Gå til innhold

Hva var siste filmen du kjøpte?


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kek, MST3K-samlingen vokser.

 

MST3K Volum 3 & 4 bestilt fra DVDpacific for 470,- eks frakt og eventuelle avgifter.

 

Edit: Kjøpte Before Sunrise/Sunset fra play.com. 15£ for begge to. (Kunne sikkert funnet de billigere et annet sted, men trenger de nogenlunde raskt).

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

-Ghost Dog

-Cabin Fever (fysj for en bedriten film)

-Texas Chainsaw Massacre 2 (gleder meg til denne i kveld, splatter er gøy)

-Henry: Portrait of a Serial Killer

 

Alle for 59 kr stykket på platekompaniet, Byporten.

Lenke til kommentar
Ong Bak :D. Genial kamsportfilm...

5311837[/snapback]

Håper for din del du ikke kjøpte den norske, klippete versjonen. :roll:

5312197[/snapback]

Den skandinaviske versjonen (antar det er den du refererer til?) er ikke klippet. Vi nordmenn er heldige siden få (les: så godt som ingen) filmer klippes her til lands. Får man tak i Salò og August Underground på platekompaniet uncut så får man jammen meg tak i Ong Bak og.

Lenke til kommentar
Ong Bak :D. Genial kamsportfilm...

5311837[/snapback]

Håper for din del du ikke kjøpte den norske, klippete versjonen. :roll:

5312197[/snapback]

Den skandinaviske versjonen (antar det er den du refererer til?) er ikke klippet. Vi nordmenn er heldige siden få (les: så godt som ingen) filmer klippes her til lands. Får man tak i Salò og August Underground på platekompaniet uncut så får man jammen meg tak i Ong Bak og.

5312316[/snapback]

Filmen som selges på Platekompaniet, også kjent som den norske versjonen, varer i 1 time 44 min.

 

Filmen som selges på play.com, varer i 1 time 48 min.

 

Den er nok klippet. :no:

Lenke til kommentar
Nei, det er nok bare oppgitt feil spillelengde på en av de to sidene.

 

Den versjonen som finnes på Platekompaniet er gitt ut av Universal/Asian Vision (R2) og er ikke klippet. :)

5312397[/snapback]

Hva? Tuller du? :p Lei for både min fetter og meg det da. Jeg som skulle vente til senere for å bestille den via Play, mens min fetter faktisk bestilte den fra play en gang, og brukte litt over salgsprisen til Platekompaniet. :tease:

 

Hrmph allikevel. :hrm: Kunne hatt den for lenge siden jeg da...

Lenke til kommentar
Ong Bak :D. Genial kamsportfilm...

5311837[/snapback]

Håper for din del du ikke kjøpte den norske, klippete versjonen. :roll:

5312197[/snapback]

Den skandinaviske versjonen (antar det er den du refererer til?) er ikke klippet. Vi nordmenn er heldige siden få (les: så godt som ingen) filmer klippes her til lands. Får man tak i Salò og August Underground på platekompaniet uncut så får man jammen meg tak i Ong Bak og.

5312316[/snapback]

Det stemmer så vidt jeg vet at den norske utgaven av Ong-bak er uklipt. Har ikke sett denne utgaven selv, men andre har sagt at bilde er dårligere enn på den britiske og australske utgivelsen av filmen.

Men når det gjelder hvorvidt en versjon er uklipt er det ikke bare lokale sensurmyndigheter (eller mangel på sådanne) som bestemmer; Det er ikke alltid lokale selskaper får kjøpt rettigheter på den lengste/hardeste/råeste/mest uklippede versjonen. F. eks, Diseny (og all deres underselskaper) er ille til å kjøpe verdensrettigheter (som oftest da unntatt produksjonslandet), klippe den til det de tror Joe Sixpack vil ha, og kun tillate denne versjonen distribuert verden rundt. Dét er det som det kan se ut som er i ferd med å skje "oppfølgeren" til Ong-bak, Tom yum goong (og gud bedre, for en oppvisning i stunts, kamp, koreografi, og fysikk).

Forskjellen i oppgitt spilletid på den norske og britiske utgaven er neppe riktig, er rimelig sikker på at min britiske (såvel som min australske og thailandske) utgivelse er ~104 minutter. Tror heller forskjellen ligger i reell film-tid og 4% speedup på PAL (108 minutter film X 24 / 25 = 103.68 = ~104).

 

Ellers, tilbake til originalutsagnet:

Ong Bak :D. Genial kamsportfilm...

Som film suger den blåhvalstingeling, men kamsportdelen veier jo opp, og vel så det. :thumbup:

 

Og alle som er interseert i slikt kan glede seg til Tom yum goong (som film minst like dårlig, men som kampsport, koreografi, stunts og oppfinnsomhet går den Ong-bak en høy gang).

Endret av Njål
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Ong Bak :D. Genial kamsportfilm...

5311837[/snapback]

Håper for din del du ikke kjøpte den norske, klippete versjonen. :roll:

5312197[/snapback]

Den skandinaviske versjonen (antar det er den du refererer til?) er ikke klippet. Vi nordmenn er heldige siden få (les: så godt som ingen) filmer klippes her til lands. Får man tak i Salò og August Underground på platekompaniet uncut så får man jammen meg tak i Ong Bak og.

5312316[/snapback]

 

Selger de August Underground på Platekompaniet? Hvis det er faktum er det noen jeg kjenner som blir lykkelige til jul :!:

Lenke til kommentar
Nei, det er nok bare oppgitt feil spillelengde på en av de to sidene.

 

Den versjonen som finnes på Platekompaniet er gitt ut av Universal/Asian Vision (R2) og er ikke klippet. :)

5312397[/snapback]

Hva? Tuller du? :p Lei for både min fetter og meg det da. Jeg som skulle vente til senere for å bestille den via Play, mens min fetter faktisk bestilte den fra play en gang, og brukte litt over salgsprisen til Platekompaniet. :tease:

 

Hrmph allikevel. :hrm: Kunne hatt den for lenge siden jeg da...

5312415[/snapback]

 

Ikke lei for meg den. Betalte mindre for Ong-Bak når jeg kjøpte den, enn utsalgs prisen var på Platekompaniet. Hater i tillegg coveret på Ong-Bak på Universal/Asian Vision utgaven. Ekle tingen. Så alt i alt er jeg stor fornøyd med den versjonen jeg har kjøpt, selv om den nå kanskje koster HELE 40 kr mer enn versjonen som fåes på Platekompaniet

Lenke til kommentar
Nei, det er nok bare oppgitt feil spillelengde på en av de to sidene.

 

Den versjonen som finnes på Platekompaniet er gitt ut av Universal/Asian Vision (R2) og er ikke klippet. :)

5312397[/snapback]

Hva? Tuller du? :p Lei for både min fetter og meg det da. Jeg som skulle vente til senere for å bestille den via Play, mens min fetter faktisk bestilte den fra play en gang, og brukte litt over salgsprisen til Platekompaniet. :tease:

 

Hrmph allikevel. :hrm: Kunne hatt den for lenge siden jeg da...

5312415[/snapback]

 

Ikke lei for meg den. Betalte mindre for Ong-Bak når jeg kjøpte den, enn utsalgs prisen var på Platekompaniet. Hater i tillegg coveret på Ong-Bak på Universal/Asian Vision utgaven. Ekle tingen. Så alt i alt er jeg stor fornøyd med den versjonen jeg har kjøpt, selv om den nå kanskje koster HELE 40 kr mer enn versjonen som fåes på Platekompaniet

5312496[/snapback]

Haha, grinebiter. :!: Men du visste ikke på forhånd at den var uklippet vel? Må uansett få skaffet meg den som enten julegave eller innkjøp i romjulen. Gleder meg også veldig til Tom yum goong som Njål nevnte! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...