Kontorstol Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Edit: Jeg mente selvfølgelig moms. Lenke til kommentar
Tilsynsmannen Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Jo, hvis den koster over 200 så. DVD er ikke tollfri. Bøker f.eks. er tollfri clicky Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Er varen bestilt fra utlandet, og koster over 200kr, så må man betale mva (25% av varens verdi) og fortollingsgebyr (70-ish kr). Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Jo, hvis den koster over 200 så. DVD er ikke tollfri. Bøker f.eks. er tollfri clicky Merverdiavgift, ikke toll. Lenke til kommentar
Tilsynsmannen Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Er det ikke dvd en tollfri vare? Du trenger ikke å betale toll på dvd, nei. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Cold Prey [DVD] [2006] £5.20 Amazon.co.uk Jeg lurte på, for og ikke komme over 200 grensen, kan jeg legge inn mange ordre i steden for? Eller kan det hende at de sender 2 ordre i samme pakke? Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Nei, så lenge du bestiller separat vil de aldri sende dem sammen. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 MacGyver: Season 1 - £13.99 @ Play.com Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Tror du leter etter Tv-serie delen av forumet, eventuelt Humor-delen. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Stalker Fargo Oldboy Lady vengeance Sympathy For Mr Vengeance Ca 350 @ Play.com Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Er det ikke dvd en tollfri vare? Du trenger ikke å betale toll på dvd, nei. Hva er poenget ditt? Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Nei, så lenge du bestiller separat vil de aldri sende dem sammen. Litt dumt egentlig. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Nei, så lenge du bestiller separat vil de aldri sende dem sammen. Litt dumt egentlig. Hvorfor? Da slipper du å vente på at de får inn alle varene, pakken(e) tar mindre plass, og du slipper å risikere at den havner hos tolletrollene. Lenke til kommentar
Exclusive Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Kjøpte Munchen for 79,- igår kveld på Saga Video. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Nei, så lenge du bestiller separat vil de aldri sende dem sammen. Litt dumt egentlig. Gi meg en god grunn til at det skulle være dumt? Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Platekompaniet: Fucking Åmål, 79,- Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 (endret) Nei, så lenge du bestiller separat vil de aldri sende dem sammen. Litt dumt egentlig. Gi meg en god grunn til at det skulle være dumt? Hadde vært greit at hvis de sendte slik som play, men etter hva jeg har hørt er amazon mye bedre på innpakning? EDIT: Hvilket alternativ er best å bruke? ''Group into as few deliveries as possible, eller I want my items faster. Blir jo litt drøyt om jeg legger inn en ordre på 300 kr så må jeg vel betale enda 200 kr når jeg får pakken? Derfor hadde det vært greit om de sendte separert. Endret 28. april 2009 av Cortese Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Kjøper du to filmer på under 200 kr hver så er det jo dumt om de spleiser sammen ordrene, slik at du ender opp med å betale mva og tollgebyr. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 (endret) Nei, så lenge du bestiller separat vil de aldri sende dem sammen. Litt dumt egentlig. Gi meg en god grunn til at det skulle være dumt? Hadde vært greit at hvis de sendte slik som play, men etter hva jeg har hørt er amazon mye bedre på innpakning? EDIT: Hvilket alternativ er best å bruke? ''Group into as few deliveries as possible, eller I want my items faster. Blir jo litt drøyt om jeg legger inn en ordre på 300 kr så må jeg vel betale enda 200 kr når jeg får pakken? Derfor hadde det vært greit om de sendte separert. Jeg tror vi misforsto hverandre litt her. Utifra den første posten din, hørtes det ut som du kun spurte om hva som ville skje om du bestiller separate forsendelser. Jeg svarer med at de sender dem separat, om du legger inn separate bestillinger, altså det er ingen sjanse for at de legger dem sammen slik du spurte. Så svarer du med at det er dumt, og fortsetter med at det er dumt at de ikke sender separat om man bestiller alt i samme ordre. Dette var noe du ikke spurte om først, og vi ikke sa noe på etter. Det virker litt som det kom ut av det blå. Enten så formulerte du første spørsmål litt snodig, eller så... vel..? Endret 28. april 2009 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Blir jo litt drøyt om jeg legger inn en ordre på 300 kr så må jeg vel betale enda 200 kr når jeg får pakken? Derfor hadde det vært greit om de sendte separert. Amazon regner med at hvis man vil ha filmene separat klarer man å bestille de separat selv. Selvfølgelig kan dette være litt mye å kreve av enkelte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå