Gå til innhold

Hva var siste filmen du kjøpte?


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde gavekort på Musikkverket. Det resulterte i The Frighteners og Magnolia.

5495170[/snapback]

The Frighteners er verdt å kjøpe, kun for det nydelige coveret (hvis det er den versjonen jeg har sett på Platekompaniet).

Magnolia er herlig.

5498352[/snapback]

Det er det deilige hvite stilrene coveret ja. Magnolia har jeg lenge hatt lyst til å se men lengden på filmen er avskrekkende.

Lenke til kommentar

Ikke forvent deg noe super-moralsk masseaction-film som Saving Private Ryan. Denne filmen handler egentlig litt mer om det som foregikk litt under huden til soldatene under vietnamkrigen.

Filmen foregår vel egentlig mest på amerikansk jord (hvor vi får se hva soldatene måtte gjennom, og hvordan de taklet det).

Senere, når de kommer til vietnam, handler det mest om "pvt. Joker", som er en journalist. Med andre ord får de se lite til massive slag med masse eksplodering og innvoller som flyter utover marken.

 

Har du sett Jarhead, er vel det den filmen du bør sammenligne Jarhead med.

 

Selv synes jeg filmen er knallbra, men jeg har opplevd at flere har hørt at Jarhead og FMJ skal være så bra, så går de inn for å se den med helt andre forventninger, og kommer ut igjen skuffet som faen, med uttalelser som "faen for en drittfilm! Ikke en jævla japse som ble drept jo! LOL! !11123".

 

EDIT: Synes du virkelig det, Papillon? Kan ikke si at jeg likte Lolita, Eyes Wide Shut og 2001 spesielt godt, jeg da. FMJ likte jeg veldig godt.

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Tull. At en er sterkere betyr ikke at en annen er svakere, det betyr bare at den er mindre sterk. "Svakeste" inneholder negative assosiasjoner, noe som ikke aksepteres når det snakkes om Stan the Man.

5504865[/snapback]

Jeg forbeholder meg retten til å skrive svakeste fremfor minst sterkeste da dette tar seg bedre ut.

 

Uansett synes jeg ikke Full Metal Jacket er noe å rope hurra for og sier gjerne at det er en middels film, også utenfor Kubrick-skalaen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...