Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

internt Nettverkskort raskere enn trådløst.

Anbefalte innlegg

"Torbjørn" skrev "du har fortsatt vanlig kablede innganger i rutern, har du ikke det? disse (100 mbit) vil ikke ha noe problem med å fylle linja (8 mbit)"

Om han hadde lest det første innlegget jeg skrev om dette,så Fikk jeg 5000 med nettverkskabel på det innebygde netverkskortet (har gigabit netverkskort).

Og 4000 med det trådløse.

Og selv om de skriver "opptil" 8000 på info siden,så er 4000-5000 langt fra 8000.

Jeg bor noen hundre meter fra sentralen og har og fått beskjed om at de har målt det til 7000 her.

Skal uansett ringe ringe til NextGenTel ettepå å forhøre meg.

Endret av mirene
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er allment kjent at man sjelden får mer enn 4-5 mbit på 11 Mbits trådløst nett. når de i tillegg har kablet inngang i ruteren, er det ingenting å si på løsningen de tilbyr. det er et poeng at 11 mbit'en ikke tar høyde for de 8 mbit'ene du har ut, men igjen, dette er ting som stort sett alle som bestiller en 8 mbit linje er klar over.

videre uansett hva du synes om abonementstypen, er det ingenting iveien med å garantere 4096 og love så godt som mulig derfra og opp til 8000.

å begynne å synse at 5000 er lite blir dumt når du ikke kjenner noen av de interne rutingene til nextgentel.

men ring gjerne og forhør deg. og skriv gjerne tilbake her hvis du får noe vettugt svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...