Gå til innhold

Hva var siste filmen du kjøpte?


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Takker, men hadde problemer med å kjøpe fra privatselgere da de ikke sendte til Norge. Endte opp med å kjøpe den fra CDwow.com £18.99 Måtte bare ha favorittfilmen min i nyere utgave koste hva det koste vil. :yes:

6061437[/snapback]

Hmm, flere av de der sender faktisk til Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Armageddon Armageddon Armageddon Armageddon Armageddon. Får du 5 SMS'er nå á 10 kroner? :)

 

Takker, men hadde problemer med å kjøpe fra privatselgere da de ikke sendte til Norge. Endte opp med å kjøpe den fra CDwow.com £18.99 Måtte bare ha favorittfilmen min i nyere utgave koste hva det koste vil.

Dette er ikke noe papputgave right? Har selv Criterion utgaven med det samme omslaget. Betalte 100 kroner for den for sikkert 2 år siden. :shrug:

Lenke til kommentar

Var på Rimi i dag, så etter en ny film. Fant Master And Commander (2-disc Special Edition) for 79kr, noe jeg mener er et fint kjøp.

 

Etterpå fikk vi tips om at det hadde vært brann i en lokal Rema 1000 butikk, og at ALLE varer var nedsatt til halv pris (da mener jeg virkelig ALLE varer) grunnet eventuelle røykskader på neon av varene (utrolig få, menmen).

 

Fant meg Public Enemy (Gonggongui jeog), The Panic In Needle Park og Confidence til ordinærpris 50kr, noe som betyr at jeg fikk dem til 25kr hver. Har ikke sett noen av disse filmene, men de virket da alle interessante, og de skal sannelig være dårlige for å ikke være verd 25kr! :D

 

Kan også nevnes at jeg hamstret med meg "litt" film-godt også. Smågodt til 40kr per kilo er noe jeg ikke kan holde meg fra å kjøpe i dungevis av. :p

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Armageddon Armageddon Armageddon Armageddon Armageddon. Får du 5 SMS'er nå á 10 kroner? :)

 

Takker, men hadde problemer med å kjøpe fra privatselgere da de ikke sendte til Norge. Endte opp med å kjøpe den fra CDwow.com £18.99 Måtte bare ha favorittfilmen min i nyere utgave koste hva det koste vil.

Dette er ikke noe papputgave right? Har selv Criterion utgaven med det samme omslaget. Betalte 100 kroner for den for sikkert 2 år siden. :shrug:

6062883[/snapback]

 

Det du har (ifølge DVD-profiler) er en vanlig 2 Disk Collector`s Edition av filmen akkurat samme utgaven har jeg også. Mens Criterion utgaven har forbedret lyd og bilde i forhold til den vanlige Collector`s versjonen. ;) Når jeg mottar filmen skal jeg samenligne de to versjonene opp mot hvereandre bare for å se om det er noe forskjell.

Lenke til kommentar
Takker, men hadde problemer med å kjøpe fra privatselgere da de ikke sendte til Norge. Endte opp med å kjøpe den fra CDwow.com £18.99 Måtte bare ha favorittfilmen min i nyere utgave koste hva det koste vil. :yes:

6061437[/snapback]

Hmm, flere av de der sender faktisk til Norge.

6062071[/snapback]

De fleste du finner på Amazon UK sender til Norge, men ganske mange/de fleste hos Amazon US gjør det ikke.

R1 Criterion Armageddon@Amazon UK, R1 Criterion The Rock@Amazon UK, den Amazon UK Marketplace-etaileren som har best rykte er vel caiman USA, som sender til Norge.

 

Letteste måten å finne en R1 Criterion på Amazon UK Martketplace er vel å søke den opp på Amazon.com, finne ASIN-nummeret, og søke på det.

 

EDIT:

Takker, men hadde problemer med å kjøpe fra privatselgere da de ikke sendte til Norge. Endte opp med å kjøpe den fra CDwow.com £18.99 Måtte bare ha favorittfilmen min i nyere utgave koste hva det koste vil. :yes:

6061437[/snapback]

Når du bruker CD Wow anbefaler jeg på det sterkeste at du går inn gjennom DVD Bargain.net, og prøver deg fram (sammen med en valutakalkulator) hvilken rabatt-link som gir best uttelling.

 

EDIT 2:

Ellers er nå både Criterion The Rock og Armageddon godt under mva-grensa hos DVD Pacific.

Endret av Njål
Lenke til kommentar
Armageddon Armageddon Armageddon Armageddon Armageddon. Får du 5 SMS'er nå á 10 kroner? :)

 

Takker, men hadde problemer med å kjøpe fra privatselgere da de ikke sendte til Norge. Endte opp med å kjøpe den fra CDwow.com £18.99 Måtte bare ha favorittfilmen min i nyere utgave koste hva det koste vil.

Dette er ikke noe papputgave right? Har selv Criterion utgaven med det samme omslaget. Betalte 100 kroner for den for sikkert 2 år siden. :shrug:

6062883[/snapback]

 

Det du har (ifølge DVD-profiler) er en vanlig 2 Disk Collector`s Edition av filmen akkurat samme utgaven har jeg også. Mens Criterion utgaven har forbedret lyd og bilde i forhold til den vanlige Collector`s versjonen. ;) Når jeg mottar filmen skal jeg samenligne de to versjonene opp mot hvereandre bare for å se om det er noe forskjell.

6062938[/snapback]

http://dvdbeaver.com/film/DVDCompare10/the_rock_.htm

 

Som du ser, scorer de to utgivelsene omtrentlig likt. 2.0 Dolby Digital og et mye penere omslag er bare så vidt god nok grunn til å kaste noen kroner ekstra etter Criterion.

Lenke til kommentar
Ok :)

 

Par filmer i posten i dag også fra DDD

 

Versus og The Man Who Wasn't There

6062886[/snapback]

Pris på Versus?

 

Det du har (ifølge DVD-profiler) er en vanlig 2 Disk Collector`s Edition av filmen akkurat samme utgaven har jeg også. Mens Criterion utgaven har forbedret lyd og bilde i forhold til den vanlige Collector`s versjonen. ;) Når jeg mottar filmen skal jeg samenligne de to versjonene opp mot hvereandre bare for å se om det er noe forskjell.

6062938[/snapback]

Når jeg starter DVD-platen står det øverst i menyen at det er en Criterion utgivelse... :shrug:

Lenke til kommentar
Når jeg starter DVD-platen står det øverst i menyen at det er en Criterion utgivelse... :shrug:

6063376[/snapback]

Dete har vært oppe før (og kommer sånn halvveis fram av Beaver-anmeldelsen).

En del av lisenseringsavtalen mellom Disney/Touchstone/Buena Vista (og Michael Bey) og Criterion innebærer at Criterion får gi ut sin spesialutgave i R1-markedet, bl.a. mot at Disney/Touchstone/Buena Vista får gi ut en spesialutgave med noe eller alt av Criterions ekstramateriell (det som er egenprodusert av Criterion er det Criterion som er rettighetshavere for), og de står fritt til å bruke samme transfer av selve filmen (på disse filmene er det ganske sikkert Disney&co som har stått bak transfer til HiDef video, og godt mulig også til standard NTSC DVD-kvalitet).

I noen markeder har disse utgavene vært solgt som både Criterion Collection og Disney etc (f.eks. Armageddon i Frankrike har CC på fronten av coveret, og både CC og en eller annen Disney-variant bak), i andre har man bare beholdt Criterion på menyer/ekstramateriale.

 

Ellers er ikke Beaver-sammenligningen av The Rock særlig mye å skryte av; De fleste screencap'ene er ikke tatt på nøyaktig samme sted i de to versjonene, noe som gjør det litt vanskelig å bedømme ut fra dem (men inntrykket i hvert fall jeg får, og som også kommer fram av teksten, er at det er marginalt bedre farger og en del mer naturlig lys og kontrastnivå på R1CC'en).

Lenke til kommentar

Hva skulle vi gjort uten Njål? :)

 

Går helt sikkert fint, du vet jo at Jack/Kiefer er i live, selv så gikk jeg dritt lei midt i 3 sesongen...

6063515[/snapback]

Du følger altså ikke med på 24 mer? :ohmy: Har du noen av sesongene på DVD(ja, jeg er for lat til å sjekke Profileren din. :p )? Er redd for at jeg kommer til å blande seriene til tider. Hendelser i den ene serien drar jeg inn i den andre osv. Regner med det går bra, bare en måte å fine det ut på. ;)

Lenke til kommentar
Hva skulle vi gjort uten Njål? :)

 

Går helt sikkert fint, du vet jo at Jack/Kiefer er i live, selv så gikk jeg dritt lei midt i 3 sesongen...

6063515[/snapback]

Du følger altså ikke med på 24 mer? :ohmy: Har du noen av sesongene på DVD(ja, jeg er for lat til å sjekke Profileren din. :p )? Er redd for at jeg kommer til å blande seriene til tider. Hendelser i den ene serien drar jeg inn i den andre osv. Regner med det går bra, bare en måte å fine det ut på. ;)

6063569[/snapback]

 

Jeg har første sesongen og jeg tror neppe at jeg kommer til å handle inn de andre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...