Gå til innhold

Hva var siste filmen du kjøpte?

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Ang. R1-utgivelsen av Armageddon fra Criterion. Den er egentlig ikke å anbefale. Kjøpte den selv da den kom og kostet flesk, men nå står den til pynt. Den har nemlig ikke anamorphic/16:9-optimalisert bilde. Det har derimot R2 utgivelsen fra Buena Vista, og bildet tjener en hel del på den høyere oppløsningen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva skulle vi gjort uten Njål? :)

Går helt sikkert fint, du vet jo at Jack/Kiefer er i live, selv så gikk jeg dritt lei midt i 3 sesongen...

6063515[/snapback]

Du følger altså ikke med på 24 mer? :ohmy: Har du noen av sesongene på DVD(ja, jeg er for lat til å sjekke Profileren din. :p )? Er redd for at jeg kommer til å blande seriene til tider. Hendelser i den ene serien drar jeg inn i den andre osv. Regner med det går bra, bare en måte å fine det ut på. ;)

6063569[/snapback]

Jeg har første sesongen og jeg tror neppe at jeg kommer til å handle inn de andre...

6063811[/snapback]

Vel, det er jo ganske så smart. Har man en sesong av 24 har man alle, liksom (lukter flammene på lang vei). :wee:

Handlingsreferat (av alle sesongene):

Terrorister fra et midtøsten-land, som amerikanerne ikke visste eksisterte, truer med å tilintetgjøre verden (i allefall USA), Jack er den eneste som kan redde verden, og det gjør han med glans, men ikke før han finner ut at det er en muldvarp i CTU. Dessuten redder han datteren. En ekkel "tikke"-lyd hjemsøker serien og gjør til at seerne blir gale og må fortsette å følge med.

Sånn, der var 24 unnagjort på under et minutt :D (inspirert av LarsP's ekstremt detaljerte referat av LotR-trilogien).

EDIT: Sorry, kunne ikke dy meg. :blush:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Nesj, jeg misliker ikke 24, selv om at jeg ikke kan si at jeg akkurat er en ekstremist-fan. Jeg bare sier at det blir ekstremt ensformig og forutsigbart i lengden, noe Manx ser ut til å være litt enig i (med mindre jeg har mistolket innlegget hans). 24 ER da strengt talt ensofrmig lenre ut. Det blir mye repetisjon. Men jeg kan jo forstå hvorfor folk liker serien. God, intens action kan de fleste leve lenge med. :)

Lenke til kommentar

2 nye idag.

Legenden om Narnia - Løven, Heksa og Klesskapet (2 disc) til 129 ,-

Ringenes Herre - Atter en Konge (Special Extended DVD Edition) til 99,-

Begge to på Elkjøp, og i følge meg to knallkjøp til den prisen!

Lenke til kommentar
Nesj, jeg misliker ikke 24, selv om at jeg ikke kan si at jeg akkurat er en ekstremist-fan. Jeg bare sier at det blir ekstremt ensformig og forutsigbart i lengden, noe Manx ser ut til å være litt enig i (med mindre jeg har mistolket innlegget hans). 24 ER da strengt talt ensofrmig lenre ut. Det blir mye repetisjon. Men jeg kan jo forstå hvorfor folk liker serien. God, intens action kan de fleste leve lenge med. :)

6065624[/snapback]

Ensformig er det absolutt; showet følger en formel som fungerer. Det blir som Marx-brødrenes filmer; veldig like, men hver og en av dem funker.

Forutsigbart er det vel kun diehard anti-fans som støtter deg på, da dette showet er beryktet for å drepe hovedpersoner så snart man får en trygghetsfølelse, og opptil flere ganger i hver sesong skjer det en vending som forandrer alt. Man kan påstå at det er forutsigbart fordi man vet at NOE vil skje, men du er flink hvis du klarer å forutse det som skjer i sesong 5.

Jeg kan blant annet nevne at terroristene har vært fra andre steder enn midt-østen, og Kim Bauer har ikke vært med i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Altså, det jeg skrev var jo noe ekstremt. Var jo sarkasme på høyt oktan. Jeg tok simpelthen sannehten og strakk den ut til tider for humorens skyld. ;)

For å si noe om forutsigbarheten: Ingen trodde vel seriøst at Jack Bauer faktisk døde?

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Altså, det jeg skrev var jo noe ekstremt. Var jo sarkasme på høyt oktan. Jeg tok simpelthen sannehten og strakk den ut til tider for humorens skyld. ;)

For å si noe om forutsigbarheten: Ingen trodde vel seriøst at Jack Bauer faktisk døde?

6066292[/snapback]

Det er ikke mindre spennende å se Raiders of the Lost Ark fordi man vet at Indiana overlevde og laget 2 nye filmer.

Lenke til kommentar

6065624[/snapback]

Nei du traff ganske bra...

Flere filmer i posten i dag fire fra DDD og JSA fra play...

Munich, Glengarry Glen Ross, Joint Security Area, Scarcrow og Turbulence

Lenke til kommentar

I de tre siste månendene har jeg Kjøpt:

Stalingrad 2 disc special edition 79 kr på platekompaniet

The Lord of The Rings :The Two Towers Collectors' dvd Gift set 99kr på En play.com butikk i bergen

Bram Stoker's Dracula 99kr på rimi

King Kong 2 disc Numbered Limited Edition 200+ På cdon.no

Fargo Fikk jeg som lønning på en arbeidsuke på Rema 1000

Legenden Om Narnia 169 kr på spaceworld

Braveheart (2 - disc Spesialversjon ) på Rimi 79kr

The Godfather dvd collection (rød Boks) 299kr på Spaceworld

Endret av Ljå
Lenke til kommentar

Endelig, tiden med usikkerhet er over, jeg har endelig fått mine to filmer ifra Play, to uker etter at de sa de sendte dem.

De to filmene var:

Pi

og

Unbreakable 2 Disc Colector's Edition Denne filmen overgår The 6th Sence med grei margin i mine øyne, gleder meg til å se denne igjenn

Disse to filmene ingikk i et 2 for £12 tilbud

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...