Gå til innhold

Hva var siste filmen du kjøpte?

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var innom byen i dag også, og siden Free Record Shop fortsetter gavmildheten sin, plukka jeg med meg:

King Kong('33-versjonen)

Nosferatu('22-versjonen)

30,- pr. stk

Sattan for noen priser de driver med der da.

Er det en landsomspennende kampanje?

Lenke til kommentar
Vet ikke. Tror egentlig det går ganske dårlig med FRS etter at Platekompaniet flytta inn i kjøpesenteret, kanskje det er derfor. Uansett hva det er, jeg klager ikke :new_woot:

Hehe, sikkert et virkemiddel for å bekjempe PK.

Kunne du skrevet anmeldelse av de to filmene? Virker rimelig interessante, men usikker på om jeg kommer til å kjøpe dem. (da de koster rundt 150 kroner på PK)

Lenke til kommentar

I dag fikk jeg godbiten jeg har ventet på :)

Jungelboken Collector's DVD Giftset! Den er griselekker, ser ut som en bok :) Meget fornøyd med dette kjøpet..

post-95957-1194694610_thumb.jpg post-95957-1194694871_thumb.jpg post-95957-1194694682_thumb.jpg

£16 ifra Virginmegastores.co.uk

Endret av hsds
Lenke til kommentar
King Kong('33-versjonen)

Nosferatu('22-versjonen)

Nosferatu høres veldig interesang ut synd de ikke har Free Redordshop her i Bergen, folk nevner den sammen med mesterverket "Das Cabinet des Caligari" (Dr. Caligaris kabinett) når det er snakk om skrekkfilm klassiker. Interesant å høre om Nosferatu har den samme samfunnskritikken, vet du om Nosferatu også var Tysk Ekspresjonisme siden det var tysk film laget på begynnelsen av 1920 tallet?

Edit: Wikipedia ga meg svaret German Ekspresjonisme, denne må jeg se med andre ord. Men ikke forvent realisme, tysk ekspresjonisme er bygget på motsatt prinsipp av Hollywood filmer, da Kulisser, sminke og skuespill, ikke er laget for å være realistiskt men er overdrevet og laget for å utrykke følser bevist. Ekspresjonistenes motto var at filmen tydelig skulle vise at den var en film og ikke virkelighet. Caligari er foresten et must for alle filmintereserte.

Endret av modin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...