Hr. Jenssen Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Kingdom Of Heaven (2-disc) hos CDON.com for 99,-. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Charlie and the Chocolate Factory (2 disker) 129,- på Obs Stavanger. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Hadde gavekort på Musikkverket. Det resulterte i The Frighteners og Magnolia. 5495170[/snapback] The Frighteners er verdt å kjøpe, kun for det nydelige coveret (hvis det er den versjonen jeg har sett på Platekompaniet). Magnolia er herlig. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Der Untergang The Rock The Boondock Saints World At War 1 Kjøpte alle fra Cdon.com for 415 NOK inkl. frakt Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Hadde gavekort på Musikkverket. Det resulterte i The Frighteners og Magnolia. 5495170[/snapback] The Frighteners er verdt å kjøpe, kun for det nydelige coveret (hvis det er den versjonen jeg har sett på Platekompaniet). Magnolia er herlig. 5498352[/snapback] Det er det deilige hvite stilrene coveret ja. Magnolia har jeg lenge hatt lyst til å se men lengden på filmen er avskrekkende. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Det er det deilige hvite stilrene coveret ja. Magnolia har jeg lenge hatt lyst til å se men lengden på filmen er avskrekkende. 5502028[/snapback] Tiden går lynraskt. Den var over før den begynte, ihvertfall for meg. Helt utrolig, jeg så ikke på klokken én gang. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Der UntergangThe Rock The Boondock Saints World At War 1 Kjøpte alle fra Cdon.com for 415 NOK inkl. frakt 5501756[/snapback] Ahh, de tre første filmene på listen er bare herlige. Nå er det lenge siden jeg har sett "The Rock", men etter hva jeg husker er den ganske bra. The Boondock Saints er bare drit fet Endret 26. januar 2006 av Gnomenz Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Au Hasard Balthazar - Criterion Collection - Robert Bresson Paths of Glory - Stanley Kubrick The Man Who Wasn't There - Coen-brødrene Blood Simple - Coen-brødrene Gosford Park - Robert Altman Dead Man - Jim Jarmusch DDD, ~400,-. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Gosford Park - Robert Altman Kanskje den største skuffelsen jeg noensinne har vært borti. Kjøpte filmen pga mye god kritikk, men klarte bare såvidt å se den ferdig. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Leit å høre, ikke sett den selv. Etter MASH og den glimrende Short Cuts, fant jeg Altman som en fascinerende regissør - og ville utforske filmografien hans videre. Ble anbefalt denne. Men så har jo vi, slik jeg har forstått det, veldig forskjellige filmpreferanser, så... Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Spawn - Season 2:1 Spawn - Season 2:2 Spawn - Season 3:1 Spawn - Season 3:2 Kostet £ 6.99 hver fra Play Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Full Metal Jacket på CDON.COM for kr 89. Filmen er rost opp i skyene av flere av brukerne på forumet, og regner med at filmen vil imponere også meg Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Full Metal Jacket på CDON.COM for kr 89. Filmen er rost opp i skyene av flere av brukerne på forumet, og regner med at filmen vil imponere også meg 5504688[/snapback] Kubricks svakeste spør du meg. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Ikke forvent deg noe super-moralsk masseaction-film som Saving Private Ryan. Denne filmen handler egentlig litt mer om det som foregikk litt under huden til soldatene under vietnamkrigen. Filmen foregår vel egentlig mest på amerikansk jord (hvor vi får se hva soldatene måtte gjennom, og hvordan de taklet det). Senere, når de kommer til vietnam, handler det mest om "pvt. Joker", som er en journalist. Med andre ord får de se lite til massive slag med masse eksplodering og innvoller som flyter utover marken. Har du sett Jarhead, er vel det den filmen du bør sammenligne Jarhead med. Selv synes jeg filmen er knallbra, men jeg har opplevd at flere har hørt at Jarhead og FMJ skal være så bra, så går de inn for å se den med helt andre forventninger, og kommer ut igjen skuffet som faen, med uttalelser som "faen for en drittfilm! Ikke en jævla japse som ble drept jo! LOL! !11123". EDIT: Synes du virkelig det, Papillon? Kan ikke si at jeg likte Lolita, Eyes Wide Shut og 2001 spesielt godt, jeg da. FMJ likte jeg veldig godt. Endret 27. januar 2006 av MeTa][iC Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 EDIT: Synes du virkelig det, Papillon? Kan ikke si at jeg likte Lolita, Eyes Wide Shut og 2001 spesielt godt, jeg da. FMJ likte jeg veldig godt. 5504801[/snapback] Der ramset du opp mine, kanskje med unntak av Lolita, favorittfilmer signert Kubrick. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Kubricks svakeste.. Kubrick hadde ikke et svakt øyeblikk i sitt liv. Hver eneste film er enestående, der to stykker skiller seg ut som de beste (2001, selvsagt, og A Clockwork Orange). Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Kubricks svakeste.. Kubrick hadde ikke et svakt øyeblikk i sitt liv. 5504824[/snapback] Og da er det dermed sagt at alle er like gode, og ingen av dem er det grann svakere enn de andre. Skål for logikken Stefan Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Tull. At en er sterkere betyr ikke at en annen er svakere, det betyr bare at den er mindre sterk. "Svakeste" inneholder negative assosiasjoner, noe som ikke aksepteres når det snakkes om Stan the Man. Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Jeg kjøpte en Kubrickboks med 12 dvd'er, 100 kr for ikke lenge siden Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Tull. At en er sterkere betyr ikke at en annen er svakere, det betyr bare at den er mindre sterk. "Svakeste" inneholder negative assosiasjoner, noe som ikke aksepteres når det snakkes om Stan the Man. 5504865[/snapback] Jeg forbeholder meg retten til å skrive svakeste fremfor minst sterkeste da dette tar seg bedre ut. Uansett synes jeg ikke Full Metal Jacket er noe å rope hurra for og sier gjerne at det er en middels film, også utenfor Kubrick-skalaen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå