Gå til innhold

Hva var siste filmen du kjøpte?


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den Trettende Krigeren

 

Genial film, Antonio Banderas. De snakker norsk! :D

5517249[/snapback]

 

Det burde være norske skuespillerer, fordi det er en viking film, og at det hørest så dumt ut når amerikanerer prøver å snakke norsk!

5517268[/snapback]

 

Enig. Dog, den lille gutten som kommer på starten har perfekt uttale, han må være delvis norsk, minst.

Lenke til kommentar

Øøøh, det er nok de aller færreste i den filmen (som snakker, og som har hovedroller) som enten er fra Norge, Sverige, Finnland eller Russland.

Noen briter også, men jeg tror faktisk ikke det er noen amerikanere der.

 

De som snakker norsk, snakker norsk. Grunnen til at noen snakekr litt "gebrokkent" er hovedsaklig fordi at de har gjort om aksenten sin. De snakket ikke akkurat oslo-dialekt i viking-tiden. ;)

Lenke til kommentar

Uff dette var ikke bra. Gikk amokk på cdon

 

Det resulterte i disse filmene:

 

Hercules i New York

 

Death race 2000

 

Rules of Engagement

 

Hard Rain

 

Assault on precinct 13 (1976)

 

The Fan

 

Virus

 

King of New York

 

The Dead Zone

 

SinCity

 

Alt sammen kosta ca 350 kroner + 29 i frakt. Har aldri bestillt så mange filmer på en gang før. Må vel muligens på postkontoret for å hente de. Får ikke plass i postboksen.

Lenke til kommentar
Øøøh, det er nok de aller færreste i den filmen (som snakker, og som har hovedroller) som enten er fra Norge, Sverige, Finnland eller Russland.

Noen briter også, men jeg tror faktisk ikke det er noen amerikanere der.

 

De som snakker norsk, snakker norsk. Grunnen til at noen snakekr litt "gebrokkent" er hovedsaklig fordi at de har gjort om aksenten sin. De snakket ikke akkurat oslo-dialekt i viking-tiden. ;)

5517804[/snapback]

 

Dennis Storhøi er jo ganske norsk såvidt jeg husker ;)

Lenke til kommentar
Grounded For Life - Season 1 - 24$

5516116[/snapback]

Ikke dårlig. Kjipt at den går samtidig som 70's Show, da Grounded For Life er en serie jeg gjerne kunne fulgt med på. :)

5516652[/snapback]

 

Artig serie, fant ut at jeg måtte få meg den :)

 

Doom - Unrated Exteded Edition dumpet ned i posten i dag, fra dvdstrax. Får håpe at det er 13 minutene med mer moro og ikke den versjonen som Alien vs. Predator kom ut med.

Lenke til kommentar

Den der er kjedelig. Synd Christopher Walken er med i den, han fortjener bedre.

5520952[/snapback]

Jeg synes den er fantastisk. Christopher Walken spiller som vanlig utrolig bra. Andre høydepunkt i filmen er Laurence Fishburne og David Caruso. Historien er sterk og har et deilig seigt tempo som plutselig eksploderer i noen herlig brutale actionscener.

 

Anbefales på det sterkeste. :thumbup:

Lenke til kommentar
[iC,29/01-2006 : 18:20]Øøøh, det er nok de aller færreste i den filmen (som snakker, og som har hovedroller) som enten er fra Norge, Sverige, Finnland eller Russland.

Noen briter også, men jeg tror faktisk ikke det er noen amerikanere der.

 

De som snakker norsk, snakker norsk. Grunnen til at noen snakekr litt "gebrokkent" er hovedsaklig fordi at de har gjort om aksenten sin. De snakket ikke akkurat oslo-dialekt i viking-tiden. ;)

5517804[/snapback]

 

Dennis Storhøi er jo ganske norsk såvidt jeg husker ;)

5521013[/snapback]

Så et TV-intervju med ham en gang, der han snakket om innspillingen av denne filmen. Skuespillerne hadde gjennomgått et norskkurs først, så det hele skulle bli litt mer troverdig, men da han selv prøvde å fortelle (på norsk) at han faktisk var norsk, skjønte ikke "læreren" hva han sa. Sikkert overdrevet så det holder, men artig historie.

Lenke til kommentar
[iC,30/01-2006 : 19:05]Hva mener du, at Dennis Storhøi ikke er norsk? :huh: (noe han ER)

5523563[/snapback]

 

Tror du har misforstått litt ;) . Norsklæreren var ikke norsk, og skjønte ikke selv når noen snakket norsk til ham.

5523590[/snapback]

Stemmer, stemmer ...

Lenke til kommentar
Han brukte nok Amazon.com da alle filmene han har kjøpt ligger der. ;)

 

EDIT: Lurer på en ting åssen er kvaliteten bildemessig på NTSC (Sone 1) filmer egentlig. Spørr pga vet at oppløsningen er mindre på NTSC enn på PAL filmer.

5524383[/snapback]

 

NTSC kjører med litt mindre oppløsning, litt lavere bitrate, men med flere frames i sekundet. Tror ikke forskjellen er så veldig merkbar. Kan vel variere fra film til film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...