Gå til innhold

Hva var siste filmen du kjøpte?


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

beklager, beklager. Grunnen til at jeg skrev det der var fordi jeg slettet det som var før, hvor det sto "Hæ? AKKURAT de samme filmene kjøpte jeg til en kompis!", da jeg ikke trodde det var han som hadde skrevet det. Syntes jeg måtte ha noe stående der. :p

 

EDIT:

Planet of the Apes

Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Tina: What's Love Got to Do with

Nightwish - End Of Innocence

 

To sistnevnte er dog ikkje til meg, men julepresang :thumbup:

60kr stk. på Platekompaniet.

5269656[/snapback]

 

60kr for End Of Innocence? Det var rimelig for en musikk-DVD! Er den bra da? Er ikke så utrolig Nightwish fan men jeg har nok ikke noe imot folka, så om den er bra får jeg kanskje skaffe den da. 60kr er jo bare barnemat uansett! :)

 

Hva med Sunshine da? Var det 1- eller 2-disc?

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Hurra, fikk gjort mitt første dvdkjøp på lange tider i går.

 

Batman: The movie (holy special edition) 149 på DVDin

Frankenstein: the legacy collection 2 for 229 på free record shop

Toshiro Mifune: Samurai Trilogy 2 for 229 på free record shop

jacob's ladder 59 kr i billigkassa på platekomaniet.

Mad Max 59 kr i billigkassa på platekompaniet (hadde bare 2 og 3)

 

Jepp, nå må jeg bare skaffe meg en sonefri dvdspiller sånn at jeg kan begynne å bestille filmer fra dvdpacific :thumbup:

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar
Planet of the Apes

5269656[/snapback]

Sikker på at det ikke er den nye filmen? Fordi på platekompaniet her i Tr.heim hadde de også Planet of the Apes for 60kr, men jeg lot være å kjøpe den fordi det var den nye versjonen.

 

Toshiro Mifune: Samurai Trilogy 2 for 229 på free record shop

5270255[/snapback]

Hvilke filmer er det i denne boksen?

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

@julenissen:

 

Miyamoto Musashi/The Legend of Musashi

Zoku Miyamoto Musashi: Ichijôji no kettô/Duel at Ichijoji Temple

Miyamoto Musashi kanketsuhen: kettô Ganryûjima/Duel on Ganryu Island

 

De er svinebarske! Coverene er også temmelig kule, men jeg kastet boksen de var i ettersom den var stygg som juling.

Lenke til kommentar
Toshiro Mifune: Samurai Trilogy 2 for 229 på free record shop

5270255[/snapback]

Hvilke filmer er det i denne boksen?

5270699[/snapback]

(Samurai I): Miyamoto Musashi, (Samurai II): Zoku Miyamoto Musashi: Ichijôji no kettô/Duel at Ichijoji Temple og (Samurai III): Miyamoto Musashi kanketsuhen: kettô Ganryûjima/Duel on Ganryu Island, mer eller mindre løselig basert på supermann-samuraien (selv om man trekker godt fra for kjente er det liten tvil om at han var akkurat dét: F.eks. her og her) Miyamoto Musashi's skriverier om seg selv.

Utgitt av bl.a. Criterion (også på laserdisc i sin tid), Samurai I, Samurai II og Samurai III, mulig det er samleboksen med Criterion'ene han har kjøpt. Beklageligvis finnes det så vidt jeg vet ingen god utgivelse med forståelige undertekster (heller ikke Criterion'ene).

Lenke til kommentar
Er den gamle _Julenissen_  :yes:

 

Kjøpte den nye og til samme pris tidligere, skal sjå orginalen først.

5270977[/snapback]

Da så. Originalen er mye bedre enn den nye.

 

*snip*

5271111[/snapback]

Du mener at tekstingen er dårlig, eller at utgivelsene med engelsk teksting er dårlig?

