Gå til innhold

Hva var siste filmen du kjøpte?

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp de fem første DVDene av det GENIALE japanske underholdningsprogrammet "Down Town":

YRBN-13071.jpg

For dere som ikke har hørt om eller sett dette før, her er en god smakebit:

http://www.youtube.com/watch?v=6wzMJ_RdgHg

Kjøpte de fra CDJapan. Totalt kostet det meg...uhm...MYE.

38215 yen blir hvor mange kroner? :D

6150335[/snapback]

Omtrent NOK2100 + mva, så totalt ca 2750 med mva og gebyrer (CD Japan har så lenge jeg har kjent til dem/brukt dem ikke vært "toll-vennlige").

Forøvrig, de fleste settene er billigere hos Amazon Japan:

Sett 1, sett 2, sett 3, osv (de fleste kommer på ¥6020 med frakt sendt enkeltvis, billigere frakt når du får sendt mange).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg kansellerer ordren min og kjøper settene enkeltvis fra Amazon Japan, hvor mange hundrelapper kan jeg spare? Jeg kan ikke japansk, så det er litt vanskelig å manøvrere seg fram der.

Jeg sendte DVDene til meg selv som gave forresten...

Lenke til kommentar
Om jeg kansellerer ordren min og kjøper settene enkeltvis fra Amazon Japan, hvor mange hundrelapper kan jeg spare? Jeg kan ikke japansk, så det er litt vanskelig å manøvrere seg fram der.

Jeg sendte DVDene til meg selv som gave forresten...

6150593[/snapback]

Med mindre du har flaks, og den postfortolleren som sorterer pakken ikke kan jobben sin/gir blaffen har det ingenting å si at du har sendt det som gave til deg selv (bortsett fra at CD Japan sist jeg sjekket tar ekstra betalt for å sende som gave). Gave er det kun hvis det er en privat avsender (ikke via forretning/firma), og i tillegg er du uansett godt over mva-grensa også for gaver (den er på NOK1000, og CD Japan oppgir reell pris).

Prisen med billigste frakt (tar normalt ca to uker + den tida fortolling tar for øyeblikket), sett 1-5 bestilt samlet fra Amazon Japan blir ¥29070/~NOK1590 + mva, totalt rundt NOK2170, så du sparer 500-600kr.

OBS! Bestill samlet! Hvis ikke får du fortollingsgebyr på hver pakke.

Og en ting til:

Nå kjenner ikke jeg serien, og vet ikke om det er noe poeng, men du er klar over at det ganske sikkert ikke er engeslke undertekster på disse?

Lenke til kommentar

Hmm, da må jeg nok avbestille og kjøpe fra Amazon Japan. Er ganske raus med pengebruken, men 500-600kr er verdt orket. Takk for hjelpen. :)

Og ja, jeg er fullt klar over at det ikke er engelske undertekster...men det er egentlig ikke nødvendig når det gjelder denne serien. :p

Nå gjelder det bare å få tak i Japanarama!-filmene...

Lenke til kommentar

De har den på yesasia.com også, blir litt dyrere en fra amazon japan. Men hvis du har flaks så går de igjennom sånn at du slipper mva/gebyr på dem.

Har fått tre pakker der i fra i det siste og alle har gått igjennom og alle var over grensa...

Edit:

Kommet litt film de siste dagene også.

Janghwa, Hongryeon/A Tale of Two Sisters

Crimson Tide - Unrated Extended Edition

Murder, Inc.

La Peau Blanche/Cannibal, kan være årets bomkjøp så langt...

Chûgoku no chôjin/The Bird People in China

Bûsu/The Booth

Gonggongui jeog 2/Another Public Enemy

Patton

Rescue Me - sesong 2

Alt fra DDD...

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Gudfaren boks 4 disc

har ikke sett dem enda fordi spillern lager rare klikkelyder og påstår at det er ripe på discen, selvom den er ehlt ny. Dette skjer jo med alle dvd'ene jeg setter inn da, så det får bli ny spiller!

Lenke til kommentar

Prepare for the gripping story of seven young friends who climb aboard a vintage RV - and ride straight into hell. Sabrina, just coming off a recent breakup, agrees to join her friends for a weekend away, hoping she can escape and relax. As the group journey deeper and deeper into the woods, they do not realize that they are being stalked by a military-grade, machete-wielding psychopath. And as the killer gets closer and the night becomes darker, it becomes clear that there is no escape, and what started as a thrill ride quickly becomes a terrifying torture chamber.

Høres jo ut som en kryssning mellom Joy Ride, Friday the 13th. og Hostel. Er vel sikkert et bomkjøp ut av en annen verden men nå og da så kan man jo ha flaks :whistle:

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Siste to filmer:

Zorro <--- var dødskul! Masse bra effekter og ekstramateriale

Chaos <--- Ufattelig kjedelig. Skikkelig klisje. Wesley Snipes har blitt en vanvittig dårlig skuespiller med de siste filmene sine. Som feks "the marksman".

Husker han fra gode filmer som "money train" "blade" (og den med stallone. husker faen ikke hva den heter i farta)...

Men han har blitt en eneste stor skuffelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...