Gå til innhold

Hvilken RAM (size/type) til Abit NF7-S 2.0 kort?

HåkonN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde også en Winbond brikke fra Twinmos fra før og kjøpte en vanlig Twinmos brikke til mitt AN7 kort (som er rimelig likt ditt). Den brikken er nå sendt i retur da den ikke ville boote på 200mhz uansett timings når de 2 sto i lag.

Kjøpte en Corsair XMS3200XL brikke som fungerer utmerket sammen med winbondbrikken. Kjører på 2-3-3-11 ved 228 mhz med dem.

Det er vel dual minnebuss på v2.0, så da bør du sette brikkene fra høyre på hovedkortet mot venstre.

Lenke til kommentar
Hadde også en Winbond brikke fra Twinmos fra før og kjøpte en vanlig Twinmos brikke til mitt AN7 kort (som er rimelig likt ditt). Den brikken er nå sendt i retur da den ikke ville boote på 200mhz uansett timings når de 2 sto i lag.

Kjøpte en Corsair XMS3200XL brikke som fungerer utmerket sammen med winbondbrikken. Kjører på 2-3-3-11 ved 228 mhz med dem.

Det er vel dual minnebuss på v2.0, så da bør du sette brikkene fra høyre på hovedkortet mot venstre.

Ok, da skal jeg se om jeg finner en Corsair XMS-brikke... :)

Lenke til kommentar

Ok, da skal jeg se om jeg finner en Corsair XMS-brikke... :)

TwinMOS uten Winbond kjører vanligvis helt greit på 200MHz den også da. Og billigere enn Corsair.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...