Gå til innhold

Skype 1.0 released

Bruun

Anbefalte innlegg

Tirsdag den 27. juli ble Skype 1.0 sluppet. Du kan nå (Med funksjonen SkypeOut), for 15 øre minuttet, ringe til hvilken som helst fasttelefon (Norsk pris, vet ikke om det gjelder samtaler til utlandet). I den nye versjonen kan man også sende hverandre filer så store som 2 gb.

Ulempe: Man kan kun kjøpe kreditt til SkypeOut med kredittkort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ITavisen.no:

Ringer du fasttelefoner blant 22 utvalgte land i Europa, USA eller Australia betaler du bare lokaltakst på 0,017 Euro (ca. 14 øre) minuttet. En samtale fra Skype til en mobiltelefon i Norge koster 1,40 kr/min, mens du kan ringe til mobiltelefoner i USA for bare 14 øre/minuttet. Andre land er igjen dyrere, en samtale til Vietnam (fast eller mobil) koster 2,27 kr/min.
Lenke til kommentar

Med Skype kan eg vel (om eg forstår rett), ringa til bestemors fasttelefon og ho kjekke frå barneskulen sin mobil - utan abonnement og utan breiband. Eg kan ringa når eg har tilgang til nett (Peppes, kamerat, osb).

Spørsmålet då er om Skype er litt eller mykje rimelegare enn f.eks. mobiltelefon med kontantkort.

Kva nummer kjem opp, når du ringer frå Skype? Kan dei ringa deg tilbake, liksom?

Lenke til kommentar

Mener det kommer opp skjult nummer når man ringer fra skype (har bare ringt med det, ikke blitt oppringt). Har brukt/bruker det fra USA hjem til Norge, og lydkvaliteten er ikke verst til fasttelefon. Merkbart dårligere kvalitet til mobiltelefon.

Det som egentlig er irriterende er delayen fra man sier noe til mottakeren hører det. Blir muligens vant til det etterhvert, men for øyeblikket blir det litt sånn "Si setningen man skal si. Over." så man unngår å snakke i munnen på hverandre.

Ringer man lokalt er det ikke særlig merkbart, men over Atlanteren f.eks, så er det litt trasig.

Endret av Paull
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Ringer man til fasttelefon/mobiltelefon kommer det Ukjent nummer.

Lyden er litt svakere på telefonsamtaler enn ved vanlig skyping.

Det dumme med skyp er at du ikke beholder kontakter/ringetid når du logger inn fra ulike steder (du må legge til kontakter for hver pc du bruker)

Det skulle vært slik som i msn messenger med sentral server for kontakter, etc.

Lenke til kommentar

Det har Skype ja, men likevel...

Eg fann dette, under http://www.skype.com/help_faq.html#Usage

How can I recapture my contact list?

Unfortunately there is not much you can do to rebuild it. Skype does recommend to backup often. If you have lost your Skype setup and previously had settings configured to allow only people in your Contact List to contact you, then we suggest you change that to let only authorized people contact you, until you have rebuilt your Contact list. As always - backup often.

How do I back up my Contact List and Skype settings?

Skype for Windows stores Contact List files in C:\Documents and Settings\yourwindowsusername\Application Data\Skype directory. You should back up all files and directories beneath it. To restore your Contact List, simply copy files back to directory mentioned above.

PS! Skype versjon 1.0.0.29 (18.08.2004), kjem no med norske menyar (velg dette på Tools-menyen etter installasjon/oppgradering)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...