Gå til innhold

Jeg har DIMMA!

Marvil

Anbefalte innlegg

Hihiohhoewooh. 19timer etter at jeg gikk inn porten til Harald Hårfagre, gikk jeg også ut igjen. :w00t:

Enorm følelse som må oppleves egentlig.

Fikk ikke med meg alt, men fikk et overblikk over åssen det var der inne, og jeg kan si det ikke frista spesielt. Så da er det vertfall en positiv ting med å ha allergi, selv om det vart et grensetilfelle.

Tekst i BLOGen..:)

:dribble:

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Dimme som i? Fri? Slutt?

??

Dimme som i at du "slutter" i militæret..:)

Kødder du?! Hva fa3n...

Lenke til kommentar
Har tre alergier, så det blir vel dimming på meg og da :thumbs:

Sørg for å ha en skikkelig legeattest. Jeg var svært i grenseland, så om du har vanlig pollenallergi (gress, bjørk osv osv) og evt mot bistikk elns, så bør du har noe annet i tillegg også for å slippe ut. Folk sier det er lett å dimme, og at 1/3 fullfører.. Fikk absoultt ikke den oppfatningen av mitt besøk der.

Lenke til kommentar
Har pollen, -husstøv og kattealergi, sistnevnte hjelpr vel ikke stort, men legeattest har jeg. Så kanskje jeg slipper å fly å leke krig da :realmad:

Den er i grenseland tipper jeg. Jeg har funnet ut at det varierer ENORMT på legene. Fastlegen min har vært sesjonslege og han sa at jeg hadde dimiteringsgrunnlag med min allergi (pga at jeg har sterk allergi mot bistikk) og at attesten han skrev ut ville gi meg fri. Det gjorde den da ikke. Jeg måtte forklare legen at jeg ikke hadde kunne være ute osv, at jeg jobba som nattevakt fordi jeg pleide å snu døgnet for å slippe dagtid ute.. Så sa han at vi skulle prøve en uke, så sa jeg at jeg hadde blitt lovd tilrettelagt tjeneste på sesjon, og da måtte legen gå og snakke med sjefen. Så kom han tilbake og sa de ville sende meg hjem.

Nå kan den avgjørelsen bli overprøvd, så jeg kan bli kalt inn igjen ved en senere anledning, men iflg legen var det lite trolig..

Men ren pollenallergi holder ikke tror jeg.

Lenke til kommentar

Fatter ikke hva det store probelemt er jeg. Hvis dere bruker litt energi på å legge tjenestetiden til rette er det veldig lærerikt, og greit å ha med seg vidre. Det ser pent ut på CV at du har vært i militæret også, uansett hva grunnen var til at du dimma mener mange arbeidsgivere at du har gått glipp av en viktig modningsprossess.

Drittunger

^^myntet på marvil :p

Lenke til kommentar
Fatter ikke hva det store probelemt er jeg. Hvis dere bruker litt energi på å legge tjenestetiden til rette er det veldig lærerikt, og greit å ha med seg vidre. Det ser pent ut på CV at du har vært i militæret også, uansett hva grunnen var til at du dimma mener mange arbeidsgivere at du har gått glipp av en viktig modningsprossess.

Drittunger

^^myntet på marvil :p

HAY! :mad:

Jeg regner med du gav deg selv warning for personangrep for den der..?

Fikk vertfall jeg når jeg kalte en annen fyr det..:)

Modning og modning, legen sa jeg ikke skulle være der, ingen grunn til å si ham imot. Utifra det jeg fikk se så det ut som om folka trivdes, kanskje bare de første ukene som er råttne..

Edit;

@LilleG; Når man har grua seg til et år i militæret med allergi fordi det er et helvette å være ute sommerstid, så kan du tenke deg jeg er glad. Skyte og skryte, det var et gledesutbrudd, noe også kategorien jeg posta den i tilsa..

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Det er klart at du ikke skal behøve å utsette deg for noe du medesinsk sett ikke er kapabel til. Det var ikke sånn ment. Jeg synes bare det er alt for mye syting om at man ikek vil i militæret, og poenget mitt med å ha det på CV-en er høyst gjeldende, selv for deg som har en legitim grunn til å slippe.

Tror ikke jeg kan gi meg selv 10%, og såpass bør du tåle fra en venn :)

Lenke til kommentar
Har pollen, -husstøv og kattealergi, sistnevnte hjelpr vel ikke stort, men legeattest har jeg. Så kanskje jeg slipper å fly å leke krig da :realmad:

Jeg har alt det dere har PLUSS forskjellige typer allergier for mat OG astma. Om jeg ikke slipper så tar jeg suicide. :p

Hvordan tror du mulighetene mine er om jeg får med en ordentlig attest er, Marvil?

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...