P-in-P Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Mine skavanker: Bjørk og muggalergi - Med legeatest Migrene - Med legeatest Astma og bronkitt - Muligens med legeatest Atopisk eksem - Muligens med legeatest Tror dere at det er stor mulighet for at jeg slipper? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 (endret) Har pollen, -husstøv og kattealergi, sistnevnte hjelpr vel ikke stort, men legeattest har jeg. Så kanskje jeg slipper å fly å leke krig da Jeg har alt det dere har PLUSS forskjellige typer allergier for mat OG astma. Om jeg ikke slipper så tar jeg suicide. Hvordan tror du mulighetene mine er om jeg får med en ordentlig attest er, Marvil? Tja.. De har tydeligvis sett folk med allergi i militæret før; - Matallergi = Egen "diett". - Hudplager (ikke av ekstreme typer) (atopisk har jeg, ikke grunnlag for dimisjon) = De bruker svært allergivennlig vaskemiddel - Dyr = Ikke så mange av dem, kanskje hunder, men da blir man satt en annen plass tipper jeg Det jeg har funnet ut er to ting; 1. Skaff deg en JÆVLA god legeattest. Med god, så betyr det utfyllende. Få med ALT du er allergisk mot. Min attest var på 4linjer og det stod bare eksempler, og det var bare disse legen så på.. Han spurte ikke om det var mer, og det jeg sa gikk inn en plass og ut en annen tror jeg.. 2. Ha flaks med legen som kan gi deg dimisjon. Noen er strenge, noen er "slappe". Fastlegen min har vært sesjonslege og sa at med den attesten min ville jeg komme fri (pga bistikkallergi). Det mente ikke legen jeg fikk i militæret. Holdt ikke sa han. Så legen sa til meg at "vi prøver ei uke, blir det helvette, bestiller du ny time her". "Greit, men da skal jeg ha tilpasset tjeneste, noe jeg ble lovet på sesjon. Ikke noe utetjeneste eller tjeneste der jeg må bøyge ryggen (kjøkken f.x pga høyden osv)." Så gikk legen og skulle sjekke litt med sjefslegen og de fant ut at de heller dimiterte meg da tilpasset tjeneste kunne bli en del bal. Endret 4. august 2004 av Marvil Lenke til kommentar
StoreStå Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Går dere på trygd hele gjengen eller? Militæret er jo gøy! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Har pollen, -husstøv og kattealergi, sistnevnte hjelpr vel ikke stort, men legeattest har jeg. Så kanskje jeg slipper å fly å leke krig da Jeg har alt det dere har PLUSS forskjellige typer allergier for mat OG astma. Om jeg ikke slipper så tar jeg suicide. Hvordan tror du mulighetene mine er om jeg får med en ordentlig attest er, Marvil? (....................) Kan også legge til at jeg har delvis hundeangst. Mest mot sinna hunder som bjeffer osv. Går greit mot de som oppfører seg. Har også hatt noe problemer med ryggen/nakken min ved at den er litt bøyd.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Går dere på trygd hele gjengen eller?Militæret er jo gøy! Godt å se at det er andre ved vettet i behold her Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Militæret er IKKE gøy.... det er teit. Du har ikke vettet i behold om du mener det... du er hjernevasket! Vil du leke krig - kjøp paintball utstyr. Lenke til kommentar
enden Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Ingen snakker om å leke krig, men å komme seg vekk fra mamma og pappa og lære litt mer om selvstendighet og ansvar. Det kalles å bli voksen, og militæret er ofte en god begynnelse. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Er andre måter å komme seg bort fra mr og far på. Selvstendighet og ansvar? I militæret? Ærlig talt enden; folk forteller deg hva du skal gjøre hele tiden. Måltidene er bestem og maten ferdig laget ... trenger ikke tenke selv, befal etc. tenker for deg... når du skal sove, hvilke klær du skal ha på deg, hvorden gjøre hva... tror man kan fullført tjenesten lobotomert... Du blir pokker ikke voksen av å være i militæret. Neste argument er vel at du "kommer i form", men studier viser at folk er i dårligere form etter endt tjeneste... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 (endret) -DP- Endret 4. august 2004 av JEG76 Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Jenter går tydeligvis glipp av en livsviktig modningsprosess gitt . . . Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Jeg regner egentlig med at jeg ikke kommer inn, da dette er mine skavanker: Allergi for husstøv Allergi for gress Astma (et snev, men tar daglig medisin) Godartet svulst på venstre skulderblad som gjør det vondt å bære tung sekk Endret 5. august 2004 av tor_erik Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Tok meg 15,5 timer Hehe, og det inkludert en natts søvn We all love KNM Harald Hårfagre Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Er vel litt dritt å ha allergi også da? Militærtjeneste er gøy Jeg gleder meg, militæret er jo rene manndomsprøven. Er jo egentlig bare flaut å bli dimma, men ikke hvis du har en god grunn da såklart, feks. allergi. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Marvil: Jeg har nedsatt hørsel.. varierende.. noen ganger nesten normal, andre ganger ganske så elendig.. klarer ikke å få med meg samtaler på normalt lydnivå rundt meg fullstendig.. (Det er ikke ørevoks som er skylden ) Jeg har også veldig høy væskeproduksjon, dermed er kondisen redusert i forhold til en normal person. Holder dette til dimming? Hehe. Hadde jeg følt meg normal så tror jeg at jeg ville tatt militæret.. men dette kan jo føre til problemer ved min deltagelse.. Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Jeg slapp ikke pga allergi og jeg er ganske hardt rammet. Syns jeg selv iallefall... Men slapp på andre måter Var der i 4 dager. Nok for meg egentlig... hehe... Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Jeg slapp ikke pga allergi og jeg er ganske hardt rammet. Syns jeg selv iallefall...Men slapp på andre måter Var der i 4 dager. Nok for meg egentlig... hehe... Hvordan kom du deg ut? Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Når jeg fikk vite at jeg ikke slapp pga allergi, så fikk jeg plutselig et anfall av fremmedfrykt! Hater nye mennesker.... eller gjorde da.. hehe Endret 30. august 2004 av Post_Mortem Lenke til kommentar
oling Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Så mange slappe folk det var her da. Riktignok et dataforum, men herregud da!!! Er jo litt stemning i militæret da. Møter jo masse nye venner og som enden sier er det sunt. Både jeg og mange andre her kunne ha godt av en liten modningsprosses tror jeg. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Riktignok er militæret flott for de fleste, men jeg hadde ikke mulighet å fullføre... så derfor måtte jeg dimmitere. Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Militæret er en smakssak. Man skal ikke kunne tvinge de som ikke vil. Derfor budre det vært frivillig. Og man kan komme med alle mulige argumenter FOR at alle små snørrunger skal i militæret for å lære å bli voksen, men da påstår jeg at man har overlevd uten militæret før i tiden, og kan såklart også gjøre det nå. Man blir ikke mer mann av å leike krig i 11 eller 12 måneder som dette tullet varer. Så kommer da argumentet for krig inn. Men da er det ikke snakk om å være i militæret for å lære å bli voksen, men for å kunne drepe andre. Ergo drar man ikke til militæret for å bli voksen (slik mange da påstår, og jeg selv fikk høre av sesjonslegen da jeg dimmet). Det er bare noe man prakker på folk slik at man skal føle seg liten Hvorfor drar man i militæret? Kan noen av dere tilhengere svare meg på dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå