Gå til innhold

Win2k Kopiering fra dvd rom til pc treigt!

Anbefalte innlegg

har akkurat installert Win2k pro med sp4

sku hente backup ifra DVD rom, men plutselig er det så sinnsykt tregt!

haddet installer Win Xp igår og da var alt normalt (delvis at øverføring var kjapt og normalt)

nå går jo henting ifra dvd plate treigere en brenning!?

er dette et win2k fenomen?

kanskje en bug eller noe.

Noen som har opplevd det samme før?

edit: + når jeg skal overføre filer så spiser maskina opp hele cpu!?

nesten så den fryser..ellers så funker alt helt fint

Endret av darapa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sånn du forklarer med at maskinen 'fryser' og bruker 100% cpu når du prøver å hente filer fra dvd spilleren så vil jeg anta at dvd-romen din kjører PIO mode4 isteden for UDMA.

meget kjent problem og dette forumet flommer over med poster fra personer som opplever at diskene og spillerene kjører PIO isteden for UDMA.. ;)

det du må sjekke er driveren til ide kontrolleren.

høyreklikk på min datamaskin -> alternativer -> 3. tab'en, maskinvare alternativer (device manager) -> ett nytt vindu åpner seg, utvid emnet 'IDE ATA/ATAPI kontrollere' og sjekk alternativene til 'Primær/primary IDE kontroller' og sekundær/secondary IDE kontroller.

det skal stå oppført under device 0/1 'UDMA viss mulig (if possible)', du vil absolutt ikke se det står 'PIO only' på noen av kanalene.. ;)

står det PIO på en av dem, bytt til UDMA og reboot, fungerer det ikke, prøv så å legge inn de siste IDE driverene for hovedkortet ditt. viss du fortsatt ikke får kjøre UDMA på ide kontrollerene, sjekk kablene og jumperene på ide enhetene, kanskje også bytte om på rekkefølgen på enhetene. er det fortsatt problemer med treg overføring og kun PIO mode, sjekk bios'en og muligens spesifiser på dvd-rom hvilken overførings-modus du vil enheten skal bruke (ikke alle bioser tillater dette)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...