Gå til innhold

Amd Athlon 64 bit!

Anbefalte innlegg

Hei allee sammen. Sorry hvis dette er et gjengående spørsmål men fant ikke noe i den nermeste tid om emnet.

Det jeg lurer på er hva en 64 bit cpu er godt for i dag? Er den i det hele tatt mye bedre enn en vanlig athlon eller er den bare fremtidsrettet mot et eventuelt xp 64 bit windows?

Jeg tenkte å grave opp penger til et epox nforce 250gb hovedkort og en athlon64 3200+. (når prisendringen har slått inn på de norske markeder)

Men så har jo jeg samme problem som alle andre at jeg har lyst å vente litt på athlon64 fx til å bli billigere. Men slik jeg ser det kan jeg vente lenge på at det skal komme ned i en realistisk pris. Noen formeninger om den saken? De satt jo for F#"¤# opp prisen på fx nettop.

Er dette verdt pengen i forholdt til en atlon prosessor? Lukter at socket 754 blir en død avstikker på fx veien?

Mvh Tore

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei allee sammen. Sorry hvis dette er et gjengående spørsmål men fant ikke noe i den nermeste tid om emnet.

Det jeg lurer på er hva en 64 bit cpu er godt for i dag? Er den i det hele tatt mye bedre enn en vanlig athlon eller er den bare fremtidsrettet mot et eventuelt xp 64 bit windows?

Jeg tenkte å grave opp penger til et epox nforce 250gb hovedkort og en athlon64 3200+. (når prisendringen har slått inn på de norske markeder)

Men så har jo jeg samme problem som alle andre at jeg har lyst å vente litt på athlon64 fx til å bli billigere. Men slik jeg ser det kan jeg vente lenge på at det skal komme ned i en realistisk pris. Noen formeninger om den saken? De satt jo for F#"¤# opp prisen på fx nettop.

Er dette verdt pengen i forholdt til en atlon prosessor? Lukter at socket 754 blir en død avstikker på fx veien?

Mvh Tore

A64 yter en god del bedre i 32bits aplikasjoner enn sine 32bits brødre, at den i tillegg kan kjøre 64bits aplikasjoner er for øyeblikket ikke noe annet enn en fin bonus.

Du trenger ikke vente på at FX serien skal falle i pris, det vil den aldri gjøre, den blir ganske enkelt faset ut av markedet når etterspørselen ikke lengre er tilstedet.

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

tja.. virker som du har tolket det meste riktig. Skal man først oppgradere i dag, går man (eh.. i alle fall jeg) over til A64. Men den vil nok ikke vise sin virkelige styrke før WXP64 final (jajajajaja.. nå bruker jeg slackware og freebsd selv, men jeg prøver faktisk å være brukervennlig her! :lol: ) har kommet ut til forbrukerne med tilhørende _Stabile_ 64bit drivere og programmer. Innen den tid har nok prisene sunket ;)

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...