HåkonN Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Har en Twinmos 512MB PC3200 m/Winbond brikke fra før og skal kjøpe en 512mb til. Hva skal jeg kjøpe? Er nemmlig ikke så lett å få tak i Winbond mer, går det bra med "vanlige" PC3200 brikker, eller vil det bli problemer? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 (endret) Jeg kjører faktisk med 2 stk vanlige TwinMos brikker på mitt kort (som er samme typen som ditt) uten problemer . Om du kan kombinere disse to vet jeg ikke ,men vil tro det skal gå bra. Endret 28. juli 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Takker for raskt svar... Settes den andre i slot 2, eller hopper jeg over en slot og putter den i slot 3? Mener å huske noen tidligere diskusjoner om dette.... (?) Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 ok, noen andre som vet noe om hvordan det går å blande Winbond-brikker med non-winbond? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Prøvde nå og satte inn en ocz sammen med en twinmos og joda masinen starter den , så da vil jeg tro det går greit hos deg også . Lenke til kommentar
alfern Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Hadde også en Winbond brikke fra Twinmos fra før og kjøpte en vanlig Twinmos brikke til mitt AN7 kort (som er rimelig likt ditt). Den brikken er nå sendt i retur da den ikke ville boote på 200mhz uansett timings når de 2 sto i lag. Kjøpte en Corsair XMS3200XL brikke som fungerer utmerket sammen med winbondbrikken. Kjører på 2-3-3-11 ved 228 mhz med dem. Det er vel dual minnebuss på v2.0, så da bør du sette brikkene fra høyre på hovedkortet mot venstre. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Tusen takk for hjelpen... Veldig bra... Da kjøper jeg bare hvem som helst DDR 3200-brikke... Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Hadde også en Winbond brikke fra Twinmos fra før og kjøpte en vanlig Twinmos brikke til mitt AN7 kort (som er rimelig likt ditt). Den brikken er nå sendt i retur da den ikke ville boote på 200mhz uansett timings når de 2 sto i lag. Kjøpte en Corsair XMS3200XL brikke som fungerer utmerket sammen med winbondbrikken. Kjører på 2-3-3-11 ved 228 mhz med dem. Det er vel dual minnebuss på v2.0, så da bør du sette brikkene fra høyre på hovedkortet mot venstre. Ok, da skal jeg se om jeg finner en Corsair XMS-brikke... Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Hadde også en Winbond brikke fra Twinmos fra før og kjøpte en vanlig Twinmos brikke til mitt AN7 kort (som er rimelig likt ditt). Den brikken er nå sendt i retur da den ikke ville boote på 200mhz uansett timings når de 2 sto i lag. Kjøpte en Corsair XMS3200XL brikke som fungerer utmerket sammen med winbondbrikken. Kjører på 2-3-3-11 ved 228 mhz med dem. Det er vel dual minnebuss på v2.0, så da bør du sette brikkene fra høyre på hovedkortet mot venstre. Ok, da skal jeg se om jeg finner en Corsair XMS-brikke... TwinMOS uten Winbond kjører vanligvis helt greit på 200MHz den også da. Og billigere enn Corsair. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå