Gå til innhold

Hva var siste filmen du kjøpte?


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

ATTENTION!

 

Samtlige som kan kalle seg selv en filmelsker bør kjøpe den utgaven asap. Det er en av de desidert kuleste dvd-utgavene jeg har sett, dessuten er filmen fantastisk og prisen lommerusk.

Javel da, bestilt...

 

Edit: Kjøpepress kaller man sånt, som ikke jeg har store nok problemer fra før.

 

Edit2: :p

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Under hundrelappen for kanskje tidenes beste film er sykt. Ga vel £ 12.99 eller rundt det når jeg kjøpte den i London for et snaut år siden.

Lenke til kommentar

Huff, Wh1te. Nå måtte jeg jo logge meg på play.com igjen, se hva som hendte:

 

Citizen Kane: Special Edition (2 Discs) -> 5,99£

Basket Case 2 & 3 -> 4,99£

Evil Dead (Anchor Bay) (Uncut) -> 6,99£

Maniac Cop -> 4,99£ (samme som Evil Dead, hadde bare 2 og 3 =P)

The Pete Walker Collection (5 Discs) ->14,99£

 

:blush:

Lenke til kommentar

Play er greie sånn :thumbup:

 

Edit: Se der Lars, med den innstillingen så tar du meg snart igjen ;) Og jeg kjenner det problemet, og jeg klarte "bare" å bestille en film denne gangen. Er stolt av meg selv. Klappe meg selv på ryggen.

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Får satse på at dere får samme pappcoveret som meg da. Skulle tro det, selv om f. eks. Pulp Fiction ble levert fra Play i et simpelt plastcover, mens på HMV finner du den i verdens peneste omslag.

Lenke til kommentar
Bare jeg som lurer på hva Manx skal gjøre om det plutselig skulle dukke opp et nytt, genialt format som gruser DVD? :p

Det samme som jeg gjorde da DVD kom. Kjøpe nytt. Dessuten så tror jeg ikke DVD vil bli "gruset". Blueray og lignende er -bedre-, men det er ingen grunn til å kaste de gamle filmene. Dessuten så skal de nye generasjonene med spillere visstnok være tilbakoverkompatibel.

 

Men, for all del - morsom tanke. :p

Lenke til kommentar
The Good, the Bad and the Ugly

Dette var første gang jeg fikk anledning til å se den. Beste Western jeg har sett!Klassiker.

 

Kjøpt for 99,- på Platekompaniet

Kjøpte du dobbeldisk-utgaven?

"Special Edition" - og ja, det er en ekstra DVD med bare ekstramateriell. Og det var severdig det óg - for en gangs skyld. Artig å se hvordan de løste det med "lipsync" - i og med at under inspillingen var det mange som snakket italiensk, mens Clintern snakket engelsk.

Lenke til kommentar
Bare jeg som lurer på hva Manx skal gjøre om det plutselig skulle dukke opp et nytt, genialt format som gruser DVD? :p

Det samme som jeg gjorde da DVD kom. Kjøpe nytt. Dessuten så tror jeg ikke DVD vil bli "gruset". Blueray og lignende er -bedre-, men det er ingen grunn til å kaste de gamle filmene. Dessuten så skal de nye generasjonene med spillere visstnok være tilbakoverkompatibel.

 

Men, for all del - morsom tanke. :p

Blir som Lars sier, starter på nytt. Har gjort det 2 ganger før. Nå husker jeg ikke helt men jeg hadde ca. 400 vhs filmer en gang. Byttet de inn mens jeg ennå fikk litt penger for de, og startet å kjøpe laserdisk. Så kom jo dvd for fullt og byttet da inn laserdiskene og har etter det kjøpt dvd.

 

Og jeg tror nok at de nye formatene kommer til å være bakoverkompatible, så det går nok bra. Men de beste filmene kommer nok til å bli kjøpt på nytt i det nye formatet.

