Gå til innhold

Hva var siste filmen du kjøpte?


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå tror jeg du har misforstått meg litt her. Jeg var kanskje litt utydelig, men det jeg mente var at Bergen er Norges ledende by når det gjelder pris på DVD. Trenger jeg å utdype?

Ehm, hvilken fantastisk butikk er det dere har som har en snittpris på DVD'er på under 100,-?

 

Det er jo faktisk billigere enn play.com/CD-wow og amazon det. :shrug:

Nå skal jeg fortelle deg alt, en gang for alle. :) At en by er ledende prismessig, har en annen betydning enn det du sikter til. DVD'er har lenge vært på markedet som du sikkert vet. Bergen har alltid vært den plassen som først kommer med kampanjene før de andre stedene i landet. I begynnelsen, kom Bergen først med "2 for 300,-" prinsippet. Deretter kom de med "2 for 200,-" Etter dette hadde tatt plass i Bergen, fulgte resten av Norge etter. Tidligere var det også en Free Record Shop i Bergen. Denne ble lagt ned, delvis på grunn av DVD salget deres. Free Record Shop har nemlig sitt hovedkvarter om jeg kan kalle det det, i Oslo. Derfor gikk denne butikken etter prisene i Oslo, og lå derfor ca. 50,- pr. film over alle de andre stedene i Bergen. Litt klarere hva jeg legger i ordet "ledende" nå LarsP? :)

 

Det er forøvrig flere av butikkene som selger en god del filmer for både 50,- og 60,- her nå. Så om ikke så lenge, er det nok en snittpris på under 100,- i de fleste butikkene ;)

 

BTW LarsP: Når var du i Bergen og sjekket ut filmer? Hvilke butikker var du i?

Lenke til kommentar

DVD-galleriet selger vel de fleste titlene for 99,-., Det er da en snittpris på under hundre? Er igrunn svært fornøyd med prisnivået i Bergen, nyere titler kunne godt vært litt lavere, utvalget kan også bli noe ensartet (kanskje meg som er litt for lat til å se igjennom alle hyllene). Og fra en tidliger post jeg ikke gidder å leite fram igjen: Bergen er verdens navle FTW!

Endret av Ugly Assassin
Lenke til kommentar
Nå skal jeg fortelle deg alt, en gang for alle. :) At en by er ledende prismessig, har en annen betydning enn det du sikter til. DVD'er har lenge vært på markedet som du sikkert vet. Bergen har alltid vært den plassen som først kommer med kampanjene før de andre stedene i landet. I begynnelsen, kom Bergen først med "2 for 300,-" prinsippet. Deretter kom de med "2 for 200,-" Etter dette hadde tatt plass i Bergen, fulgte resten av Norge etter. Tidligere var det også en Free Record Shop i Bergen. Denne ble lagt ned, delvis på grunn av DVD salget deres. Free Record Shop har nemlig sitt hovedkvarter om jeg kan kalle det det, i Oslo. Derfor gikk denne butikken etter prisene i Oslo, og lå derfor ca. 50,- pr. film over alle de andre stedene i Bergen. Litt klarere hva jeg legger i ordet "ledende" nå LarsP? :)

Hvorfor skulle alle butikker legge seg om etter prisnivået i Bergen? Det er i og for seg, en helt latterlig påstand. Hvordan har du "funnet ut" dette?

 

Dette "unike" "2 for 300,- prinsippet" og "2 for 200,-", du referer til, er dette unikt for Bergen? La oss tenke: Nei, det er vanlig markedsføringsstrategi. Virker nesten som om du tror "Bergen" er en slags kjede, som alle markeder følger.

Endret av sep
Lenke til kommentar

Free reckord shop har jo butikker over hele landet og ikke bare i bergen? Synes å erindre at jeg shopper filmer i ny og ne oppe på Tiller, nermere bestemt City syd reckord shoppen...

 

Det er det mange nye filmer på dette 2 for 229,-

 

Men mange "?" hva er dette filmer når det kommer 3 for 200,-

 

Tror dette er gjengs over hele landet.

Sparer man virkelig så mye på å kjøpe filmer på eks play.com fremfor å kjøpe på free til 179,-

Lenke til kommentar
Filmraid på HMV i London (salg der betyr skitbillige filmer):

 

Usual Suspects

The Exorcist

Rocky

Pulp Fiction

Face/Off

 

Tanker? :)

Har ikke noe å utsette på filmene(mer eller mindre). Hvor mye betalte du for de da?

Var sånn ca. £4.99 pr. film, hvilket vil si 57 spenn pr. film. Sikkert ikke så stor forskjell fra andre steder, men er kult å handle litt når man er ute på tur, og dessuten tror jeg ikke man finner de samme filmene så veldig mye billigere andre steder.

Lenke til kommentar
Var sånn ca. £4.99 pr. film, hvilket vil si 57 spenn pr. film. Sikkert ikke så stor forskjell fra andre steder, men er kult å handle litt når man er ute på tur, og dessuten tror jeg ikke man finner de samme filmene så veldig mye billigere andre steder.

Forstå meg rett: Et meget godt kjøp var det, til den prisen :yes:

Lenke til kommentar
Filmraid på HMV i London (salg der betyr skitbillige filmer):

 

Usual Suspects

The Exorcist

Rocky

Pulp Fiction

Face/Off

 

Tanker? :)

Gratulerer med noen fine filmer, pluss tidenes mest oppskrytte film. :)

Og hvilken av dem er mest oppskrytt? Bare lurer :)

The Exorcist.

 

Lars: The Usual Suspects er oppskrytt, ja. Den er likevel en bra film i mine øyne, i sterk kontrast til The Exorcist.

Lenke til kommentar

Mine nyervervinger:

 

- Evil Dead 2

- The Silence of the Lambs

- Henry: A Portrait of a Serial Killer

- American Beauty

- The Birds

- Once Upon a Time in the West (2-disc)

- The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2-disc)

- The Lord of the Rings: Two Towers (2-disc)

- The Lord of the Rings: The Return of the King (2-disc)

 

Disse kostet meg 59,- pr. stk. på henholdsvis Platekompaniet og Spaceworld. De tre siste kjøpte jeg for å tette hull i samlinga, for tviler på at jeg kommer til å se filmene igjen. Var det LarsP som nevnte bra og kjedelig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...