Gå til innhold

Hva var siste filmen du kjøpte?


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, ser slik ut. Er ikke helt sikker på hvordan denne versjonen er i forhold til andre.  :ermm:

 

Eneste jeg ser er at den er 17 minutter lengre enn den amerikanske versjonen.

Njaa.. Altså nå jeg ingen ekspert på Faces of Death serien, men...

 

R2 UK - To obtain this category cuts of 2m 19s were required. The cuts were Compulsory. Compulsory cuts required to sight of fighting dogs and monkey being cruelly beaten to death in accordance with Cinematograph Films (Animals Act) 1937 and BBFC Guidelines.

 

Så den er klippet uansett.

 

www.dvdaf.com pleier å skrive om filmer er klippet, de går ikke i detaljer, men skriver 'edited' i parantes. Også i følge dem er R2 klippet. Men det står ingenting på R1. Dette betyr jo ikke nødvendigvis at den er uncut, men i USA tillater de det meste. Så jeg tror du burde ha satset på R1.

 

Hvor var det du så at R1 var 17 min kortere?

Jeg ser bare at:

R1 (+Fact Or Fiction dokumentaren) - 155 min

R2 - 104 min

Lenke til kommentar

Hmm, du har nok rett. Vel, vel. Jeg kjøpte denne filmen snarere som en kuriositet. Trenger noe å sjokkere de akk så naive vennenene mine med. ;)

 

Så over filmen i stad, og det er mer enn nok sykt på den. Og med tanke på at den kostet meg kun 10£ så er jeg fornøyd med kjøpet.

Lenke til kommentar
ID4 Special Edition, Dobbeldisc.  (aldri sett den versjonen)

 

Var kun 79,- på RIMI, så den gikk i handlekurva.  :)

Hvorfor folk kjøper film i matvare forettninger er for meg en stor gåte, men jeg er litt rar sånn.

Hvorfor er det en gåte? Får man ikke den samme filmen som man f.eks ville fått fra en videosjappe eller nettbutikk? Forøvrig kjøpte jeg filmen fordi den var billig. :)

Lenke til kommentar
ID4 Special Edition, Dobbeldisc.  (aldri sett den versjonen)

 

Var kun 79,- på RIMI, så den gikk i handlekurva.  :)

Hvorfor folk kjøper film i matvare forettninger er for meg en stor gåte, men jeg er litt rar sånn.

Hvorfor er det en gåte? Får man ikke den samme filmen som man f.eks ville fått fra en videosjappe eller nettbutikk? Forøvrig kjøpte jeg filmen fordi den var billig. :)

Nei jeg vil ikke si at det er de samme som du får i videosjappa, kvaliteten på diskene varierer veldig. Men det har vel blitt bedre etterhvert.

 

Kvaliteten på bilde og lyd kan faktisk variere veldig. Jeg så nettopp Kiss the girls på dvd, engelsk sone 2. Jeg har eid denne på sone 1. Bildet på sone 1 disken var merkbart bedre, det er mye mer etterslep på sone 2 disken.

 

Ta f. eks. den norske utgiveren Scanbox, filmer som har blitt gitt ut av dem. Taxi og Postmortem bare et par eksempler. Var til tider av veldig dårlig kvalitet. Stort sett filmer som jeg leide eller kjøpt og som jeg har fått problemer med var utgitt av scanbox. Det gikk faktisk så langt at jeg droppet å leie filmer som var gitt ut av scanbox. Men som sagt de har blitt bedre de også, jeg har vel noen utgivelser av dem nå. Og de er blitt mye bedre.

 

Nå vil du sikkert si at jeg har bare vært uheldig å fått tak i disker som har hatt riper osv. Og det er jo som sagt et stort problem på leie disker. Men de som jeg har hat har vært feilfrie. Det er det første jeg sjekker. Det er helt utrolig hvordan folk behandler ting som ikke tilhører dem selv. Må jo ofte "vaske" diskene for å få de til å virke.

 

Men nå er jeg er det like før jeg skeier ut og skriver mye mer enn det som trengs, noe jeg alt har gjort. :)

 

Men argumentet at det er billig, den kjøper jeg. Men som sagt, jeg kommer aldri til å kjøpe en film i en matvarebutikk. Men som sagt jeg er litt rar sånn. Dessuten så får jeg ikke rabatt når jeg kjøper film i matvare butikken, det gjør jeg når jeg handler i den faste sjappa ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...