SvennAndre Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 (endret) da blir jeg redd ja Men hvorfor er det store spørsmålet. og svaret er jeg vet ikke helt. åja du er moderator takker. Interresant spørsmål. Skulle likt å vite grunnen jeg også. Noen som vet det? hehe, ja. Har hvert det en stund nå Hvis jeg tror rett i hva dere spekulerer på, så er det fordi at menneskets hjerne har slike forsvars mekanismer som blir aktivert når man ser noe uventet osv.. Går man bortover en gang med mange dører feks, og noen hopper ut helt uventet, så hopper offeret bort fra "tingen" får å komme bort fra "det", slik at hjernen kan fatte hva det er og hvorfor det er der.. Så hvis det er en kompis som du kjenner, eller et annet menneske for den saks skyld, blir hjernen ikke like bevist om at forsvarsmekanismene trengs som om det skulle vært noe annet, ala spøkelse/monster.. Et annet eksempel på dette er jo hvis du tar på ei plate på en ovn som er glovarm, blir armen trukket fort tilbake til kroppen, noe som skjer ubevisst men som er en forsvarsmekanisme i hjernen.. Så hvis det skulle stå et "monster" i enden av trappa som kommer fort imot deg, skjer vel noe av det samme.. hjernen klarer ikke å identifisere hva det er, så kroppen reagerer med å komme seg unna eller for noen, bli helt sjokket og ute av stand til å gjøre noe som helst.. Blir man skikkelig skremt blir også adrenalin pumpet ut i blodet for å klargjøre musklene til reaksjon for å komme seg vekk fra "faren". Hvis jeg er heelt på bærtur her, don't hang me Eneste "skummle" jeg har opplevd som jeg husker akkurat nå, er at jeg var hos en kompis på lan, og vi skulle bare ut en tur.. Og jeg må nevne at jeg bodde i Tyskland da dette skjedde. Vi kom til en utkant av landsbyen som ikke brukes så mye, traktorer osv, som går ut i en skog. Så mens vi pratet hørte vi noe som raslet høyt i skogen, og et plask/dunk, og noe som hørtes ut som et snøff kanskje 10m fra der vi var.. Vi sprang... Vi fant ut senere at det måtte ha vært villsvin.. Men de er farlige..! De har drept mange jegere og slikt... Edit: De gir jo ut DVD filmer fra den siden.. De tar 3dollar + frakt. Vurderer å bestille en hvis det er greit å sende ut av USA.. Har sendt email med spørsmål om hva DVD'en inneholder.. Endret 31. juli 2004 av ThaAndre Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 det finnes mer enn bare dere ser forran deres øyne. Som Chakra osv Du har sett for mye på naruto har jeg sett for mye på naruto sier du ?? . jeg har chakra i hendene mine.. hand to hand combat Lenke til kommentar
Asus Radeon 9800XT Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Det er mange bilder på den siden...sjekk disse: http://www.ghoststudy.com/monthly/may04/mirror.htm http://www.ghoststudy.com/monthly/jun04/creepyguy.htm http://www.ghoststudy.com/monthly/sep03/eyes.html http://www.ghoststudy.com/monthly/aug03/praying.html http://www.ghoststudy.com/monthly/may04/porch.htm Den siste linken skjønnte jeg ikke, de andre var dumme. Det TV er jo egentlig sikkert en enkel forklaring på. Det er sikkert bare en refleksjon av kameraets blitz. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Var mange dårlige der ja... Men synes denne var litt bra Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Ser vi likheten? :O *nåjja* Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 er ikke det fra den første dracula filmen? Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Synes den videoen var veldig ekkel, hadde nesten litt vanskeligheter me å sove i går Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Er Nosferatu (the Vampire) ja. Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Det store spørsmålet: Hvorfor i alle dager skulle spøkelser ville gjøre seg synelig for oss mennesker, og/eller skremme oss? Ikke at jeg er noen ekspert, men jeg har en mor som har mer eller mindre interesse for sånne overnaturlige ting. Så det jeg har fått med meg er at disse såkalte "spøkelsene" kan vises seg, gå igjen osv. hvis de fortsatt er knytta til stedet og har noe ugjort. Det kan f.eks være et eldre par. Mannen dør, og dama flytter fra huset. En ny familie flytter inn i huset. Da kan mannen hjemsøke huset der de bor. Men når den eldre damen også dør så kan han trekke seg tilbake for å leve sammen på den "andre siden". Dette har vi et typisk eksempel på i tanta mi sitt hus. Jeg vet ikke helt hva jeg tror om dette, men det kan godt være mulig. Men hu har også tatt kontakt med såkalte "medier" som kan se / kontakte gjenferd. Hu spurte om de kunne ta en sjekk for å få vite hva som egentlig har skjedd der. Det hu fikk tilbake da var "Er du sikker på at du vil vekke opp alle de andre?" Eller lignende. Det var litt creepy! