Tdale Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Hvis jeg har forstått det riktig, er det slik at når man har tatt 4 bilder med 300D, så er bufferen full. De fire første bildene kan altså tas i rask rekkefølge, men så går det tregere. Men så mener jeg å ha lest at det år an å "tømme" bufferen etter å ha tatt fire bilder, og dermed frigjøre den slik at man kan fire nye bilder i rask rekkefølge. Dette gjøres på kameraet, uten å tømme kortet på PC'en. Noen som vet mer om dette? Tommy Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 (endret) Når du trykker ned knappen og begynner å ta bilder i seriemodus så fylles bufferen opp, og når de 4 bildene er tatt så begynner kamera å overførre bufferen til minnekortet. Når ett bilde er overført så kan du ta ett nytt ett, eller du kan vente til alle 4 er overført og deretter tar du 4 nye bilder i kjapp rekkefølge. Eller misforstår jeg spørsmålet ditt? Endret 28. juli 2004 av stoners Lenke til kommentar
Elph Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Bildene skrives kontinuerlig fra bufferet og over på minnekortet, må ikke fylle opp bufferet før det skrives over liksom. HAr testet med to forskjellige minnekort, og det raskeste (Sandisk Ultra 512MB) tar naturlig imot bilder mye raskere enn det standard Twinmos kortet jeg har, og frigjør derfor bufferet mye raskere.... Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Synes det går greit med Sandisk Ultra II 512mb. Tror også det starter overføringen til minnekort med en gang. Men etter 4 kjappe bilder på 5-10 sek bruker den 15-30 sek før den tømmer seg helt. Så man kan fort fylle et 512MB kort på 5-10 minutter. Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2004 OK. Så hvis jeg har behov for å ta raske serier på fire bilder, men har god tid mellom hver serie, så bruker jeg bufferen hver gang. Hvordan oppleves det når bufferen er full, og jeg fortsatt vil ta bilder.. går det lengre tid fra ett bilde er tatt, til kameraet er klart til å ta neste? Tommy Lenke til kommentar
lassevk Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Når jeg tar serie-bilder så går det omtrent som dette: - de fire første bildene veldig raskt, ca. 3 bilder i sekunder - de neste 4-5 bildene med 2.5-3 sekunders mellomrom - utover det får jeg "busy" gjerne 5-10 sekunder mellom hvert bilde Dette er med min Sandisk 512MB minnebrikke. Den er ikke spesielt kjappt, dvs. at den har ikke noe 48x eller 66x eller noe slik hastighetsbetegnelse. Har du en kjapp brikke vil alt utover de 4 første bildene gå noe raskere. Bufferet blir tømt underveis hele tiden så jo fortere minnebrikken er jo fortere kan kameraet dytte bildet ut til brikken og fjerne det fra bufferet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå