XtrubioR Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Edit: De gir jo ut DVD filmer fra den siden.. De tar 3dollar + frakt. Vurderer å bestille en hvis det er greit å sende ut av USA.. Har sendt email med spørsmål om hva DVD'en inneholder.. si ifra.. ^^ Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Et annet eksempel på dette er jo hvis du tar på ei plate på en ovn som er glovarm, blir armen trukket fort tilbake til kroppen, noe som skjer ubevisst men som er en forsvarsmekanisme i hjernen.. Det er det delte meninger om. Er det? Hmm, hva er de andre meningene om? XtrubioR: Will do ! De har ikke svart enda.. Får se.. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Jeg er ialefall enig med deg ThaAndre. Jeg er ganske sikker på at vitenskapen sier det er en forsvarsmekanisme. Men har du noen anen info XtrubioR? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 En mulig forklaring vitenskapen gir om spøkelser er at det kanskje dreier seg om et slags gjennskinn fra fortiden. Det kan med så måte tolkes som et slags ekko, forandringer som ved de rette betingelsene kan ikke bare endre nåtiden, men også direkte fremtiden. Med denne teorien kan altså spøkelser ikke skade noen, hvis vi da ser bort ifra den skaden enkelte kan påføre seg selv ved å se ett, så vi burde heller ikke frykte dem. Kanskje er vi selv drivkraften bak denne ekko-effekten, slik at et område uten intelligente vesner heller ikke vil være plaget av dette. Hvis denne antagelsen er korrekt, er det mest sannsynlig at dette kan skje med alle ting, men at vi mest legger merke til de tillfellene hvor det omhandler levende vesner. En stein som plutselig dukker opp i ødemarken vil tvilsomt gi like stor oppmerksomhet som et menneske i en forlatt bygning. Noe som underbygger denne teorien er at langt mer enn mennesker har blitt observert som gjenferd, blant annet båter og busser. Når det gjelder spøkelses-båter, har vi også muligheten at det hele egentlig bare er luftspeiling som reflekterer lyset fra en helt annen båt. Det ville forklart hvorfor slike hendelser ofte inntreffer under tåke og dårlig sikt. Men dette forklarer ikke hvorfor menneskeskikkelser plutselig dukker opp fra intet, om vi antar at i alle fall noe ikke er bevist spøk. En mer jordnær teori er at vi missoppfatter spøkelser for andre ting pga. nedsatt sikt og lys. Menneskehjernen er enormt dyktig til å finne ansiktstrekk overalt hvor vi fester synet, så å se menneskelige skikkelser hvor det egentlig ikke er der burde ikke være så vanskelig. Jeg testet faktisk dette ved å ta et bildet med webkameraet mitt og se hvor mangen ansikter jeg fant, og det ble skremmende mange. 40-50 relativt synlige ansikter hvor du kunne se munn og øyne, mens rundt 2-3 med skremmende likheter. Det ene lignet et hodeskall med hoggtenner, og et annet hadde samme ansiktsform og uttrykk som Jackson uten nese. Poenget mitt er at med et dårlig kamera og lysforhold kan du få hva som helst til å bli spøkelsesaktig, eller i alle fall mennesklig. Tenk bare på alle historiene om tusser og troll opp gjennom tidene, som mest sannsynlig har oppstått pga. dette. Store fjell kan med enkelhet se ut som et forsteinet menneske, og i de mørke skogene kan man sikkert lett forveksle det meste for hva det skal være. Så konklusjonen må bli at spøkelser der absolutt ikke noe å være redd for, men selve frykten kan være ødelegende. La ikke den kontrollere deg, men kontroller den. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Men det hadde vært innteresant å hørt den historien foreldrene dine hadde fortalt deg.. Ettersom flere tydeligvis ikke er lettskremte og vil høre den, så ok. Ikke langt fra der hvor foreldrene mine bor (og der jeg vokste opp) går veien først inn i en 90 graders sving til høyre, så 180 grader til venste og deretter 90 grader til høyre igjen. Omtrent som -u- hvis dere skjønner hva jeg mener. Når man kommer fra den ene siden, ser man rett over til den andre. Dette er en gammel vei, men er jo modernisert med asfalt og greier da. Foreldrene mine hadde vært ett sted, og var på vei hjem, på lyse dagen. De kom mot første sving, og så at på andre siden, kom en lastebil av den ordentlige gamle typen i mot. En liten klynge trær ødelegger utsikten i noen sekunder så når faren min nærmer seg 180 graders svingen, senker han farten veldig på grunn av at det er smalt, og en skarp sving, og å møte en lastebil der er ikke bare-bare. Men lastebilen var borte, og det var ingen mulighet for at den hadde kjørt av noe sted (ingen stikkveier) og fysisk umulig å snu på så kort tid, og på en så smal vei. Derimot, måtte faren min svinge unna en syklist som syklet sakte midt i veibanen, og det var så vidt han unngikk å treffe han. Som faren min sier, hadde jeg ikke senket farten på grunn av den lastebilen, er det ikke sikkert den syklisten hadde levd i dag. Begge foreldrene mine så denne lastebilen, og på de sekundene som trærne skygget for utsikten, er det ikke mulig for den å ha kommet seg unna på noen måte. Var det så at den syklisten bare hadde dritflaks på grunn av ett synsbedrag som begge foreldrene mine så... eller var det noen eller "noe" som passet på han? Det er vel opp til hver enkelt å avgjøre, men det virker rart... Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Særlig. Han har nok mange treff på hjemmesida si han der :-) Rød skrift, sort bakgrunn og en utolig "blurry" videofilm med tilsvarende bilder er felles for alle filmene for å skjule den dårlige bekledningen. Er redd jeg ikke henger meg med på jordnære spøkelser før vi får en matematisk formel på bordet som viser hvorfor en slik utladning kan oppstå og den skal de slite lenge med. Men: hvis du så et "helt ekte" spøkelse, ville ikke du gått bort til det? Jeg ville brukt det til noe nyttig. Som f.eks kle seg ut og skremme livet av naboen eller noe - - - Det sitter jo hundrevis av forskere å tenker på kvark-gluon-plasma og Casimir effekten hele tiden. Teoriene rundt disse to er mange sider lesestoff, og et spøkelse kan egentlig ikke oppstå her om vi tenker på teoriene fra dette som er basisen til det alt. Selve energien til et spøkelse samsvarer ikke med noe. Ting popper bare ikke frem uten videre. Men nå har vi jo teorien til Hawking om "Gud's terningkast", om du har 5 terninger og slår alle 66666 så har du muligheten til å få dette til etter noen forsøk og kan skape et perfekt miljø. Ellers ville det bli 23451 som skaper en annen hendelse. Det er det perfekte mijøet som skaper det unaturlige, men universet har nok flere en 5 terninger. Om det trilles 100 miliarder terninger blir det vanskelig å få 6 på alle, men selvsagt ikke umulig. Hawking's hjemmeside Casimir effekten Kvark-gluon-plasma Endret 6. august 2004 av XPUserz Lenke til kommentar
13Marius37 Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Begynner å bli veldig redd nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå