Gå til innhold

Hva var siste filmen du kjøpte?


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Nei, jeg tapte da ikke penger. Jeg kjøpte Alien filmene tidligere for rundt 80kr pr. stk. en gang i tiden. Nå skaffer jeg boksen, som jeg betaler 195kr for, men siden fattern betaler meg 200kr for de gamle filmene mine, blir det som om at jeg får boksen gratis. Dermed blir det som om at jeg betalte 315kr for boksen. I tillegg har jeg nå en ekstra disc. Enkel matematikk, det. :)

6511728[/snapback]

 

Nåja :p

Du har vel en ekstra disc, spørsmålet er om den er verdt 120 kr da? :cool:

 

Men uansett så får du en flott disc!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Igjen, jeg har ikke tapt penger. Skjønner du ikke? Det blir som om at jeg får en ekstra disc og noe å ha rundt filmene for ingen ting! De 320 kronene har jeg jo betalt før, for lenge siden - da jeg kjøpte Alien filmene først. Den eneste forskjellen er at jeg nå har fått en ekstra disc, og at filmene nå ikke er i hvert sitt cover, men i en boks. Det er INGEN annen forskjell.

 

Jeg har jo selvsagt betalt mer enn f.eks. Mala. Likevel har jeg jo ikke tapt noe.

 

EDIT: For å gjøre det lettere å forstå: Hvis jeg ikke hadde skaffet boksen, hvor mye penger ville jeg tjent? hva ville skjedd? Svaret er enkelt. Ingen ting. Jeg har fortsatt betalt 320kr for filmene mine. Nå når jeg skaffer boksen, skjer det lite. Jeg "tjener" hele fem kroner, og får en ekstra disc "helt gratis". Jeg betaler ikke noe mer enn det jeg betalte da jeg kjøpte filmene for noen måneder siden.

 

Derfor blir svaret på ditt "er det verd det?" -spørsmål, enkelt. Ja, selvsagt synes jeg det er fullt verd å få en ekstra disc til min Alien-samling helt gratis. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

For å oppsummere det jeg mener om Jenssens argumenter:

 

Fredrik sier (12:39):

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=6511768

Er det bare meg som ikke helt skjønner logikken til Jenssen?

 

André sier (12:41):

Han har logikken nordmenn har på danskebåten.

"Alle sammen, dere klarer én runde med øl til! Da tjener vi masse penger! Kom igjen, trøkk det i dere, og vi blir rike!"

 

Du har ikke tjent noe som helst, du har fått en ekstra disk til 120 kroner. "Skjønner du ikke noe?"

 

On topic: Siste filmen jeg kjøpte var Platoon, for rundt 100-lappen på en eller annen butikk.

Endret av Dahl
Lenke til kommentar

Tror den siste filmen jeg kjøpte var Am History X eller Queen of the Damned (masse bra musikk i sistnevnte). Det er evigheter siden jeg har kjøpt filmer. Laster de heller ned eller bytter på Spiderman. (Hvis det gjelder musikk må jeg derimot kjøpe de dersom det er noe jeg virkelig liker. Er ikke så stas å fylle LP/CD-hylla med brente CD'er).

Lenke til kommentar
-320

+200

=-120

 

Og dermed har du ikke tjent noe.

6511925[/snapback]

 

Det er virkelig utrolig. Forstår ingen dette? Fattern kjøpte mine gamle filmer for den samme prisen som det jeg kjøpte boksen for. Regnestykket blir da følgende:

 

-320kr - 195kr + 200kr = -315. Dermed taper jeg ikke noe. Jeg brukte hermetegn rundt "tjene", nettopp fordi jeg egentlig ikke tjener noe, men betaler fem kroner mindre for boksen. "Spare", er vel kanskje et mer korrekt ord. På en måte.

 

EDIT: SOm Mala sier, at folk henger seg opp i dette er litt rart. Det var da virkelig ikke ment som en statssak eller noe slikt. Nei, selvsagt har jeg jo ikke tjent noe, men jeg har heller ikke tapt noe. Hele poenget mitt var at jeg ikke tapte noe på å kjøpe boksen, da fattern kjøper mine gamle filmer for akkurat samme pris som boksen. 320kr har jeg uansett brukt. De 200 kronene slipper jeg å betale.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Tingen er jo den at du fortsatt har betalt penger for de opprinnelige filmene, som jo er et tap økonomisk sett. Mitt opprinnelige regnestykke var uansett feil, siden jeg ikke tok hensyn til det nye kjøpet av boksen.

 

Det er ingen tvil om at du fikk boksen til en god pris, men du har ikke tjent noe på det, og her slutter diskusjonen for min del.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar

Det er virkelig utrolig. Forstår ingen dette? Fattern kjøpte mine gamle filmer for den samme prisen som det jeg kjøpte boksen for. Regnestykket blir da følgende:

 

-320kr - 195kr + 200kr = -315. Dermed taper jeg ikke noe. Jeg brukte hermetegn rundt "tjene", nettopp fordi jeg egentlig ikke tjener noe, men betaler fem kroner mindre for boksen. "Spare", er vel kanskje et mer korrekt ord. På en måte.

 

EDIT: SOm Mala sier, at folk henger seg opp i dette er litt rart. Det var da virkelig ikke ment som en statssak eller noe slikt. Nei, selvsagt har jeg jo ikke tjent noe, men jeg har heller ikke tapt noe. Hele poenget mitt var at jeg ikke tapte noe på å kjøpe boksen, da fattern kjøper mine gamle filmer for akkurat samme pris som boksen. 320kr har jeg uansett brukt. De 200 kronene slipper jeg å betale.

6512079[/snapback]

 

Ja, så du har brukt da 315kr på å skaffe deg Alien-boksen, ettersom du måtte kvitte deg med de gamle filmene du hadde kjøpt fra før. Du har fremdeles tapt 115kr på å i første omgang kjøpe dvd filmene for 315kr. Det er jo enkel matematikk.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Nå har jeg heller aldri sagt at jeg ikek har betalt noe for de oprinnelige filmene, jeg har sagt det motsatte - flere ganger. Jeg har betalt 320kr for filmene jeg kjøpte for noen måneder siden. Boksen får jeg "gratis", i bytte mot at jeg gir vekk de fire filmene jeg har fra før. Det skjer ingen ting med økonomien. Eneste forskjell, er at jeg har fått en ekstra disc til 0kr. Jeg har betalt 320kr allerede, det kan jeg ikke gjøre noe med.

 

Selvsagt er jo et kjøp et økonomisk tap uansett. ALT man kjøper er jo et økonomisk tap, så fremt man ikke får penger for å kjøpe ting.

 

Poenget mitt er at jeg ikke har betalt mer enn jeg allerede har gjort. Jeg har ikke betalt 120kr til, som Bilet sier.

 

 

EDIT: SBS, skal man være ekstremt pirkete, og bruke deres måte å regne på, så har jeg faktisk spart penger, da boksen kostet mye mer da jeg kjøpte enkeltfilmene hver for seg. La oss si at boksen kostet 400kr (i tillegg til mva, men det driter vi i), mens jeg betalte 320kr for filmene jeg kjøpte. "Yaaay, jeg har spart 80kr!"...

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Poenget mitt er at jeg ikke har betalt mer enn jeg allerede har gjort. Jeg har ikke betalt 120kr til, som Bilet sier.

6512113[/snapback]

 

Det er et tap i den forstand at du gjorde et dårlig kjøp i utgangspunktet og betalte mer enn det som strengt tatt var nødvendig.

 

edit:

 

Hvis du hadde fått solgt de gamle filmene for 400kr (som du kjøpte for 320kr) og brukt de pengene på en ny og fin boks, så har du jo en gevinst på 80kr av ditt tidligere kjøp.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

SBS, les min post over, det som står i "EDIT"-en.

