Gå til innhold

MSI K7T266 Pro Ru og Xp1800 får ikke installert winXP

erikstein

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen vet hva som kan være galt? prøver å installere WinXP. Får en blåskjerm etter at den sier Start Windows(før jeg har valgt hvor det skal installeres osv). Kjører Raid 0 med to stk ibm 45 gig disker. Er alltid en ny feil som kommer. Delene har blitt testet hos Komplett. Har også en veldig variabel Vcore som går ifra 1,698 til 1,728. (når jeg sjekker i bios) alle spenninger er ustabile. Kanskje for liten power (300W)

Noen som vet noe ang. dette? er så lei av av Winxp skal redde systemet mitt...

Spec:

Msi K7T 266pro Ru

Amd xp1800

512mb Twinmos Ecc 2x256

300w power

Sb Live Player

Elsa Gladiac Geforce2 Ultra

Vanlig nettkort.

8x nec

16x Plextor cdrw brenner

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har AKKURAT samma deler nesten psu er 340w

jeg hadde samma prob og når jeg endelig fikk installert det fikk jeg masse blå skjermer hele tiden

jeg gadd ikke flashe biosen ettersom jeg aldri har gjort det før og det så ikke ut som det løste noe

jeg installerte winME det funka fett

jeg også kjørte raid

først lager du array fdisk og så format

så installerer du winME eller 98 (vent litt til nye drivere og greier har kommet til xp)

når win installasjonen starter på nytt finner den ikke booten så du må gå i bios og slå på at den skal boote med raid diskene

boot1 : floppy

boot2: raid

boot3: cd

si fra hvis du flasher biosen og det løser XP problemet

Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe ny power idag, fikk svar ifra msi forumet om at det kunne være problemer med en slik liten power og at siden mine spenninger er så ustabile. er deres stabile eller ustabile? Har hørt snakk om at andre har fått xp til å fungere...komplett hakke peiling virker det som, de sier at jeg burde legge en disk på ide1 istedefor. Gir tilbakemelding når jeg har fått testet dette senere idag.

Lenke til kommentar

Nei, dette gidder ikke jeg mer. bruker angrerettloven og kaster alt tilbake til komplett. Msi hk må være den største dritten jeg noen gang har brukt. Ny 400w psu var til ingen nytte, spenninger ustabile, alt er bare galt. ingen installering av winxp i det hele tatt. Hvem gidder å ha slik drit? Jeg skal ihvertfall kun velge Abit eller Asus hk ifra nå av. Kanskje jeg skal sparke min amd ut døra og satse på intel. hvem vet.

Lenke til kommentar

Har akkurat samme HK, CPU og RAM...

Hadde ingen problemer med å installere XP (kjører ikke raid!), problemet er kanskje HD'ene? Har du to identiske disker?, satt disse opp riktig? (IBM er jo ikke å annbefale:) Jeg har ikke flashet BIOS... (v.3.0)og bruker en 300W psu..

--------------------------

Update:

Flashet bios... (v.3.2)

FIX-description

-Fixed problem system can't run On-Board RAID BIOS when adding SCSI Card & SCSI HDD

-Fixed problem wherein there will be a ! yellow mark on secondary IDE when enable 'CPU Critical Temp' in the BIOS

-Add "CPU Fan Detection" item in hardware monitor setup. Set this as disable if you connect your fan directly to the power supply

-Fixed problem wherein Cherry PS2 Keyboard can't work

-Fixed Memtest program fail when using 3 pcs 256 DDR memory

[ Denne Melding var redigert av: cd32 på 2001-11-09 00:05 ]

Lenke til kommentar

Jeg har også problemer med MSI

Har et MSI K7T 266 PRO-R (samma som ru, bare uten usb2.0) en Athlon T-Bird 1.4 GHz og 256 TwinMos REG DDR ram.

Problemene begynte med en gang jeg hadde bygd pc-en. Da bootet alt fint, men på 1050 MHz. Ikke holdbart, tenkte jeg, og gikk inn i BIOS. Etter å ha korrigert til 1400MHz (133*10,5) ville ikke rammen fungere.

Resatte CMOS, og alt fungerte, rent bortsett fra at jeg igjen lå på 1050.

Så, etter å ha installert directX 8.0a fikk jeg beskjed om å reboote. Som sagt så gjort. Under boot kasta jeg et blikk inn i kassa (plexi hele siden på kabinettet) og så BARE røde lys. WTF? tenkte jeg. Funka jo for tre sekunder siden!

Vippa ut prosessoren, og satte inn bruttern sin Tbird 1200. Funka fint.

Satte så min 1400 inn i brutterns maskin (Aopen Ak73proA, 256 pc133 SDram) FUNKA FINT!!!

Satte prosessoren min tilbake i MSI-dritten.. FUNKA IKKE!!!

I tillegg ser jeg at TwinMos rammen er trekt fra markedet PGA produksjonsfeil....

Komplett.no skal få tilbake det hovedkortet om jeg så må stappe det SIDELENGS inni rassen på selgeren...

(Hvis ikke så slår jeg ham i hodet med en EKSTRA tung kopi av kjøpsloven, helst i *.txt format på 386-en min)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...