Gå til innhold

Hva var siste filmen du kjøpte?


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Vedrørende fortollingsgebyret/momsen, er dette noe man får en giro med pakken, må man betale det på postkontoret, hvordan løses dette i praksis?

5406160[/snapback]

Du får en lapp i posten hvor det står at pakken din har blitt stoppet hos tollvesnet i Oslo. Før du får den tilsendt må den fortolles. Dette kan gjøres på to måter:

 

A) Du møter opp ditt lokale tollsted, betaler 80,- i gebyr + 25% av pakkens totale verdi.

B) Tollvesnet gjør det for deg, betaler 160,- i gebyr + 25% av pakkens totale verdi.

 

Når dette har blitt gjort blir pakken sendt med posten til deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vedrørende fortollingsgebyret/momsen, er dette noe man får en giro med pakken, må man betale det på postkontoret, hvordan løses dette i praksis?

5406160[/snapback]

Du får en lapp i posten hvor det står at pakken din har blitt stoppet hos tollvesnet i Oslo. Før du får den tilsendt må den fortolles. Dette kan gjøres på to måter:

 

A) Du møter opp ditt lokale tollsted, betaler 80,- i gebyr + 25% av pakkens totale verdi.

B) Tollvesnet gjør det for deg, betaler 160,- i gebyr + 25% av pakkens totale verdi.

 

Når dette har blitt gjort blir pakken sendt med posten til deg.

5406200[/snapback]

Er verdien under NOK1000 brukes det forenklet fortolling, og du slipper unna med de samme 80,- i fortollingsgebyr. Og det er postfortollere, dvs postansatte, som i praksis utfører dette (unntatt når det en sjelden gang gjøres stikkprøver). Det er også Posten som tar gebyret.

 

Når det gjelder undertekster er ikke oversiktene hos Play komplette (det er en del titler som også har norske som ikke er oppført med det der), men hvis man trenger norske undertekster vil jeg anbefale å følge det som står oppført hos etailer (evt sende en mail for å spørre). Da står man sterkt hvis det viser seg å ikke stemme.

Lenke til kommentar

Så da kan jeg betale fortollingsgebyr og MVA samtidig på postkontoret og få utlevert pakken umiddelbart? Da hadde jeg kanskje ikke trengt å registrere meg hos tollvesenet her.

 

EDIT: "Way of the gun" er kongefilm, resten sier meg ikke så mye...

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

De to Lady Snowblood-filmene er veldig bra, bare synd at de britiske utgivelsene er så dårlig (basert på en gammel og ikke særlig god standardkonversjon NTSC>PAL av de gamle amerikanske laserdisc-masterne, og skulle ikke forundre meg om de er klippet også).

 

Edit: Skrivefeil.

Endret av Njål
Lenke til kommentar
De to Lady Snowblood-filmene er veldig bra, bare synd at de britiske utgivelsene er så dårlig (basert på en gammel og ikke særlig god standardkonversjon NTSC>PAL av de gamle amerikanske laserdisc-masterne, og skulle ikke forundre meg om de er klippet også).

 

Edit: Skrivefeil.

5406486[/snapback]

 

Hmmmm....det hørtes ikke bra ut. Men uansett får jeg sett filmene, og det var ikke akkurat veldig dyrt heller, så tar det ikke så tungt.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle være litt grei å si i fra at det er SALG på DVD Spesialisten i Oslo han kjører opp til 80 % av på en del saker, brukte filmer er det 50% på. Mye moro for 30-40 spenn helt ned i 10 kroner for noen filmer. Pluss masse annet moro, tv-serier osv. Tror han skal holde på ut uka med salget.

 

La igjen 1500 kroner, liste over filmene kommer i morgen. Har ikke tid nå det ble et par stykker :D

Lenke til kommentar
Vedrørende fortollingsgebyret/momsen, er dette noe man får en giro med pakken, må man betale det på postkontoret, hvordan løses dette i praksis?

5406160[/snapback]

Du får en lapp i posten hvor det står at pakken din har blitt stoppet hos tollvesnet i Oslo. Før du får den tilsendt må den fortolles. Dette kan gjøres på to måter:

 

A) Du møter opp ditt lokale tollsted, betaler 80,- i gebyr + 25% av pakkens totale verdi.

B) Tollvesnet gjør det for deg, betaler 160,- i gebyr + 25% av pakkens totale verdi.

 

Når dette har blitt gjort blir pakken sendt med posten til deg.

5406200[/snapback]

 

Ikke nødvendig vis. Jeg har flere ganger fått DVD-bokser i postkassa som har blitt fortollet. Seddelen har fulgt med pakken dit. Bare litt småpirk. ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke kjøpe denne utgaven?

5410153[/snapback]

Jeg bestilte samme utgaven som _crs_ for en stund siden.

Jeg (selv om jeg er en L.E. samler-hore [sjekk dill&dall-linken hvis du ikke tror meg]) vurderte det dithen at jeg heller ville ha et skikkelig cover enn en forkrommet plastkule (og til nesten dobbel pris, selv om begge utgavene er billige).

Hadde kulen vært i metall ville jeg kanskje vurdert det anderledes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...