 

Uansett så skulle jeg gjerne sett disse. Mifune er jo kongen av samurai-filmer, utenom Shintarô Katsu som Zatoichi da selvfølgelig :wee:

Lenke til kommentar
Er den gamle _Julenissen_  :yes:

 

Kjøpte den nye og til samme pris tidligere, skal sjå orginalen først.

5270977[/snapback]

Da så. Originalen er mye bedre enn den nye.

 

*snip*

5271111[/snapback]

Du mener at tekstingen er dårlig, eller at utgivelsene med engelsk teksting er dårlig?

 

Uansett så skulle jeg gjerne sett disse. Mifune er jo kongen av samurai-filmer, utenom Shintarô Katsu som Zatoichi da selvfølgelig :wee:

5271171[/snapback]

Undertekstene er helt ok, men bildekvaliteten er ikke all verdens. Selv om Criterion'ene med god margin slår de britiske utgivelsene fra Arts Magic og den amerikanske billigutgivelsen fra Crash Cinema er de ikke særlig gode (her og her).

Har ikke hørt noe om noen andre eller kommende utgivleser med bedre bilde (men siden vi snakker om samuraifilmer, Criterion har endelig bekreftet restaurerte nyutgivelser av Syv Samuraier, Yojimbo og Sanjuro en eller annen gang i 2006).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

ok, kan klarne opp litt her.

Jeg har ikke kjøpt criterionboksen, det er antageligvis en av de billigere versjonene, baksiden av coveret ser ikke så bra ut. (forsidene derimot gjør seg fint i hylla!)

 

EDIT: Ikke kjøp denne utgaven. Den er rett og slett fryktelig! :cry: menyene er heslige, ikkeno ekstramateriale og ganske gyselig bilde- (bildet ser ut som om det er fra en litt slitt vhs...) og lydkvalitet.

 

jeg er kjempetrist, selv om jeg ikke forventet så mye fra en så billig boks...

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar
ok, kan klarne opp litt her.

Jeg har ikke kjøpt criterionboksen, det er antageligvis en av de billigere versjonene, baksiden av coveret ser ikke så bra ut. (forsidene derimot gjør seg fint i hylla!)

 

EDIT: Ikke kjøp denne utgaven. Den er rett og slett fryktelig!  :cry: menyene er heslige, ikkeno ekstramateriale og ganske gyselig bilde- (bildet ser ut som om det er fra en litt slitt vhs...) og lydkvalitet.

 

jeg er kjempetrist, selv om jeg ikke forventet så mye fra en så billig boks...

5272718[/snapback]

Er det en amerikansk utgivelse er (og ikke Criterion) er det Crash Cinema, er den en britisk urgivelse er det Arts Magic. Begge er ganske dårlige.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
ok, kan klarne opp litt her.

Jeg har ikke kjøpt criterionboksen, det er antageligvis en av de billigere versjonene, baksiden av coveret ser ikke så bra ut. (forsidene derimot gjør seg fint i hylla!)

 

EDIT: Ikke kjøp denne utgaven. Den er rett og slett fryktelig!  :cry: menyene er heslige, ikkeno ekstramateriale og ganske gyselig bilde- (bildet ser ut som om det er fra en litt slitt vhs...) og lydkvalitet.

 

jeg er kjempetrist, selv om jeg ikke forventet så mye fra en så billig boks...

5272718[/snapback]

Er det en amerikansk utgivelse er (og ikke Criterion) er det Crash Cinema, er den en britisk urgivelse er det Arts Magic. Begge er ganske dårlige.

5273417[/snapback]

 

Det ser faktisk ut som at det er en dansk utgave... Widevision.dk ellerno. Helt gyselig!

 

 

Forsåvidt så kjøpte jeg noen andre filmer i dag!

 

Stalker - Tarkovsky 199 kr på platekompaniet :(

Wolfman: The legacy collection 149 kr på free record shop. (disse tugavene er faktsik temmelig bra! God bildekvalitet og hele pakka!

 

EDIT: Ojsann, glemte en film!

 

The silence of the lambs - ultimate edition 99 kr på platekompaniet. Veldig fin utgave :thumbup:

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...