 

Edit: Men hvis ikke, så skal jeg ta det som en mann og gråte noen skvetter før jeg starter på nytt :D

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Dette fortjener sin egen post, jeg lusket litt rundt på dvd profiler forumet og jeg tror jeg fant min personlige helt :love:

Hvis LarsP vil gifte seg med meg, så vil jeg gifte meg med denne karen. Sorry Lars ingen trekant :!:

 

Dette er hva jeg kaller dvd samling

 

Edit:

 

Tro det eller ei jeg fant en til som hadde flere...

 

Du tar han på toppen Lars så tar jeg den nederste...

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Dette er hva jeg kaller dvd samling

Edit:

Tro det eller ei jeg fant en til som hadde flere...

 

Du tar han på toppen Lars så tar jeg den nederste...

 

Hvor gjør man av 4000+ filmer? Vi så jo at det ikke var mangel på hylleplass hos deg Manx, men likevel var det stappfullt og hauger i hyllene dine. Når du da har mer enn 4 ganger så mange filmer, er det da man innreder sitt eget lille film-bibliotek ála det man ser i filmer (private bibliotek i en eller annen rikmannsvilla)?

 

Neste hakket er vel noe ála systemet til The Library of Congress. :)

Endret av Jonnar
Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å leke Onkel Skrue på den måten? Hovedsaken når jeg kjøper filmer er at jeg faktisk har lyst til å se dem, og som regel er det basert på omtaler av både anmeldere og vanlige filmglade mennesker.

 

Noen ganger blir det impulskjøp selvsagt, særlig om prisen er lav. Men generelt vil jeg ha noe igjen for pengene. Derfor har jeg bare rundt 200 filmer.

Lenke til kommentar

Siden jeg kjøpte meg et hjemmekinoanlegg forige mandag gikk jeg til innkjøp av følgende filmer for å teste ut annleget:

 

*The Punisher 99,-

*Con Air 99,-

*Elektra 149,-

*King Arthur Director`s Cut 99,-

*Constantine 149,-

 

3 av filmene kjøpte jeg på Obs i Stavanger for 99,- stk mens de to siste ble kjøpt på Free Record Shop i Stavanger.

 

Forøvrig var alle filmene gode untatt Elektra, som sugde, men grei underholdning. Bare synd at annleget gav et elendig TV-bilde noe som har ført til at det skal returneres i morgen og at det skal gås til innkøp for noe bedre.

Lenke til kommentar
Dette fortjener sin egen post, jeg lusket litt rundt på dvd profiler forumet og jeg tror jeg fant min personlige helt :love:

Hvis LarsP vil gifte seg med meg, så vil jeg gifte meg med denne karen. Sorry Lars ingen trekant :!:

 

Dette er hva jeg kaller dvd samling

Å dæven! :scared::dribble:

Mange av de filmene hadde jeg ikke sett hvis jeg hadde fått de gratis.

Nei det var mye søppel der, men for å være helt ærlig du vil finne noe hos meg også.

 

Jeg har med tiden byttet inn ca. 200 filmer +-, men jeg sluttet med det. Fikk ikke noe igjen for de, så nå hvis jeg gjør et virkelig bomkjøp så blir de stående i hylla.

 

Kan jo ta et par eksempler.

 

Nr 814: Kiss of Death (hjelper ikke at rollelista er fylt med bra skuespillere.)

Nr 817: Knock off (Jeg har et Van Damme fetish :p. Men denne er ikke bra for å si det pent. Og jeg er faktisk litt stolt av å ha, tror det er 21 Van Damme filmer i samlinga)

Nr 737: Catwoman (Her veier det ikke opp at Halle Berry er fin å se på engang...)

 

Og dere finner sikkert flere som jeg er helt enig i. Og mange av disse er jo kjøpt for små penger på play. Og mange av dem er impuls kjøp. Men som sagt når man får bare småpenger igjen når man bytter de inn, så er det ikke vits å bytte de inn. Big Momma's House prøvde jeg å bytte inn engang, han kunne ta den men jeg fikke ikke noe for den. Han hadde alt for mange inne, derfor står den i hylle mi den dag i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...