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 _RebooT_ da... dra inn bibelen i en slik diskusjon. Du må da forstå at det fører til off-topic diskusjon, spesielt når du svarer. Flere innlegg om bibelen eller kristendommen fra deg i denne tråden, og det fører til advarselsøkning. On-topic : Jeg vet ikke om jeg tror på spøkelser, slik mange snakker om de, men jeg tror at det kan ligge en kraft... ett slags minne om intense hendelser i ett hus eller sted, som enkelte personer kan høre/se/føle. En av grunnene er en historie en venninne fortalte meg. Denne venninnen har jeg kjent en god del år. Jeg stoler på henne, og vet at hun ikke forteller løgner. Hun opplevde noe skremmende en gang som er umulig å forklare. Det var ett hus i Oslo som nylig hadde brent ned, og hun hadde av den grunn ett behov for å fortelle historien. Hun hadde for en stund siden besøkt en venninne som leide en hybel i det huset. Det bodde ett yngre par der også. Hun følte seg direkte ille til motet i det huset, med en gang hun kom inn, men bestemte seg for å overse det og ligge over til neste dag. Om natten våknet hun av intense barneskrik, det hørtes som flere barn skrek av redsel eller smerte, mens venninnen hennes fortsatt sov. Uhyggen var intens, og hun vekket venninnen og sa at hun gikk hjem... hun orket ikke mer. Venninnen hørte ingen barneskrik. Ett par dager etter fortalte hun historien til sin far, og han skjønte med en gang hvilket hus det var snakk om, til tross for at hun aldri sa hvor det var. Faren fortalte at i det huset kunne det plutselig begynne å brenne i ett bestemt hjørne av huset, selv om det ikke var noen elektriske installasjoner der. Det hadde skjedd merkelig mange ganger, men hadde blitt slokket i tide hver gang. Det som er uhyggelig, er at det for mange år siden omkom to små jenter i en brann (den første brannen?) som ikke ble slukket i tide. Var det hun hørte, redselsskrik fra to små jenter som omkom i en brann for mange tiår siden? Men så brant det jo helt ned til slutt da, for ett par år siden nå. Da omkom en mann i brannen. Så spørs det da, om "minnene" til huset blir borte om de bygger ett nytt. Denne historien gir meg fortsatt frysninger nedover ryggen, fordi jeg vet at dette ikke er diktet opp. Har også hørt en historie fra mine foreldre, og de har heller aldri diktet opp slike ting. De er like ærlige, så får jeg frysninger av den også. Så ja... jeg tror det er mer enn vi kan skjønne, men at det er tenkende vesener, det tviler jeg på. Skal ikke fortelle den her, for da blir dette innlegget alt for langt... det er for langt allerede. Når det gjelder den videoen, tviler jeg på at den er helt sann. Det er mye rart som kan gjøres med video i denne digitale tidsalder, og selv om det sikkert finnes ekte historier på nettet, så er nok de fleste skapt av folk med ett behov for oppmerksomhet. Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Skal innrømme at jeg fikk frysninger da jeg leste den der... creepy. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Skal ikke fortelle den her, for da blir dette innlegget alt for langt... det er for langt allerede. det er vel bare bra om folk forteller om ting de har opplevd eller hørt, så bare post flere historier Lenke til kommentar
Nunzio Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Hm, jeg får ikke sett filmen jeg, noe sykt med quicktime.. :/ Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Et annet eksempel på dette er jo hvis du tar på ei plate på en ovn som er glovarm, blir armen trukket fort tilbake til kroppen, noe som skjer ubevisst men som er en forsvarsmekanisme i hjernen.. Det er det delte meninger om. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Nå blei jeg redd, hater det der ghoststudy stedet nå... fy F*en som jeg er skvetten nå *sette på litt COF og kansje en komdie for å roe seg ned* Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 (endret) _RebooT_ da... dra inn bibelen i en slik diskusjon. Du må da forstå at det fører til off-topic diskusjon, spesielt når du svarer. Flere innlegg om bibelen eller kristendommen fra deg i denne tråden, og det fører til advarselsøkning. On-topic : Jeg vet ikke om jeg tror på spøkelser, slik mange snakker om de, men jeg tror at det kan ligge en kraft... ett slags minne om intense hendelser i ett hus eller sted, som enkelte personer kan høre/se/føle. En av grunnene er en historie en venninne fortalte meg. Denne venninnen har jeg kjent en god del år. Jeg stoler på henne, og vet at hun ikke forteller løgner. Hun opplevde noe skremmende en gang som er umulig å forklare. Det var ett hus i Oslo som nylig hadde brent ned, og hun hadde av den grunn ett behov for å fortelle historien. Hun hadde for en stund siden besøkt en venninne som leide en hybel i det huset. Det bodde ett yngre par der også. Hun følte seg direkte ille til motet i det huset, med en gang hun kom inn, men bestemte seg for å overse det og ligge over til neste dag. Om natten våknet hun av intense barneskrik, det hørtes som flere barn skrek av redsel eller smerte, mens venninnen hennes fortsatt sov. Uhyggen var intens, og hun vekket venninnen og sa at hun gikk hjem... hun orket ikke mer. Venninnen hørte ingen barneskrik. Ett par dager etter fortalte hun historien til sin far, og han skjønte med en gang hvilket hus det var snakk om, til tross for at hun aldri sa hvor det var. Faren fortalte at i det huset kunne det plutselig begynne å brenne i ett bestemt hjørne av huset, selv om det ikke var noen elektriske installasjoner der. Det hadde skjedd merkelig mange ganger, men hadde blitt slokket i tide hver gang. Det som er uhyggelig, er at det for mange år siden omkom to små jenter i en brann (den første brannen?) som ikke ble slukket i tide. Var det hun hørte, redselsskrik fra to små jenter som omkom i en brann for mange tiår siden? Men så brant det jo helt ned til slutt da, for ett par år siden nå. Da omkom en mann i brannen. Så spørs det da, om "minnene" til huset blir borte om de bygger ett nytt. Denne historien gir meg fortsatt frysninger nedover ryggen, fordi jeg vet at dette ikke er diktet opp. Har også hørt en historie fra mine foreldre, og de har heller aldri diktet opp slike ting. De er like ærlige, så får jeg frysninger av den også. Så ja... jeg tror det er mer enn vi kan skjønne, men at det er tenkende vesener, det tviler jeg på. Skal ikke fortelle den her, for da blir dette innlegget alt for langt... det er for langt allerede. Når det gjelder den videoen, tviler jeg på at den er helt sann. Det er mye rart som kan gjøres med video i denne digitale tidsalder, og selv om det sikkert finnes ekte historier på nettet, så er nok de fleste skapt av folk med ett behov for oppmerksomhet. Her sitter jeg mitt på natta å leser slikt, det ga meg frysninger allright Endret 2. august 2004 av MountainRivera Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Men det hadde vært innteresant å hørt den historien foreldrene dine hadde fortalt deg.. Lenke til kommentar
cnil Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Hvis du sitter deg ned og gjør som meg - leser igjennom alle sidene med kommentarer til denne filmen - så forstår du vel at det fins enormt mange gode grunner til å lage en skikkelig bra film som "dokumenterer" spøkelser på en veldig troverdig måte. Jeg får i alle fall utrolig lyst til å lage en bra spøkelsesfilm Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Skal det ikke spøke i Eidsvoll bygningen? Har hørt en historie fra en gang de malte ett gulv der. Malerne låste etter seg når de gikk, men dagen etter var det avtrykk av barneføtter i malingen. Lenke til kommentar
XtrubioR Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 aww... slutt med sånt der.. hadde volum 52 på forsterkeren.. hehehehehe.. Gef: du tar av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå