torekalberg Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Hei allee sammen. Sorry hvis dette er et gjengående spørsmål men fant ikke noe i den nermeste tid om emnet. Det jeg lurer på er hva en 64 bit cpu er godt for i dag? Er den i det hele tatt mye bedre enn en vanlig athlon eller er den bare fremtidsrettet mot et eventuelt xp 64 bit windows? Jeg tenkte å grave opp penger til et epox nforce 250gb hovedkort og en athlon64 3200+. (når prisendringen har slått inn på de norske markeder) Men så har jo jeg samme problem som alle andre at jeg har lyst å vente litt på athlon64 fx til å bli billigere. Men slik jeg ser det kan jeg vente lenge på at det skal komme ned i en realistisk pris. Noen formeninger om den saken? De satt jo for F#"¤# opp prisen på fx nettop. Er dette verdt pengen i forholdt til en atlon prosessor? Lukter at socket 754 blir en død avstikker på fx veien? Mvh Tore Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 (endret) Hei allee sammen. Sorry hvis dette er et gjengående spørsmål men fant ikke noe i den nermeste tid om emnet. Det jeg lurer på er hva en 64 bit cpu er godt for i dag? Er den i det hele tatt mye bedre enn en vanlig athlon eller er den bare fremtidsrettet mot et eventuelt xp 64 bit windows? Jeg tenkte å grave opp penger til et epox nforce 250gb hovedkort og en athlon64 3200+. (når prisendringen har slått inn på de norske markeder) Men så har jo jeg samme problem som alle andre at jeg har lyst å vente litt på athlon64 fx til å bli billigere. Men slik jeg ser det kan jeg vente lenge på at det skal komme ned i en realistisk pris. Noen formeninger om den saken? De satt jo for F#"¤# opp prisen på fx nettop. Er dette verdt pengen i forholdt til en atlon prosessor? Lukter at socket 754 blir en død avstikker på fx veien? Mvh Tore A64 yter en god del bedre i 32bits aplikasjoner enn sine 32bits brødre, at den i tillegg kan kjøre 64bits aplikasjoner er for øyeblikket ikke noe annet enn en fin bonus. Du trenger ikke vente på at FX serien skal falle i pris, det vil den aldri gjøre, den blir ganske enkelt faset ut av markedet når etterspørselen ikke lengre er tilstedet. Endret 28. juli 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
tor-ivar.hals Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Hei, sjekk her.. Denne testen svarte på mye av de samme spm som jeg også hadde ang dette.. :-) Lenke til kommentar
torekalberg Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Takker for hjelpen, men ser ikke ut som jeg har noen valg. Blir nok en athlon64 3200+ det virker dødfødt å kjøpe noe annet i alle fall når prisene stiger på vanlig athlon. Basterts..... Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) tja.. virker som du har tolket det meste riktig. Skal man først oppgradere i dag, går man (eh.. i alle fall jeg) over til A64. Men den vil nok ikke vise sin virkelige styrke før WXP64 final (jajajajaja.. nå bruker jeg slackware og freebsd selv, men jeg prøver faktisk å være brukervennlig her! ) har kommet ut til forbrukerne med tilhørende _Stabile_ 64bit drivere og programmer. Innen den tid har nok prisene sunket Endret 29. juli 2004 av DJ-JK Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 sjekk her.. Denne testen svarte på mye av de samme spm som jeg også hadde ang dette.. :-) Det der er en fryktelig dårlig test Hvis du først skal henvise til en generell test så bruk denne isåfall: 2004 Gamers' Hardware Upgrade Guide Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå