Gå til innhold

bestilling av ny pc i morgen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir vel et bra system det der, men personlig hadde jeg kjøpt AMD Athlon64. Er kanskje verd å vurdere litt mer RAM da de de nye spillene som Doom3 og Halflife2 kommer til å "spise" sin del.

Og dersom du skal kloke er det jo en tanke å kjøpe raskere RAM.

Lenke til kommentar

Anbefaler at du går for ein AMD Athlon 64. Siden det er socket 754 anbefaler eg at du velger Asus K8N-E DELUXE hovedkort:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301393&cks=PRL

Kortet har 7.1 surround, 2xRaid diskkontroller, og maks databushastighet på 1600Mhz. Kommer desverre ikkje på lager før 07.08, det er billigere og verdt å vente på.

Vurder om du heller bør kjøpe TwinMOS 1024MB Dual Pack m/2x512 RAM:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118498&cks=PRL

Lenke til kommentar

takk for svarene

jeg hadde egentlig planer om socket 775,men fant ut til slutt å vente med det til neste høst . Jeg trenger noe som holder minst et år forover i tid, og vill ikke dette oppsettet gjøre det hvis jeg legger på litt mer ram som dere nevner ovenfor? :blush:

Lenke til kommentar

Med 2x512MB ram så holder den maskinen helt fint i et år. Kjøper du PC4000/3700 ram så kan du overklokke litt også, skader jo ikke det ;)

Edit: Du kan kjøre SATA raid via ICH5R, ser også ut som om det er en ekstern SATA raid kontroller på det kortet.

Endret av mar
Lenke til kommentar

Det står kunn at hovedkortet du hadde tenkt deg har RAID på diskkontroller.1 og S-ATA på diskkontroller.2 så er ikkje sikker om det går an å kjøre begge diskkontroller på RAID. :hmm: Men med min hovedkort anbefaling er du 100% sikker !! :yes:

Lenke til kommentar
The P4C800-E Deluxe offers the most complete RAID solution. A Promise SATA controller offers RAID 0, 1 and 10 functions with Max. 2 UltraATA 133 ports and 2 SATA HD ports, enabling users to build a RAID array with any 2, 3 or 4 of the ports. With unique multi-RAID function, RAID 0 and RAID 1 array can co-exist.

Intel is the world's first chipset maker to integrate Serial ATA (SATA) and RAID 0 functions into the South Bridge. The latest ICH5R chipset now delivers 150MB/s fast data transfer (SATA) and striping performance (RAID 0) to enhance computing efficiency.

(Supported WinXP only)

Hentet fra Asus sine sider. Så da er det altså 2 raidkontrollere på det hovedkortet.

Endret av mar
Lenke til kommentar

Produktinfoen er ofte ganske mangelfull. Står ikke om det er ICH5 eller ICH5R, måtte inn på Asus sinde sider for å finne ut at det er ICH5R. Står heller ingenting om at det bruker CSA nettverkskontroller, nok en ting som det hadde vært greit om de tok med.

Lenke til kommentar

tusen takk for svarene :thumbs:

at det ikke ble en Prescott er fordi jeg også har hørt at di blir veldig varme,men regner med at Intel klare å gjøre noe med det til de får prøvd ut det nye brikkesettet 915 og 925. Men til da blir det dette oppsettet da :thumbup:

Lenke til kommentar

486 prosessoren trengte jo ikke kjøleribbe. Vill ikke si at den er bedre en dagens prosessorer av den grunn. Varme problemene til Prescott er litt vell overdrevet. Den kommer i en eske med 3 års garanti og en kjøler som er mer en god nok. Så jeg ser ikke helt problemet med varmen. Dersom man skal overklokke trenger man selvfølgelig en bedre kjøler og bra men gjennomtrekk i kabinettet.

Spørsmåler er jo hvor lang tid det tar før SSE3 blir noe man "må" ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...