kevral Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Lurer på om det er OK å bruke ClockGen eller lignende for å justere FSB gjennom Windows når man prøver å overklokke, eller om man burde justere det i Bios? Hvordan gjør dere det -- Bios eller Windows? Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Sikker 24/7 klokk i Bios. Videre med Clockgen. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Sikker 24/7 klokk i Bios. Videre med Clockgen. OT: Mulighet for 5:4 på rammen, ved bruk av Clockgen?? Har ikke vært borti det programmet før. Lenke til kommentar
klikko Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Lurer på om det er OK å bruke ClockGen eller lignende for å justere FSB gjennom Windows når man prøver å overklokke, eller om man burde justere det i Bios? Hvordan gjør dere det -- Bios eller Windows? overklokking bør foregå i bios og ikke i windows.. mest fordi når man overklokker krever det som oftest at man stiller på volt til komponentene også... dette må gjøres i bios etter det jeg vet... jeg har vært borti nvidia system utility hvor man kan stille på FSB.... men det er bare tull etter min mening... maskinen låser seg alltid pga for lite volt eller no.. Lenke til kommentar
kevral Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 Ok, mistenkte at snarveiene kanskje ikke var det lureste. Bios it is. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Hvis kortet ditt støttes benytt 8rdavcore. http://www.hasw.net/8rdavcore/ Kan justere spenninger på vcore , minne , chipsett via i/o driver . + tras , trcd , trp . Og Fsb selvfølgelig . Ålle overvåninger av temper , fans etc. har du der også . Lenke til kommentar
Talker Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Er vel best med bios når det går ann.. For når du bruker sånne windows program, så blir vel ikke cpu osv. klokket før programmet starter.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Bruk det til å finne max/passende klokk . Deretter setter man det permanent i BIOS . Lenke til kommentar
Empty Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Jeg brukte ClockGen til å stille FSB i Win men da bare fikk jeg feil mld. i Prime men når jeg satte den samme FSB'en i Bios så gikk det fint... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Hehe , med meg er det motsatt . Får høyere hvis systemet er klokket vha software ,enn fast satt i bios. ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå