Suppelars2k Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 La oss poste topics med ett ord i tittel! Man BER jo om orddeling når man ikke kan poste topics med under tre ord. Eksempel: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=274792 Lenke til kommentar
Blib Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Hva med å heller kalle topicen din for "En planet som ligner på en Deathstar!" eller lignende da? Å sette på denne begrensningen er i mine øyne det smarteste trekket som har blitt gjort her siden noen tenkte på å innføre brukermoderatorer. Kanskje siden noen i det hele tatt lagde forumet. Antall dårlige topics har sunket ekstremt. Fra godt over 100 daglig er det nå bare et lite fåtall som trengs å endres i forhold. Hele meningen med tre-ords-begrensningen er at folk skal lære at en god topic er ikke å beskrive innenfor hvilken kategori spørsmålet dems havner, men skal være en faktisk beskrivelse av det. Når du der bare skriver "Deathstar" kan det bety en *stor* mengde ting. Har du lyst til å bygge en? Har du begynt påbyggingen av en? Har du funnet en fyr som vil bygge en? Syns du den ser meget kul ut og vil fortelle andre om det? Skal det kanskje være en deathstar med i SW E3? Derfor har du en meget dårlig topic og hadde det ikke vært for at den var poste i søppel hadde den nok vært stengt allerede Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 QUOTE (HalTan @ 28/07/2004 : 03:31) Eksempel Eksempelet ditt var jo et stjerneeksempel (bokstavelig talt ) på en dårlig topic... Jeg for min del irriterer meg grønn over at det andre emnefeltet er fjernet. Det er vanskelig å gi en skikkelig beskrivelse uten. Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Her er jeg enig med Blib. Dette var et godt eksempel på hvorfor det bør være en "treordbegrensing". Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Jeg ser ikke problemet met at et topic ikke så så beskrivende, det gjør jeg virkelig ikke. Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 QUOTE (HalTan @ 28/07/2004 : 15:22) Jeg ser ikke problemet met at et topic ikke så så beskrivende, det gjør jeg virkelig ikke. Høh? Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Enig med Blib. Ett ord vil aldri kunne beskrive en tråd skikkelig uansett hvordan du vrir og vender på det. Er du virkelig så lat at du ikke gidder tenke ut et skikkelig emne? Personlig mener jeg at et godt emnefelt skal være en fullverdig setning, helst formulert som et spørsmål eller en påstand Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Poenget med greia var vell å få folk til å tenke seg om en gang til før de posta? Det poenget blir liksom borte når folk bare adder til ord som "[ord for å fylle treordskvoten her]" og "etordtil". Lenke til kommentar
Blib Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 (endret) QUOTE (drange_net @ 31/07/2004 : 02:43) Enda et eksempel Jepp, nok et bra eksempel på folk som ikke klarer lage skikkelige topics. Beklager. Prøv heller "Noen som vet om et bra lydredigeringsprogram?" Slik som det er postet nå kan det altså handle om: - Noen som vet om et bra lydredigeringsprogram? - Jeg har laget et slikt program, noen som vil teste? - Hvorfor finnes det så få lydredigeringsprogram til Linux? - Jeg har et seriøst problem med orddeling blant annet på ordet "lyd redigerings program". Skal det skrives i ett eller flere ord? Kan sikkert komme på flere hvis jeg tenker litt mer Edit: Som jeg har sagt tidligere er en god topic beskrivende ovenfor innholdet, den plasserer ikke bare topic i en "subkategori". Endret 31. juli 2004 av Blib Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Jeg foreslår at dere endrer feilmeldingen som kommer. Den som er nå er jo faktisk litt meningsløs. Tittelen må være 3 bokstaver og/eller 3 ord? Hvis den må være 3 ord, må den jo automatisk være 3 bokstaver... Endre den til noe slikt: "Tittelen må minst bestå av 3 ord, fordi en tittel med færre ord vil være svært ubeskrivende. Prøv å gi en så god beskrivelse av emnet som mulig!". Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 QUOTE (Blib @ 31/07/2004 : 02:54) Jepp, nok et bra eksempel på folk som ikke klarer lage skikkelige topics. Beklager. Prøv heller "Noen som vet om et bra lydredigeringsprogram?" Jamen, Blib han har jo delt opp ordet slik at han får tre ord. Jeg skjønner ikke problemet Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Det jeg ikke skjønner er at dere har fjernet emnebeskrivelsen for deretter å få folk til å skrive bedre emner. Da hadde emnet mitt blitt: Lydredigeringsprogram Trenger et program til Linux Lenke til kommentar
Blib Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 drange_net: Da ville du fremdeles hatt en dårlig topic. Emnet skal ene og alene beskrive innholdet, emnebeskrivelsesfeltet er bare for ekstrainfo. Du må tenke på at enebeskrivelsesfeltet ikke er søkbart og ikke dukker opp på frontsidene til de diverse sidene i HW-nettverket. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Jeg støtter HalTan her. "Deathstar!" bør være en helt ok topic. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Også "Programvare!", "PC", "problem", "minne" eller "hk"? Det var en *del* slike topics før vi aktiverte denne sperren. Nå slipper vi alle dem. Redigeringen av topics har sunket med sikkert 70-80% etter vi aktiverte dette. Hvis dere har noen andre gode ideer til hvordan effektivt få has på det problemet så kom gjerne med dem. Nå har vi aktivert tre ord minimum som funker utrolig bra og jeg har enda ikke sett hva jeg mener er en bra topic, på ett eller to ord. Unntaket fra denne regelen er da Worklog-kategorien. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 QUOTE (Blib @ 31/07/2004 : 20:32) Også "Programvare!", "PC", "problem", "minne" eller "hk"? Det var en *del* slike topics før vi aktiverte denne sperren. Nå slipper vi alle dem. Redigeringen av topics har sunket med sikkert 70-80% etter vi aktiverte dette. Hvis dere har noen andre gode ideer til hvordan effektivt få has på det problemet så kom gjerne med dem. Nå har vi aktivert tre ord minimum som funker utrolig bra og jeg har enda ikke sett hva jeg mener er en bra topic, på ett eller to ord. Unntaket fra denne regelen er da Worklog-kategorien. Skjønner fullt og helt hva du mener, og sånn sett er det er greit tiltak. Men det ødelegger også litt for "journalist-overskrifter" à la The Sun og Daily Mirror. (F.eks. det engelske landslaget ledet av Svennis blir ofte kalt Svengland) Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Det er helt imponerende hvor mye "ord delings feil" som har oppstått i kjølvannet av denne begrensningen. "Drømme bil spillet !" "Beste Grøsser film...?" "Tre ords leken" "19" lcd skjerm" "e-post varsling sliter" "hvilken adsl leverandør?" "D2.lod lignende RPG ?" "Billigst paintball webshop?" "Iste oppskrift pls" Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 "Gode tidsreise filmer" "Counter Strike SERVEr" "Skjermkort anbefaling hjelp" Lenke til kommentar
Blib Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Haha, tenkte jeg ikke på. Du som er en så ivrig pådriver for anti-orddelingskampanjen også, er det ikke? Sorry at jeg ler, men den var jo litt humoristisk da Kanskje vi burde hevd den til minimum 4 ord da? Sik at folk skjønte at dårlig grammatikk ikke ville hjelpe dem med å komme rundt sperren, men måtte faktisk finne på en skikkelig bra topic! Dine eksempler kunne jo da ha blitt f. eks "Hva syns du ville vært drømmebilspillet?", "Hva er den beste grøsserfilmen?", "La oss spille tre-ords-leken", "Hvilken 19" LCD bør jeg velge" osvosvosv.. Personlig vil jeg nemlig si at det er bedre med praktisk talt ingen *skikkelig* dårlige topics i forhold til før, enn at folk skriver grammatisk korrekt. I tillegg lurer jeg litt på om faktisk noen av de topicene der i det hele tatt VILLE sett bedre ut hvis begrensningen ikke var der. Hvordan kan vi nå vite at alle disse folkene her faktisk ikke skrev det du nå ser som en topic som sitt førstevalg og ikke har vært borti treordsbegrensningen? Også har du iallefall en tråd som jeg mener å huske at ble opprettet FØR vi innførte sperren, nemlig "tre ords leken". Eller tar jeg feil der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg