Gå til innhold

Hva var siste filmen du kjøpte?


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den Gråtende Engen for £ 14.99 på play.com

 

Så bilder fra den på bildequizen, og jeg syns den så veldig bra ut. Det gjenstår å se...

Hehe, jeg hadde en artig opplevelse med den på kinoen forleden. I salen var det lille meg på seksten og omtrent tjue personer med enten grått eller hvitt hår. Kinoen startet. Etter 45 minutter begynte jeg å høre tunge sukk, akkurat som unger lyder når de ikke får stor nok iskrem. Tisking og hvisksing til stadighet, og over den neste timen forlot en og en kinosalen. Da de tre timene var omme, var under halvparten igjen. De gjenværende så dessuten usedvanlig søvnige ut. Jeg satt foran, så jeg vet ikke hva de har holdt på med. Det er godt mulig at noen fulgte med på filmen. :p Meg? En av de største opplevelsene jeg noengang har hatt på kino. Den første timen krever nok sitt; jeg tvilte litt selv. Den andre timen var som en drøm. Ikke kjedelig et sekund. Den tredje timen holder et usedvanlig høyt tempo; det er en flott beretning om borgerkrig og datoer begynner plutselig å dukke opp på skjermen. Veldig spennende.

 

Sikkert en del her inne som vil kjede seg i hjel, men det er god sjans for alle. Jeg har dritlyst til å se den igjen alt. Tror ikke det var noe bomkjøp i hvert fall. :)

Lenke til kommentar

Gjorde det slik jeg... (Kopierte fra min post som ble stengt.. håper det går bra..)

 

FILM NR 1

 

Tittel: Vanilla Sky

 

Skuespillere: Tom Cruise, Penèlope Cruz, Cameron Diaz

 

Type Film: Thriller ("Tenkefilm")

 

Aldersgrense: Fra 15 år

 

Skala fra 1 - 10: 9

 

Forklaring på hvorfor gitt nr: Kan være litt vanskelig og følge med på, spesielt hvis

man er litt trøtt.

 

Liten forklaring på filmen:David Aames, en ung kjekk og rik forlagssjef som kan få alt han ønsker seg, mangler noe i sitt fantastiske liv. Han møter drømmekvinnen i sitt liv, og tror det er det som mangler i sitt liv.

Han har også en nabo som er sjalu. Hun og David har hatt en affære, og når David finner drømmekvinnen, blir nabojenta veldig sjalu. David blir tatt med ut i bilen en tur, en tur som han aldri skulle begitt seg utpå.

 

En veldig bra film, burde sees. En utrolig bra og forklarende slutt.

 

IMDB Link, eller tilsvarende: http://www.imdb.com/title/tt0259711/

 

 

FILM NR 2.

 

Tittel: 21 Gram

 

Type Film: Drama (drama-thriller er det vel ingenting som heter, dessverre)

 

Skuespillere: Sean Penn, Benicio Del Toro, Naomi Watts

 

Aldersgrense: 15 år

 

Skala fra 1 - 10: 9

 

Forklaring på hvorfor gitt nr: Enda en "følge med på"-film. Veldig bra, men kanskje litt for mye hopping frem og tilbake.

 

Liten forklaring på filmen: Det sies at 21 Gram er den vekten vi mister når vi dør. Like mye som vekten av 5 små mynter, en kolibri, en sjokoladebit - Og kanskje også menneskets sjel.

Dette er fortellingen om 3 menneskeskjebner som veves sammen på grunn av èn tragisk hendelse.

 

Se filmen, blir for mye og skrive. Veldig detaljert.

 

IMDB Link, eller tilsvarende: http://www.imdb.com/title/tt0315733/

 

 

FILM NR 3

 

Tittel: Livet til David Gale

 

Type Film: Drama\Thriller

 

Skuespillere: Kevin Spacey, Kate Winslet

 

Aldersgrense: 15 år

 

Skala fra 1 - 10: 10

 

Forklaring på hvorfor gitt nr: En skikkelig god film, ingenting og sette finger'n på.

 

Liten forklaring på filmen: David Gale, en protestant mot "capital punishment" blir beskyldt for å drepe en av sine kolleger.

Drapet er tatt opp på film. Men det ingen vet, er at den filmen myndighetene har fått tak i, er klippet.

 

IMDB Link, eller tilsvarende: http://www.imdb.com/title/tt0289992/

 

 

 

 

Håper det er greit skrevet.. :)

 

Mvh: Mammuten

 

 

EDIT: Husker ikke pris og sted, ettersom det er en stund siden jeg kjøpte filmene.. :)

Endret av Mammuten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...