LarsP Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Vedrørende fortollingsgebyret/momsen, er dette noe man får en giro med pakken, må man betale det på postkontoret, hvordan løses dette i praksis? 5406160[/snapback] Du får en lapp i posten hvor det står at pakken din har blitt stoppet hos tollvesnet i Oslo. Før du får den tilsendt må den fortolles. Dette kan gjøres på to måter: A) Du møter opp ditt lokale tollsted, betaler 80,- i gebyr + 25% av pakkens totale verdi. B) Tollvesnet gjør det for deg, betaler 160,- i gebyr + 25% av pakkens totale verdi. Når dette har blitt gjort blir pakken sendt med posten til deg. Lenke til kommentar
edge Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Tollen vil ha penger ja.. 80 i gebyr. FYSJ! Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Takk for svaret MeTa][iC, selv er jeg under 18, men kan sikkert bestille "via" mamma. PS! Noen som vet valutaen for pund? Lenke til kommentar
Njål Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Vedrørende fortollingsgebyret/momsen, er dette noe man får en giro med pakken, må man betale det på postkontoret, hvordan løses dette i praksis? 5406160[/snapback] Du får en lapp i posten hvor det står at pakken din har blitt stoppet hos tollvesnet i Oslo. Før du får den tilsendt må den fortolles. Dette kan gjøres på to måter: A) Du møter opp ditt lokale tollsted, betaler 80,- i gebyr + 25% av pakkens totale verdi. B) Tollvesnet gjør det for deg, betaler 160,- i gebyr + 25% av pakkens totale verdi. Når dette har blitt gjort blir pakken sendt med posten til deg. 5406200[/snapback] Er verdien under NOK1000 brukes det forenklet fortolling, og du slipper unna med de samme 80,- i fortollingsgebyr. Og det er postfortollere, dvs postansatte, som i praksis utfører dette (unntatt når det en sjelden gang gjøres stikkprøver). Det er også Posten som tar gebyret. Når det gjelder undertekster er ikke oversiktene hos Play komplette (det er en del titler som også har norske som ikke er oppført med det der), men hvis man trenger norske undertekster vil jeg anbefale å følge det som står oppført hos etailer (evt sende en mail for å spørre). Da står man sterkt hvis det viser seg å ikke stemme. Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Lady Snowblood Collector`s Edition Box Set (2 disk) The Descent Plan 9 From Outer Space Way of the Gun Alt kjøpt fra Play.com Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Så da kan jeg betale fortollingsgebyr og MVA samtidig på postkontoret og få utlevert pakken umiddelbart? Da hadde jeg kanskje ikke trengt å registrere meg hos tollvesenet her. EDIT: "Way of the gun" er kongefilm, resten sier meg ikke så mye... Endret 8. januar 2006 av JacEr Lenke til kommentar
Njål Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) De to Lady Snowblood-filmene er veldig bra, bare synd at de britiske utgivelsene er så dårlig (basert på en gammel og ikke særlig god standardkonversjon NTSC>PAL av de gamle amerikanske laserdisc-masterne, og skulle ikke forundre meg om de er klippet også). Edit: Skrivefeil. Endret 8. januar 2006 av Njål Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 De to Lady Snowblood-filmene er veldig bra, bare synd at de britiske utgivelsene er så dårlig (basert på en gammel og ikke særlig god standardkonversjon NTSC>PAL av de gamle amerikanske laserdisc-masterne, og skulle ikke forundre meg om de er klippet også). Edit: Skrivefeil. 5406486[/snapback] Hmmmm....det hørtes ikke bra ut. Men uansett får jeg sett filmene, og det var ikke akkurat veldig dyrt heller, så tar det ikke så tungt. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Fight Club til 99 kroner på Statoil 50 titler i Dvdprofiler Lenke til kommentar
<< Alex >> Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 har kjøpt meg igår 3 filmer for 100 spend. Out of Time, The Nest og en til, husker ikke navnet. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Tenkte jeg skulle være litt grei å si i fra at det er SALG på DVD Spesialisten i Oslo han kjører opp til 80 % av på en del saker, brukte filmer er det 50% på. Mye moro for 30-40 spenn helt ned i 10 kroner for noen filmer. Pluss masse annet moro, tv-serier osv. Tror han skal holde på ut uka med salget. La igjen 1500 kroner, liste over filmene kommer i morgen. Har ikke tid nå det ble et par stykker Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Terminalen Xanadu Wimbledon American History X 4 for 300,- på Free Record Shop Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Vedrørende fortollingsgebyret/momsen, er dette noe man får en giro med pakken, må man betale det på postkontoret, hvordan løses dette i praksis? 5406160[/snapback] Du får en lapp i posten hvor det står at pakken din har blitt stoppet hos tollvesnet i Oslo. Før du får den tilsendt må den fortolles. Dette kan gjøres på to måter: A) Du møter opp ditt lokale tollsted, betaler 80,- i gebyr + 25% av pakkens totale verdi. B) Tollvesnet gjør det for deg, betaler 160,- i gebyr + 25% av pakkens totale verdi. Når dette har blitt gjort blir pakken sendt med posten til deg. 5406200[/snapback] Ikke nødvendig vis. Jeg har flere ganger fått DVD-bokser i postkassa som har blitt fortollet. Seddelen har fulgt med pakken dit. Bare litt småpirk. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Billig tulleskrekk, Phantasm 5-disc box til £9 fra play.com, husker jeg ble dritskremt av Phantasm da jeg var liten for 20 år siden... Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Hvorfor ikke kjøpe denne utgaven? Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Hvorfor ikke kjøpe denne utgaven? For min del hater jeg ting som ikke passer inn i hylla i ordinær cover-størrelse, den saken der tar altfor mye plass. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Haha, den var så stygg at jeg måtte bestille den. :!: Lenke til kommentar
Njål Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Hvorfor ikke kjøpe denne utgaven? 5410153[/snapback] Jeg bestilte samme utgaven som _crs_ for en stund siden. Jeg (selv om jeg er en L.E. samler-hore [sjekk dill&dall-linken hvis du ikke tror meg]) vurderte det dithen at jeg heller ville ha et skikkelig cover enn en forkrommet plastkule (og til nesten dobbel pris, selv om begge utgavene er billige). Hadde kulen vært i metall ville jeg kanskje vurdert det anderledes. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Battle Royale I og II 99,- per stk på platekompaniet Endret 9. januar 2006 av _Julenissen_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå