Berrern Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Hei Jeg lurte på hvor man kan få kjøpt plexirør? Altså lange, hule sylindre laget av plexiglass. Diametern bør være 7.5cm. Finnes de også i UV-materiale? Og ikke minst; er det dyrt? Noen som vet ca. pris? En ting jeg også leter etter, er et 'lokk' som kan legges/festes på den ene enden av plexirøret, UTEN å lime det. Det må være helt lufttett. Finnes noe slikt? PS: Lokket behøver ikke å være laget av plexiglass. Tenkte å prøve og få til noen fete effekter med disse rørene inne i kassa! Har en gammel røykmaskin, vil prøve å få til en artig effekt ved at røyken beveger seg gjennom disse rørene - og inne i rørene er det LED/dioder. Håper noen kan hjelpe Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Sløyd-detaljer har plexirør. Se under "overflatebehandling & lim", "Akryl og speilglass". koster 44 kr for en meter med 10mm rør, som er det minste de har Lenke til kommentar
Berrern Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Takk for linken! Er ikke akryl mykt? Eller blander jeg? Har det samme egenskapene som plexi? Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Akryl er vel det samme som plexi. Eller er deg jeg som ikke har fulgt med? Lenke til kommentar
phreak-z Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Plexi ER akryl... Plexi er bare et merkenavn i.e Bil er bil, og Ford er Bil... Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Plexi ER akryl... Plexi er bare et merkenavn i.e Bil er bil, og Ford er Bil... Ford lager traktor også. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Ford lager traktor også. Hehe ja. Men tilbake til saken her. De aller fleste glassmestere skaffer rør i plexi/acryl. Men de er nok ikke det rimeligste du kan kjøpe her i verden. Hvis du skulle ha et rør på 75mm, så kan det nok komme på rundt 300-400 kr meteren. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Hvis du skulle ha et rør på 75mm, så kan det nok komme på rundt 300-400 kr meteren. Vil ike si det er noen u-pris Prat med en glassmester! Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Kanskje dumt av meg å fortsette en så gammel tråd, menmen. Hvor får man kjøpt plexiglass-rør med en indre diameter på 120mm? Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Kanskje dumt av meg å fortsette en så gammel tråd, menmen.Hvor får man kjøpt plexiglass-rør med en indre diameter på 120mm? Det er egentlig liksågodt å bumpe en gammel tråd selv om noen kommer til å klage på det. Det er bare å søke videre for jeg har sett en tråd der du kan kjøpe flouriserende acryl selv om jeg ikke husker dimensjoene. Det var Dj_Ovin som postet liken. Du kan eventuelt sende en PM til han. (Ja jeg har hukomelse ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå