Gå til innhold

Ekte video av et spøkelse?

Gef

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det står ikke noe om at Gud skapte noen andre vesener enn mennesker. Og da finnes det ikke noen andre vesener på jorden eller i verdensrommet enn oss.

Nå må jeg nesten le. Pga ting ikke står i bibelen, så finnes det ikke? Står det noe om dinosaurer i bibelen? Greit nok at du er kristen, men du kan jo ikke bruke bibelen som faktabok/fasit for hvordan ting er.

Jeg tror det finnes andre skapninger enn oss, men ikke i dette solsystemet. Tror i utgangspunktet ikke på spøkelser eller noe sånt heller, men utelukker det ikke.

Vel, i spørsmål som angår livet her på jorden, hvordan alt ble til, hvorfor ditt og hvorfor datt kan han bruke bibelen.

Bibelen og vitenskapen kan ikke bevise noen ting, sånt rent faktamessig. Men da er det jo det man tror på..right?

Uten å være kristen men har litt kjennskap til bibelen, så er det faktisk mye som har gått i oppfyllelse av det som står der. Profetiene etc..men men det er et helt annet tema.. :roll:

Lenke til kommentar
Vel, i spørsmål som angår livet her på jorden, hvordan alt ble til, hvorfor ditt og hvorfor datt kan han bruke bibelen.

Men det er da jeg ikke skjønner hvorfor det ikke nevnes at dinosaurene levde før oss. Ut i fra det _RebooT_ skrev, betyr det at dinosaurer ikke har eksistert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Det står ikke om hunder eller katter heller, gjør det vel? Den snakker ikke om hver enkelt dyreart...

Lungemannen: Jo fordi vi er brødre og søstre av Jesus. Gadd bare ikke nevne det der og da.

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar

Tror ikke at folk er redde for å bli drept av et spøkelse. Heller å bli skremt til du pisser på deg og kanskje får sjokk. Det er naturlig å bli redd når man ser noe som man ikke vet hva er, når man ser noe som ikke ser naturlig ut. Noe som ser helt grusomt ut. La oss si at denne videoen ikke var fake, så tror nok jeg at du også hadde reagert på samme måte som dem.

jada, jeg vurderte å si at en blir redd for det ukjente, selv om jeg ikke er rasist så kan jeg automatisk bli "redd" når jeg ser en mørkhudet, bare fordi jeg ikke er vant til det.

Men på en anen side er man og nysjerrig på det ukjente og det er spennende...

og spørsmålet når en er redd og når en er nysjerrig vet jeg ikke svaret på.

Grusomt=redd, hva er grusomt?

Så derfor gadd jeg ikke avansere inlegget.

Edit: gidder ikke quotesurre :p

Edit en gang til.

Jeg tror vi tror på det vi gjør for å oppnå mål. fks hovedmålet er jo å formere seg, og vi har mange undermål for å oppnå dette målet.

Jeg tror på det jeg forstår objektivt/logisk fordi slik oppnår jeg mål og slik oppnår vitenskpsfolk mål. At jorda var rund fant vi ut med logikk osv.

På den andre siden om jeg stoler på subjektive ting, følelser har jeg erfaring av at det ikke går bra alltid (kjærlighet) Jeg viste hva jeg burde gjøre, men følelsene (subjektive) var for sterke.

På en måte kan det være logisk å tro på gud fordi noen trenger det. Noen kan kansje ikke leve uten den troen, og da ville det være ulogisk å forkaste troen for de.

Det er og derfor Bruce Lee sier at du må kombinere det subjektive og det objektive, men du må selv finne ut hvilke subjektive følelser du skal ta vare på fordi folk er ulike og en person kan ikke si hvordan andre skal føle. Og det blir derfor en personlig stil.

jeg klarer ikke forbedre uttalelsen min nå...

Edit for ente gang: det som er grusomt er vel det du har blitt fortalt er grusomt, fått det inn i blodet fra du er liten med djevler osv så former som assosieres med dette er vel grusomt.

Edit en gang til etter der igjen: Fiksa Quoten din nå jeg - hilsen Gef :p

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Grusomt=redd, hva er grusomt?

Ifølge ordboken, så er grusomt: fryktelig, stygg

Det jeg mente med grusomt var f.eks å møte på han her prop_6.jpghvis du skal ned på kjøkkenet å hente noe å drikke da han står helt nede i enden av trappa, ser deg rett i øynene, åpner kjekften og brøler mens han begynner å komme mot deg :p

Lenke til kommentar

Artig da, Noen som har noe flere sånne filmer eller?

Husker det var noe i Dagbladet.no om en som gikk å åpnet dører i ett closter eller noe, så hadde de fått 1 bilde av ham(spøkelset) på Film. Var vist noen boltrede dører osv.

Lenke til kommentar

Husker det var noe i Dagbladet.no om en som gikk å åpnet dører i ett closter eller noe, så hadde de fått 1 bilde av ham(spøkelset) på Film. Var vist noen boltrede dører osv.

Har du en link til det? :)

Lenke til kommentar

Husker det var noe i Dagbladet.no om en som gikk å åpnet dører i ett closter eller noe, så hadde de fått 1 bilde av ham(spøkelset) på Film.  Var vist noen boltrede dører osv.

Har du en link til det? :)

Den kom rett under. Og jeg står rettet, det var vist VG

Lenke til kommentar
da blir jeg redd ja :)

Men hvorfor er det store spørsmålet. og svaret er jeg vet ikke helt.

åja du er moderator :) takker.

Interresant spørsmål. Skulle likt å vite grunnen jeg også. Noen som vet det? :)

hehe, ja. Har hvert det en stund nå ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...