Gå til innhold

Hva var siste filmen du kjøpte?

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nok en ja-jeg-er-patetisk-og-har-kjøpt-en-bunch-med-dvd'er-til-meg-selv-i-julegave post :p

Filmer jeg har rukket å se:

War of the Worlds (2005) - Mediocrity, thy name is Spielberg! Mao. en temmelig middelmådig film, men måtte med i filmsamlinga for å komplementere 1953(?)-versjonen..

Spiderman 2 - Kommentar overflødig. Sent ute med å kjøpe den fordi jeg hadde en nedlastet DVDr fra nettet..

Wedding Crashers - Faktisk mye mer moro enn ventet; har hatt en aldri så liten Owen Wilson-fobi, men i denne filmen funker han overraskende bra..

Alone in the Dark - Et ledd i min plan om å eie alle filmer som har blitt gitt ut basert på dataspill. Etter å ha sett denne filmen begynner jeg å lure på om jeg må ekskludere filmer av regissøren Uwe Boll..

Batman Begins - Kongefilm. Så den på kino og visste jeg måtte ha den på DVD.

Filmer jeg ikke har rukket å se:

Land of the Dead

The Great Raid

Stranger on the Third Floor

Saw II

Lenke til kommentar

Drister meg til å ta opp igjen et emne fra et par sider tilbake:

Film: Simpsons, Season 4 (Linker til Amazon fordi DVD'en ikke ligger inne på IMDb)

Pris: 449,- på den lokale videoforhandleren (MIX-kjeden).

3-ords beskrivelse: Genialt, genialt, genialt!

Kanskje den beste Simpsons-sesongen ever. Mange av de mest klassiske episodene er på denne DVD'en, f.eks. "Kamp Krusty", "Homer the Heretic", "Last Exit to Springfield", "A Streetcar Named Marge", "Mr. Plow" og "Marge vs. the Monorail". Dette er maaange timer med underholdning dersom man tar seg tid til å høre de innsiktsfulle kommentar-sporene (absolutt anbefalt!) og sjekke ut de mange andre extra featuresene også.

Løp og kjøp!

5323959[/snapback]

Eller, hvis du har muligheten til å handle på nett med kreditt/debet-kort kan du få den for £14.62/~NOK173 med frakt fra Amazon UK, samme utgave som den norske med norske undertekster.

5324105[/snapback]

Dette syns jeg jo var strålende nyheter.

Men hvordan gjør Amazon det med leveringen? Må jeg betale en saftig toll dersom jeg bestiller flere DVD-er samtidig (> NOK 200 eller noe slikt), eller har de et lignende system som Play.com, som sender filmene separat for å slippe dette? Aldri bestilt noe fra Amazon før ...

Lenke til kommentar
Simpsons, Season 4 for £14.62/~NOK173 med frakt fra Amazon UK, samme utgave som den norske med norske undertekster.

Men hvordan gjør Amazon det med leveringen? Må jeg betale en saftig toll dersom jeg bestiller flere DVD-er samtidig (> NOK 200 eller noe slikt), eller har de et lignende system som Play.com, som sender filmene separat for å slippe dette? Aldri bestilt noe fra Amazon før ...

5334923[/snapback]

Amazon sender det du bestiller som det er bestilt (med mindre det tar lang tid før deler av en bestilling kommer på lager), så du bør bestille disse hver for seg. Men med en fraktpris på ~NOK22 for et boxset (og prisen jeg ga tidligere, ~NOK173, med frakt) synes jeg ikke det er noe å klage over.

Lenke til kommentar
Saw II

Skulle vært interessant å vite hvor du kjøpte denne da det enda er lenge til den blir utgitt på DVD noen sted på kloden.

5334824[/snapback]

2 av 4 av filmene på "usett-listen" min kommer fra, eh, alternative kilder. Dvs. "kompis-brenneri". OK, så nå er det avslørt og innrømmet! (Min unnskyldning får være at jeg kjøper 50-60 original-DVD'er årlig, og enkelte til forferdelig overpris også, jf. post på forrige side..)

Lenke til kommentar
Saw II

Skulle vært interessant å vite hvor du kjøpte denne da det enda er lenge til den blir utgitt på DVD noen sted på kloden.

5334824[/snapback]

2 av 4 av filmene på "usett-listen" min kommer fra, eh, alternative kilder. Dvs. "kompis-brenneri". OK, så nå er det avslørt og innrømmet! (Min unnskyldning får være at jeg kjøper 50-60 original-DVD'er årlig, og enkelte til forferdelig overpris også, jf. post på forrige side..)

5336234[/snapback]

Om du laster ned/får brent kopier er meg likegyldig, men denne tråden er vel ment for filmer du har kjøpt til deg selv eller andre (evt andre har kjøpt til deg), altså originaler?

Endret av Njål
Lenke til kommentar
Simpsons, Season 4 for £14.62/~NOK173 med frakt fra Amazon UK, samme utgave som den norske med norske undertekster.

5334923[/snapback]

Amazon sender det du bestiller som det er bestilt (med mindre det tar lang tid før deler av en bestilling kommer på lager), så du bør bestille disse hver for seg. Men med en fraktpris på ~NOK22 for et boxset (og prisen jeg ga tidligere, ~NOK173, med frakt) synes jeg ikke det er noe å klage over.

5335075[/snapback]

Nei da, det er så visst ikke noe å klage på. Men da er det bare å gjennomføre fem separate bestillinger (tenkte å kjøpe sesong 1-5 nå, og vente litt med 6 og 7), da?

Og - bare for å få full klarhet - fraktprisen du oppgir på bokssett er altså den samme som den jeg får når jeg legger sammen "per item"- og "per delivery"-prisen for levering av DVD?

Lenke til kommentar
Om du laster ned/får brent kopier er meg likegyldig, men denne tråden er vel ment for filmer du har kjøpt til deg selv eller andre (evt andre har kjøpt til deg), altså originaler?

5336274[/snapback]

Derav bruken av ordene "avslørt" og "innrømmet". Jeg slengte bare med filmene i listen fordi de lå i samme DVD-bunken som de andre originale DVD'ene og tenkte ikke noe videre over at de kom fra en kompis. Mea Culpa.

Lenke til kommentar
Og - bare for å få full klarhet - fraktprisen du oppgir på bokssett er altså den samme som den jeg får når jeg legger sammen "per item"- og "per delivery"-prisen for levering av DVD?

5336863[/snapback]

For alle Amazon'ene er fraktprisen per vareenhet (prisen varierer med varetype), så frakt for et boxset med 21 discer (Laurel & Hardy-settet mitt på salg :D ) eller en dvd med kosedyr og/eller bok (så lenge varen selges som dvd) er den samme som for en singledisc, på Amazon.co.uk ~NOK22.

Lenke til kommentar

5336863[/snapback]

For alle Amazon'ene er fraktprisen per vareenhet (prisen varierer med varetype), så frakt for et boxset med 21 discer (Laurel & Hardy-settet mitt på salg :D ) eller en dvd med kosedyr og/eller bok (så lenge varen selges som dvd) er den samme som for en singledisc, på Amazon.co.uk ~NOK22.

5337639[/snapback]

Flott, takk skal du ha. Kommer til å bestille i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar

En siste ting når det gjelder Amazon UK:

Grensen der fratrukket VAT (samme som norsk mva, og trekkes fra når de sender ut av EU) oppveier frakt (for én dvd/enhet) er rundt £11, så hvis du bestiller noe som koster mer vil prisen du betaler være mindre enn den som står på produktsida deres.

Du får uansett riktig total kostnad (uten norske avgifter hvis varen koster over NOK200) på siste side av bestillingsprosessen, før du trykker bekreft.

Lenke til kommentar
En siste ting når det gjelder Amazon UK:

Grensen der fratrukket VAT (samme som norsk mva, og trekkes fra når de sender ut av EU) oppveier frakt (for én dvd/enhet) er rundt £11, så hvis du bestiller noe som koster mer vil prisen du betaler være mindre enn den som står på produktsida deres.

Du får uansett riktig total kostnad (uten norske avgifter hvis varen koster over NOK200) på siste side av bestillingsprosessen, før du trykker bekreft.

5337797[/snapback]

Vel, jeg takker igjen for informasjonen. Høres mer og mer lovende ut, dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...