Gå til innhold

Trenger et skjermkort som holder kjeft!

Anbefalte innlegg

Trådstarteren har allerede en Radeon 9100, som tilsvarer en Radeon 8500LE, som får 19200 poeng i Aquamark3. Radeon 9600 får 20300 poeng. Alle tester viser at forskjellen mellom disse to skjermkortene er marginal.

Han trenger bare en ny kjøling til det skjemkortet han har. En ny vifte er antagelig nok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har en tid hatt problemer med at det gamle Sapphire Radeon 9100-kortet mitt bråkte som faen, men klarte akkurat nå å brekke det ene viftebladet på skjermkortet, så nå ligger det an til et nytt skjermkort...

I den anledning lurer jeg på om det finnes noen skjermkort i "billiklassen" som ikke bråker så jævlig at det utkonkurrerer det alle de andre viftene klarer tilsammen. Trenger altså ikke det skjermkortet som lager desidert mist lyd, men et skjermkort som lager lyd det går an å leve med. Håper på snarlige og gode svar!

På forhånd takk.

Etter at de nye kortene har kommet (X800 og 6800) så er vel også dette å regne som "billigklasse" :)

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=119628&view=detailed

Lenke til kommentar

Ja, Sapphire sine Ultimate Edition løsninger burde jo være bra siden de stort sett er vifteløse. Det er så vidt jeg vet kun toppmodellen fra denne serien som faktisk har vifte (9800XT). 9800 Pro Ultimate Edition er dermed det raskeste, vifteløse skjermkortet JEG kjenner til i allefall. :thumbup:

Kan jo godt hende 9800XT utgavens vifte går sakte nok til å være sånn cirka lydløs, forøvrig. Ta et google-søk og finn noen tester for å være sikker, dersom dette kan høres interessant ut. De selger jo Ultimate Edition kort på Komplett, men de har visst ikke 9800XT utgaven der...

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...