Gå til innhold

Det beste kompromisset...

Anbefalte innlegg

Hei.

Selv ikke etter å ha lest den grundige testen av 8 kompaktkameraer blir jeg klok på valg av kamera...

Etter å ha fulgt med på markedet en god stund har jeg fortsatt ikke klart å bestemme meg. Hver gang et nytt kamera kommer ut er det alltid en eller annen egenskap som mangler eller som er direkte dårlig, og det ser ut til at det perfekte kameraet ikke finnes. Jeg har begynt å innse at seriøse kompromisser må til, for selv ikke om jeg ville betalt store summer ser det ut til at det perfekte kameraet er å oppdrive.

Det jeg er på jakt etter er et kamera som skal brukes som tillegg til speilrefleks, så størrelsen er litt vesentlig, da det hovedsakelig skal brukes som "lommekamera". Jeg er helt klart interessert i et så bra som mulig kamera, så pris er ikke så vesentlig.

Hvilket kamera anbefales når min prioriteringsliste ser slik ut :

- Bildekvalitet

- Størrelse

- Hurtighet

Håper det finnes et kamera som kan være et godt kompromis med hensyn på disse egenskapene, og at det ikke har noen direkte dårlige trekk som gjør det til et uaktelt valg.

Noen forslag ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med Canon sin Ixus serie? De er små, relativt kjappe, tar fine bilder. Konica Minolta Dimage Xg, er jo markedsført som det kjappeste kompakt kameraet, 3x optisk zoom, 3,2 mp, Er intern linse. Har ikke fått sjekket bildene på de, men kjæresten min kjøpete seg ett, å hun var meget godt fornøyd.

Endret av Martyrium
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...