Tittentei26 Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Hei. Jeg prøver å benytte telefonen min som modem for pc'en min. Men jeg greier ikke å koble opp mobilen mot pc'en. Jeg har en bluetooth adapter i maskinen min med navn Billington. Med denne innstalert søker jeg etter enheter i nærheten og den finner mobilen min. Men når jeg dobbeltklikker på iconet til mobilen min, så får jeg beskjed om å trykke inn en pinkode og trykke ok, slik at mobilen og pc'en kan bli "Pairet". Men det er nå det ikke skjer noe på mobilen. Helt tomt. Jeg får bare Timeout på pc'en. Har prøvd å gå inn i advanced på billington programvaren. og der kan jeg velge mellom com port 7 8 og 9. Har prøvd å variere mellom alle disse, men med samme resultat :-( Så spørsmålet er da. Skal ikke programvaren for adapteren kunne koble sammen mobilen med pc'en uten at jeg må innstalere Nokiasuit? Er det noen som har noen erfaringer med hvordan de koblet sammen pc mot mobil for å benytte seg av modem funksjonen til mobilen? En an ting er: Når dette først fungerer og det er opprettet kontakt mellom mobil og pc. Er det noen innstillinger jeg må ha fra telenor for å kunne surfe? Jeg har jo ikke noe internet abonnemang? Håper på Svar. Tittentei. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 kan si deg så mye at for å kunne surfe på internett trenger du en tilleggstjeneste som heter Telenor Data på mobilabbet ditt. Når det gjelder koblingen mellom adapteren og mobilen din så kan det være en del som er feil. Har du prøvd å sende bare et bilde? har du prøvd å koble adaptern til mobilen i stedet for motsatt? ( pin = 0000 ) Hvis du skal bruke 6230n til å surfe på internett trenger du en eller annen form for modem"software" slik at den vet hva den leter etter. Mener nokia har noen "modemdrivere" på hjemmesiden sin nokia 6230 support --> modem drivers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå