oyvind_b Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Broren min bestilte komplett sin dinside-kampanje-juni-PC for noen uker siden. dinside-kampanje-juni-PC Etter oppstart frøs PC-en helt. Dette skjedde uforutsigbart og ofte, kun etter få minutter. En Mem-test ble kjørt og fant masse feil på minnebrikken. Effekt (support-firmaet som komplett bruker) sendte en ny. Denne hadde ingen feil. Nå ble blåskjerm en gjest som kom på besøk med ugjevne mellomrom (uten å ha installert ekstra programvare). Windows XP ble reinstallert, uten forbedret resultat. Blåskjerm kom stadig (rekorden er nå 2 timer uten blåskjerm). Installasjon av nvidias nforce drivere hjelper ikke, heller ikke de andre aktuelle drivere. Denne saken har begynt å koste masse tid for min bror som bare ville ha en ny PC som fungerer. Jeg har sett på dette med angrerett og å heve kjøpet, men da snakkes det om å betale for arbeidet komplett.no har gjort, noe som tilsvarer ca 2000 kr. Support sier stort sett "installer XP på nytt", "oppdater drivere", osv. noe som ikke gir forbedringer. Hva skal man gjøre med dette? Han har jo betalt kr 11000,- for en vare som overhodet ikke fungerer og heller aldri har fungert. Noen tips? Øyvind. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 i henhold til angrerettloven kan du kreve å få hevet kjøpet uten å oppgi grunn, innen 14 dager fra varen ble kjøpt(dersom angrerettskjema følger med, 3 måneder dersom ikke). du har krav på å få tilbakebetalt hele kjøpesummen + frakt FØR du sender varen tilbake til selger. det at du har hatt så mange problemer burde bare gjøre det enklere å få hevet kjøpet. men med tanke på at varen du har kjøpt har en mangel, er det nok et par ekstra lover du kan bruke, men eg klarte ikke å finne noen i farten. siden du har kjøpt varen over internett, og ikke i butikk, gjelder angrerettloven, og ikke kjøpsloven. se www.forbrukerportalen.no for mer informasjon. Lenke til kommentar
marloz Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Hvis du ønsker å feilsøke som er "siste forsøk", kan du teste Motherboard monitor for å sjekke om CPUen din kanskje går for varm. Dette pleier ofte å være et problem. Motherboard Monitor kan lastes ned fra http://mbm.livewiredev.com/download.html Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Takker for tips her. Nå er saken slik at Komplett er kontaktet ("support"-leddet Effekt er kun et irriterende mellomledd) og der var det en som tok ansvar. De skulle sende en ny maskin (og forbannet Effekt ) Jeg anser saken som avsluttet Øyvind. Lenke til kommentar
marloz Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 (endret) Jeg har faktisk litt kjennskap til de Consept-PCene til Komplett og det er faktisk en del problemer med de, bla. varmeproblemer m.m. Skulle ikke forundre meg om teknikerne deres går på akkord, og ting går litt fort i svingene? Men, fint at de sender deg en ny PC. Endret 28. juli 2004 av marloz Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Leveres disse ferdig montert? Tviler på at det er cpu'en som har gått varm, da må de i så fall ha glemt å tatt av plastikken som beskytter bunnen av kjøleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå