Datasmurf Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Og i dag ble det bestilt 2 filmer fra platekompaniet.no Legend til 169,- og Labyrinth til 99,50,- Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Siste film inn var Corpse Bride LE DVD & book set - £16.99 fra Play 5592408[/snapback] Bestilte denne selv, men har tilgode å få den i postkassa. Fra kontoen min er det trukket kr 201,76. Hvor striks er tollvesenet på dette, fikk du gebyr og MVA i tillegg? Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Bestilte denne selv, men har tilgode å få den i postkassa. Fra kontoen min er det trukket kr 201,76. Hvor striks er tollvesenet på dette, fikk du gebyr og MVA i tillegg? Posten følger tollvesenets omregningskurser som går på datointervaller. Om du er uheldig, så følger Posten disse VELDIG nøyaktig. Dvs. du kan få MVA-krav på noe som har verdi 200,01 (eller 200,00 som er hvor grensen begynner). Er du heldig, går den gjennom. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Siste film inn var Corpse Bride LE DVD & book set - £16.99 fra Play 5592408[/snapback] Bestilte denne selv, men har tilgode å få den i postkassa. Fra kontoen min er det trukket kr 201,76. Hvor striks er tollvesenet på dette, fikk du gebyr og MVA i tillegg? 5593668[/snapback] Som _crs_ skriver, er du uheldig er den stoppet. Et poeng her er at det er uninteressant hva du har betalt i norske kroner etter omregning, kun hva den utenlandske valutaen er omregnet den dagen pakken sjekkes (m.a.o. forrige uke ville pakken vært stoppet med ca 1 krones for høy verdi, har den først blitt sjekket i kommende uke, 13.-20. feb, er verdien NOK199.29, og under mva-grensen uansett hva du er blitt trukket). Fra tollvesenets side er grensen absolutt (med omregningskurs den dagen den sjekkes), men for postfortolleren (som er ansatt i Posten, ikke i tollvesenet) er det mer tilfeldig (de færreste slår opp nøyaktig omregnet verdi for hver eneste pakke de sjekker). Lenke til kommentar
Mabel Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Siste film inn var Corpse Bride LE DVD & book set - £16.99 fra Play 5592408[/snapback] Bestilte denne selv, men har tilgode å få den i postkassa. Fra kontoen min er det trukket kr 201,76. Hvor striks er tollvesenet på dette, fikk du gebyr og MVA i tillegg? 5593668[/snapback] Fikk min denne uken (onsdag) uten noe tull, men hadde noen hatt en dårlig dag måtte jeg nok ha betalt MVA og tollgebyr på den. Har tidligere vært med på at en film har vært kr 1.50,- over MVA-grensa og blitt stoppet. Det er rett og slett surt. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Takker for svar, la merke til at GBP synker den 13. feb, så jeg får bare krysse fingrene. Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 På shopping i Newcastle: Romper Stomper (2-disc edition) The Hitcher (2-disc edition) The Usual Suspects (2-disc edition) Titanic (2-dics edition) Black Hawk Down (3-disc edition) Memento (3-disc edition) 25th Hour Natural Born Killers Constantine Little Britain (Sesong 2) Ricky Gervais Live - Animals Ricky Gervais Live - Politics Vil helst ikke snakke om prisen på dette.. Bilde... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 God Save the Queen der ja Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Batman Begins Den er faktisk ganske bra(med tanke de andre Batmanfilmer som har blitt laget), kult at de drar refferanser til jungiansk psykologi. Endret 13. februar 2006 av TLZ Lenke til kommentar
Faris Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Die Hard 1&2 box set på platekompaniet til 100 spenn;) Lenke til kommentar
EDB Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Hunted til 99,- på den lokale kiosken. Aldri hørt om den før, men når jeg leste bakpå minnet den om Rambo og da må den jo være bra Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Den er helt OK. God spenning og godt skuespill. På slutten vil du nok føle at filmen blir ganske tom og meningsløs. Den handler egentlig ikke om noe spesielt (annet enn at en fyr skal ta en annen fyr, og at det ikke skjer stort mer). Den minner om THe Fugitive, U.S. Marshals og Rambo: First Blood, men er langt ifra like god som noen av dem. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Siste filmen jeg kjøpte var Tittel: Madagaskar Hvor: Ica Maxi Pris: 179 Lenke til kommentar
Njål Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Fik i dag X-Files Sesong 5 og Sesong 7. Fire sesonger til og kolleksjonen er fullført. Pris: £12.98 pr stk fra Amazon.co.uk 5589779[/snapback] DOH, kjøpte du alle sesongene den gangen det var sånn tilbud? Jeg hadde desverre lite penger akkurat da, så jeg kunne ikke kjøpe flere enn de tre første. Jaja, mye underholdning der også. (spesielt i sesong 3, som sies å være den beste tiden - sesong 3-5 that is). 5590732[/snapback] X-Files er for øyeblikket på salg hos Choices Direct for £12.95 + frakt per sett (£2 per order), salget skal etter sigende vare ut mars måned (noen av settene går ikke på salg før 15. februar). Det kan være litt kronglete å få opp alle sesongene på salg (de har full-pris-versjonene og de med "gamle"/ikke M-Lock-bokser også, se etter de som koster £12.95), men å søke på Gillian Anderson ser ut til å få opp alle. To ting: Ikke bestill mer enn ett sett av gangen for å spare frakt, sjansen for at pakken blir ilagt mva da er stor. Det er godt mulig at dette er et generelt Fox-tilbud, og at andre britiske nettbutikker kommer med lignende tilbud (Amazon UK hadde det jo for en uke eller to siden). Det kan tenkes at man kan få dem billigere enn £14.95/~NOK175 med frakt hvis man venter. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Hvis noen fremdeles er desp på X-Files DVD'ene så har play.com sesongene i M-Lock forpakning til £13.99 per stk. Kjøpte mine etterhvert som de kom ut i USA for et par år tilbake, til fullpris. Skal ikke nevne hva DET kostet meg. Grøss. Lenke til kommentar
The Trooper Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Seneste filmene som ramlet ned i postkassen fra www.PLAY.com http://www.imdb.com/title/tt0435625/ The Descent (2 Disc Special Edition) http://www.imdb.com/title/tt0097523/ Honey, I Shrunk the Kids http://www.imdb.com/title/tt0099052/ Arachnophobia http://www.imdb.com/title/tt0316356/ Open Range http://www.imdb.com/title/tt0109439/ City Slickers II: The Legend of Curly's Gold http://www.imdb.com/title/tt0078788/ Apocalypse Now Redux Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Hvis noen fremdeles er desp på X-Files DVD'ene så har play.com sesongene i M-Lock forpakning til £13.99 per stk. Kjøpte mine etterhvert som de kom ut i USA for et par år tilbake, til fullpris. Skal ikke nevne hva DET kostet meg. Grøss. 5601182[/snapback] Heh, tør jeg tippe at det var over 500kr (+ eventuell moms og fortolling)? Uansett, fint å høre at Play nå har dette tilbudet. Jeg må få sett til å skaffe meg flere sesonger. Har alttid elsket X-Files, men da jeg kom til Disc 3 av sesong 1 i går, følte jeg bare at jeg MÅTTE bli ferdig med alt sammen med en gang. Så hele resten av den sesongen den dagen/kelden/natta. BLe ikke mye søvn på meg da. Uansett, må se til å få skaffet meg sesong 4 og 5 nå i det minste. Takk for tipset. BTW: Et spørsmål til dere som har sett mer eller mindre alle X-Files episodene... Hva heter episoden med igle-mannen, og i hvilken sesong befinner denne seg? Da jeg var liten (for liten til å få lov til å se X-Files) smugså jeg litt på den episoden (holdt på å vanne i buksa fordi jeg syntes den var så skummel), men ble oppdaget, og videoopptaket jeg så på ble fjernet. Nå er jeg super-ivrig på å få sett denne episoden igjen. Gleder meg som.... Ja, en fyr som gleder seg veldig mye! Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) kjøpte: Kingdom of heaven Fightclub på Spaceworld på Sandvika stor senter, 99,50,- pr stk. Endret 13. februar 2006 av johnny Bravo Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) MeTa][iC du mener WormMan eller noe i den duren en sån skapning som lever i kloakken og infiserer folk med en parasitt. I så fall skal den være på Sesong 2 Epiosde 2 eller 3. Endret 14. februar 2006 av Wooho Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Jeg tror heller Meta][ic tenker på episoden "Humbug", ep. 20 i sesong 2. Der har du The Alligator Man som han ble kalt. Kanske bisarr men underfundig episode. Freak-artisten Jim Rose er i den også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå