kjøler du har kjøpt utenom, såfremt den er god nok til å kjøle ned akkurat din CPU. slikt kan du finne ut ved å dra til websiden til produsenten. Jepp. Det var det eg lurte på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå