Gå til innhold

Hva var siste filmen du kjøpte?

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I går handlet jeg inn Tron. Det begynner vel å bli noen år siden jeg så den sist, så jeg tenkte at den ville være fin å ha i samlingen.

Jeg betalte 99,- kroner for den på Bonus Expert, men de selger den også rimelig på Free Record Shop.

Denne filmen må jo sees av samtlige folk her på forumet.

Endret av Complexion
Lenke til kommentar

Le Charme discret de la bourgeoisie Criterion Collection - Luis Buñuel - 180,-

Kjøpt fra CriterionDVD.

Så denne herligheten forrige uke, samt Zerkalo og Andrei Rublyov, og alle fikk førsteradsplasser nær hjerterota mi. De to overnevnte filmene blir derfor handlet inn så snart man har den trengte kapitalen (deretter følger Harakiri, Ran og muligens Alfred Hitchcock: The Masterpiece Collection). I den grad det er mulig, vil innkjøpene selvsagt være i Criterion-utgivelser. :)

Lenke til kommentar
...samt Zerkalo og Andrei Rublyov, og alle fikk førsteradsplasser nær hjerterota mi. De to overnevnte filmene blir derfor handlet inn så snart man har den trengte kapitalen. I den grad det er mulig, vil innkjøpene selvsagt være i Criterion-utgivelser. :)

5038121[/snapback]

Flotte filmer (er glad for å ha sett dem en del ganger på kino, i tillegg til å ha dem på DVD), men hvilken utgave som er best å anskaffe er ikke så enkelt, spesielt ikke mht Andrei Rublyov.

Foreslår du sjekker anmeldelser linket til på DVD-Basens Tarkovsky-side, særlig DVD Beaver mulitregion Rublyov-sammenligning og multiregion Zerkalo-sammenligning.

Hvilken utgave (forskjellige lengder med til dels forskjellig scener) av Andrey Rublyov som er best strides man om, kan leses i denne .pdf-versjonen av en diskusjon/sammenligning på det gamle Criterion-forumet, se ellers også Nostalghia.com, den beste(?) Tarkovsky-siden på et forståelig språk.

Edit: Skivrelief

Endret av Njål
Lenke til kommentar
Flotte filmer (er glad for å ha sett dem en del ganger på kino, i tillegg til å ha dem på DVD), men hvilken utgave som er best å anskaffe er ikke så enkelt, spesielt ikke mht Andrei Rublyov.

Foreslår du sjekker anmeldelser linket til på DVD-Basens Tarkovsky-side, særlig DVD Beaver mulitregion Rublyov-sammenligning og multiregion Zerkalo-sammenligning.

Hvilken utgave (forskjellige lengder med til dels forskjellig scener) av Andrey Rublyov som er best strides man om, kan leses i denne .pdf-versjonen av en diskusjon/sammenligning på det gamle Criterion-forumet, se ellers også Nostalghia.com, den beste(?) Tarkovsky-siden på et forståelig språk.

Kan noen gi Njål et trofé snart? Maken til informativ og nyttig bruker på et filmforum skal man jaggu meg lete lenge etter - iallfall på de norske filmforumene jeg kjenner til.

Har selv aldri fått sett filmene på noe annet enn en TV-skjerm, men det var mer enn nok til å gi meg to (tre med The Discreet Charm of the Bourgeoisie) av de deiligste filmopplevelsene på en god stund. Får dog håpe at et eller annet Cinematék setter opp filmene en gang. Da skal jeg garantert stille opp.

Takk, takk.

Lenke til kommentar

Gjikk litt stang ut på play.com i dag.

Batman Begins (2 Disc Edition)

@ £13.99

War Of The Worlds (2005) (2 Discs) (5.1/DTS)

@ £14.99

Madagascar

@ £12.99 Delivered

Kung Fu Hustle

@ £12.99

Shaolin Soccer

@ £14.99

Seven - 2 Disc Edition

@ £6.99 Delivered

Robin Hood: Men In Tights

@ £6.99

Full Metal Jacket (War Collection) (har den bare på VHS)

@ £6.99 Delivered

Schindler's List (5.1/DTS)

@ £6.99

Saw

@ £6.99 Delivered

Ju-On: The Grudge 2 (5.1/DTS)

@ £9.99 Delivered

A Tale Of Two Sisters (2 Discs) (5.1/DTS)

@ £7.99 Delivered

Dimmu Borgir - World Misanthropy X (2 Discs)

@ £11.99

SAmlet sum 1,556.35 NOK :yes:

Lenke til kommentar
Bare ikke kjøp den versjonen som er ute nå, er vel i starten av desember eller noe så kommer det en: Super duper delux special limited collector's director's cut edition

5045802[/snapback]

MÅTTE ha den versjonen som er ute nå, MÅ ha den versjonen du snakker om i desember. Sånn er det bare...

Endret av Ugly Assassin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...