Gå til innhold

Backup av Windows 2000 Pro.

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har en maskin med W2K Pro installert. Disken er ødelagt og skal skiftes, men jeg klarer å starte operativsystemet så og si hver gang. Kan jeg bruke Backup-wizarden i W2K og lage en backupfil, for så å legge denne på nettverket, sette i ny harddisk, installere windows 2000 pro på nytt, og så gjenopprette med backupfilen jeg har laget? Vil alt være som før på maskinen da (programmer osv...), eller vil jeg få noen problemer?

Håper på raskt svar...

Endret av Don Corleone
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
ellers kan du bruke Drive Image, dette er etter min mening det beste backup programmet i verden.

Enig med deg, men Drive Image 7 har ett stort problem syns jeg. Det innstallerer en service, eller et program som kjører i bakgrunnen, og dette bruker enormt mye ressurser (RAM). Jeg har skiftet til Ghost for å teste ut det nå, men jeg tror servicen heter P2Q (eller noe lignende). Har du også merket dette - eller er det bare på min maskin at programmet oppfører seg slik?

Lenke til kommentar

jo takk du. det har jeg merket. PQV2ISvc.exe er en service som bruker enomrt mye ressurser. å den sinker maskina under oppstart. det har jeg merket. men det er bare det at hvis jeg legger inn Drive Image 2002 så er denne i et annet format enn det Drive Image 2003 lagrer dem i. dette er litt kjedelig. kan jo kanskje avslutte den prosessen men da starter vel ikke programmet. får se hva JEG finner på senere i dag/kveld.

Lenke til kommentar
nå har jeg nettop bytta til Drive Image 2002 på maskina mi så nå håper jeg det endrer seg.

Mener du at problemet med ressursene er mindre på Drive Image 2002 enn på Drive Image 7? Kanskje jeg skal gå tilbake til 2002 selv, mener å huske at den fungerte like bra som "7"

Lenke til kommentar

jepps, bruker mindre ressurser Drive Image 2002 ja. merka det med en gang jeg. men jeg måtte lage alle Imagene mine på nytt jeg fordi at de imagene jeg hadde laget med Drive Image 2003 ble lagret i .V2i format. Drive Image 2002 lagrer Imagene som .pqi format. så derfor måtte jeg gjøre om på det, men dette gikk fint, nå er alt fiksa her igjen iallefall. jeg tror det er slik at hvis du har hatt Drive Image 2002 og går over til Drive Image 2003 så vil den nyere versjonen konvertere .pqi imagene til .V2i med en gang, men når du går tilbake til 2002 eller eldre så vil den ikke konverteres tilbake igjen, det er litt kjedelig egentlig, det var derfor jeg måtte ordne alle Imagene mine på nytt igjen også.

Lenke til kommentar

er ikke helt sikker på om jeg er med på det du sier nå, men jeg har aldri bootet fra cd når jeg har gjenopprettet et image, hverken med Drive Image 2002 eller 2003. ikke bootet med diskett heller. eneste jeg må gjøre er å restarte maskina hvis jeg skal gjenopprette Windows 2000 Imaget mitt for Windows 2000 ligger på harddisk 1 og Xp på harddisk 2, det er eneste jeg opplever. men jeg kommer nok til å bruke DI 2002 inntil videre nå iallefall. hvilken cdrom mener du forresten?

Endret av wil
Lenke til kommentar

Jeg mener installasjonscd'n med Drive Image 2003 på. den er bootable, og kan også brukes hvis det er krise og hele systemet ditt kræsjer. Da kan du gjenopprette et image v.h.a cd-en. Jeg har WindowsXP på C:\ og imagefila lagret på D:\. Og hvis jeg skal kjøre en gjenoppretting fra et image starter jeg programmet og velger Restore Image. Programmet begynner da å jobbe, men gir etter hvert en melding om at hvis den skal gjenopprette imaget/systemet - så må man sette i Drive Image-cd'n og boote fra denne. Fatter ikke hvordan du klarer å gjenopprette et image uten å boote fra cd. Booter den bare fra harddisk altså? Kan du forklare meg (med teskje) hvordan du gjør det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...