 

EDIT: Dere må ikke tro at dette er en seriøs greie altså. Jeg sa det bare som en etterkommentar for det jeg skrev i posten da jeg kjøpte det. Hele greia er at jeg har kjøpt veldig mange filmer i det siste, og pengene forsvinner raskere enn det som burde ære fysisk mulig. Jeg vil se på det som et tap at jeg har alle filmene, som jeg betalte 320kr for (totalt), for så å kjøpe en boks med akkurat de samme filmene til 200kr. Da har jeg jo to eksemplarer av de samme filmene, men siden fattern kjøper de fire forrige filmene mine, må jeg ikke betale noe for boksen, og det blir jo akkurat det samme som om jeg skulle kjøpe boksen for 320kr. Ja, jeg betaler mer for boksen enn Mala gjorde, og jeg har ikke spart eller tjent noe (vel, jeg betaler jo hele fem kroner mindre da :p ), men jeg vil se på det som en gevinst å få en ekstra disc uten å betale mer enn de 320 kronene jeg brukte på filmene for så lenge siden.

 

Synes forresten det blir litt fjompete av dere å begynne å blande inn alt mulig annet. Selvsagt har jeg jo tapt, men igjen - hva er egentlig kjøp, hvis ikke tap? Alt man kjøper er jo økonomiske tap. Poenget mitt var at jeg ikke betalte 200 kroner til for boksen. Det ser jeg ikke på som noe tap når man ser på det med forenkelde øyne. Et tap, for meg, vil være hvis jeg kjøper noe, for så å finne den samme varen i en annen butikk til en mye lavere pris akkurat den samme dagen, eller noen få dager etter.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Hahahahaha! Beklager. Jeg skulle ikke hengt meg oppi det!

 

Når jeg tenker over dette, så er jeg helt enig med Hr.Jenssen. Hvis du ser i forhold til hvilke "gjenstander" han har i forhold til hvor mye penger han har brukt, har han "tjent/spart" 5 kr. Dette med en forutsetning om at han SKULLE ha disse filmene uansett. Han har brukt 320 kr for de først, for så å selge de for 200 kr. Han har så kjøpt de samme filmene, inkludert en ekstra disk for 195 kr. Dette betyr at han etter å ha kjøpt boksen har brukt 315 kr for å anskaffe seg Alien-filmene. Før han kjøpte boksen hadde han brukt 320 kr. Ergo har han "tjent/spart" 5 kr. og da fått en ekstra disk! :)

Endret av Bilet
Lenke til kommentar
Nettopp. Takk. Dere fikk meg til å føle meg veldig dum til slutt. :blush:

6512281[/snapback]

 

Hehe, på en måte min feil siden jeg kjedet meg på jobb på sjukehuset og heller tenkte å mobbe litt uten å tenke meg om. Må også nevne at det er litt kulere med en heftig boks enn fire enkelt filmer!

Lenke til kommentar

"Må også nevne at det er litt kulere med en heftig boks enn fire enkelt filmer!"

 

Nettopp. Jeg har ikke betalt noe mer for boksen enn for filmene jeg allerede har kjøpt, men jeg skulle nesten betale enda mer for en så deilig boks. :love:

Jeg får bare nyte denne boksen så lenge det lar seg gjøre. Bruttern har nemlig planer om å skaffe den "hode-boksen" med alle filmene i, bare for at jeg skal føle meg mindre og mer stakkarslig. :(

Lenke til kommentar
Bruttern har nemlig planer om å skaffe den "hode-boksen" med alle filmene i, bare for at jeg skal føle meg mindre og mer stakkarslig. :(

6512370[/snapback]

 

Har han pengene så skal du bare være glad :) Du kan jo alltids tjuv låne den og i minste fall titte litt på den :) ...men har en følelse av at jeg personlig ville fått store problemer med å holdt hendene av fatet!

 

EDIT:

 

Forresten, Hr.Jenssen, hva synes du om denne utgaven:

 

The Shawshank Redemption: 10th Anniversary 3-Disc Special Ed.

 

Fant den i lista di og lure på å anskaffe meg den. Har bare en forferdelig utgave av filmen, med svensk cover og hele pakka! :no: Tips på hvor den er til lavest pris?

Endret av Bilet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...