Gå til innhold

klokk stopper hd

Lapsy

Anbefalte innlegg

Jeg har klokka min 2.8 ghz prescott til 3.2Ghz:

Fsb: 229.1

Multiplier: 14

Bus speed: 916

Vcore: 1.360 V

det er no litt feil, for etter en stund stopper hd'ene mine og restarter alt helt plutselig!!!

Endret av gran3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har klokka min 2.8 ghz prescott til 3.2Ghz:

Fsb: 229.1

Multiplier: 14

Bus speed: 916

Vcore: 1.360 V

det er no litt feil, for etter en stund stopper hd'ene mine og restarter alt helt plutselig!!!

Sett Agp/pci til fixed du så går det nok bedre ;)

Lenke til kommentar

Da er det kansje "bare" systemet som er ustabilt.. Men det virker kansje rart når du kunne klokke lengre opp å fortsatt bruke systemet en stund..

Prøv å stresse cpu og ram med stress tester som Prime95.. Så får vi se om den klarer seg i en time :roll:

Endret av Talker
Lenke til kommentar

cpu @ 45° nå

Mist 480watt psu har jeg.

er vel ikke helt sikker på at det er hd'ene som stopper, men det er de jeg hører mest.. det kommer to sånne høye klikk når de stopper. (har en western digital 160gb og en wd 200gb begge er s-ata)

Lenke til kommentar

Hvis det er blåskjerm du egentlig får, men ikke rekker å se den på grunn av at pc'n restarter med en gang så er det en måte å slå av den funksjonen:

Velg egenskaper for "Min Datamaskin" også går du på arkfanen som heter "Avansert" og klikker på Innstillinger for "Oppstart og Gjenoppretting", der har du en hake for om du vil at pc'n skal restartet ved systemfeil. Hvis du fjerner haken så kan du se hvilken feilmelding du får på blåskjermen.

Edit: post nr. 500 :w00t:

Endret av White_Tiger
Lenke til kommentar

de er vel ganske varme tror jeg, men jeg har 1 120mm vifter som blåser luft over den ene (160 giggern)

jeg vurderer å setta 200 giggern ovenfor raddis vifta for waterchillen min...

Nå har jeg klokka litt til, opp til3408Mhz

fsb=243mhz

satt opp vcore til 1,512 i bios

tempen er omtrent på 50° idle

(igår kveld satt jeg med vinduet helt oppe, så lufta utenifra, som var mye kaldere enn innelufta)

Endret av gran3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...